וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "איראן מנסה לייצר מציאות חדשה, לא נסתפק בצפייה מהצד"

שר הביטחון ציין כי איראן מנסה לבסס את אחיזתה בסוריה ובלבנון וטען כי ישראל לא תשלים עם הניסיונות הללו, זאת על רקע פגישת ראש הממשלה נתניהו עם נשיא רוסיה פוטין. יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד מתח ביקורת נגד נתניהו: "כישלון אדיר של מדיניות החוץ"

"איראן מנסה לייצר מציאות חדשה סביבנו עם בסיסי חיל אוויר וחיל ים איראניים בסוריה. עם מיליציות שיעיות המונות אלפי שכירי חרב וייצור נשק מדויק בלבנון. ישראל לא מתכוונת להשלים עם הניסיונות האלו, ולא נסתפק בתפקיד של צופים מהצד". כך אמר היום (חמישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן, במפגש עם פורום המנכ"לים והיו"רים של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה.

הדברים נאמרים על רקע חשש מהתבססות איראנית באזור, ואחרי פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י. יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד תקף בנושא את ראש הממשלה, ובפייסבוק קרא לפגישה "כישלון אדיר של מדיניות החוץ הישראלית".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו תקף את התקשורת על התעלמות מנאום על אנטישמיות שלא היה
המחבל שמע צחוק מהבית בחלמיש – והחליט לרצוח את משפחת סלומון
בגלל טיפול פסיכולוגי: משרד הרישוי מקשה בהוצאת רישיון לנערה

הנחת אבן פינה לבית המורשת ללוחם הדרוזי במעמד שר הביטחון, השייח' מוואפק טריף והתורם חיים סבן, בכפר כיסרא-סמי. אייל מרוגלין, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן: "לא נסתפק בתפקיד של ישיבה מהצד"/מערכת וואלה! NEWS, אייל מרוגלין

לפיד נימק את עמדתו בכך שגם ארצות הברית סירבה להתערב באזור למרות כל ההפצרות הישראליות. "התברר שבנושא הקריטי ביותר לביטחוננו, הממשלה לא הצליחה להעמיד תוכנית עבודה יעילה גם למול הממשל האמריקני", טען. "כבר שלוש שנים אני מתריע על קריסת המערכת המדינית שלנו. משרד החוץ חדל מלתפקד, שר חוץ כידוע אין, סמכויות המשרד מחולקות בין שישה שרים שונים שאף אחד מהם אינו יודע מה השני עושה. המל"ל פורק מרוב נכסיו. הקבינט עסוק בסכסוכים פנימיים ובהדלפות וחדל מלהגשים את ייעודו – עיצוב מדיניות".

"בתנאים אלה, אין זה פלא שהגבנו באיחור ניכר להתבססות האיראנית", הוסיף יו"ר "יש עתיד". "כל מי שעיניו בראשו ראה אותה מתבססת בסוריה, בחסות הרוסים, אבל הממשלה לא השכילה לעצב בזמן מערכה מדינית יעילה שתעצור את הפיכתה של איראן למעצמה אזורית ולאיום קרוב. עשרים שנה נתניהו מדבר על איראן, ובסוף הגיע לתוצאה הגרועה ביותר האפשרית - איראנים על גבול ישראל. הכישלון הזה רשום על שמו מפני שהוא לא גיבש בזמן מדיניות ברורה, ולא הצליח לייצר את העוצמה המדינית שתאפשר לנו לשנות את המציאות".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בישיבת הסיעה היום 26 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מתח ביקורת על פגישת פוטין-נתניהו. יאיר לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"ממשלת ישראל צריכה הייתה לבסס משרד חוץ חזק ואסטרטגיה שכל מרכיבי הכוח (הדיפלומטי והצבאי) יכולים להבין, ובעיקר לייצר בריתות יעילות יותר במרחב המזרח תיכוני", המשיך לפיד. "כפי שהסעודים ואפילו האמריקאים הבהירו לנו פעמים רבות, בריתות כאלה לא ייווצרו בלי התקדמות אמיתית לוועידה איזורית שתעסוק בנושא הפלסטיני. מאז ספטמבר 2015 אני טוען שזהו אינטרס ישראלי מובהק לקיים ועידה כזו, עכשיו מתווסף גורם נוסף: אם תתכנס ועידה, היא תצטרך לעסוק גם בשיתופי פעולה אזוריים למול האיום האיראני.כל זה אינו קורה. ספק אם יקרה בממשלה הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully