וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לאחר מהומות וירג'יניה: אחד ממארגני העצרת הסגיר עצמו

24.8.2017 / 8:05

כריסטופר קאנטוול, ממארגני עצרת הימין הקיצוני בעיר שרלוטסוויל, נעצר בחשד שתקף מפגין בתרסיס פלפל ביום שלפני הדריסה הקטלנית: "זו הייתה הגנה עצמית, הברירה הנוספת הייתה לשבור לו את השיניים". פסל מפקד צבא הקונפדרציה כוסה ביריעה

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

המשטרה בווירג'יניה הודיעה הבוקר (חמישי) כי אחד ממארגני עצרת הימין קיצוני בשרלוטסוויל לפני כשבועיים, החשוד בתקיפת מפגין באמצעות תרסיס פלפל, הסגיר את עצמו. החשוד, כריסטופר קאנטוול, פעיל בארגון הדוגל בעליונות הגזע הלבן, היה מבוקש בגין שלושה סעיפים של שימוש לא חוקי בנשק מסוג גז ובגרימת חבלה באמצעותו, ביום שלפני הדריסה הקטלנית בעיר.

מוקדם יותר הלילה, כוסו בשרלוטסוויל שני פסלים של גנרלים בצבא הדרום במלחמת האזרחים, לאחר שמועצת העיר הצביעה בעד הסתרתם כאות אבל על מותה של המפגינה שנדרסה למוות במהומות בעיר לפני כשבועיים. הפסלים, של מפקד הצבא רוברט אי. לי ותומאס ג'קסון, נמצאים בפארקים מרכזיים, והעצרת המקורית התקיימה במחאה על ההחלטה להסיר לגמרי את פסלו של לי, הנמצאת כעת בדיונים משפטיים.

איש הימין הקיצוני בארצות הברית כריסטופר קאנטוול. אי-פי, AP
קאנטוול, כפי שהופיע בכתבה של אתר Vice/AP, אי-פי

קאנטוול נעצר בעיר לינצ'בורג, ונשלח לכלא המקומי עד שיועבר לשרלוטסוויל. בשיחה עם סוכנות הידיעות "אי-פי" השבוע הוא טען כי השתמש בתרסיס למטרת הגנה עצמית מפני המפגין שתקף, וכי הברירה האחרת שהייתה לו היא "לשבור לו את השיניים". צו המעצר נגדו הוצא ביום שישי האחרון.

בשבוע שעבר הופיע קאנטוול, תושב ניו המפשייר, בכתבה של אתר Vice אודות הפגנת השנאה, והציג בגאווה את עמדותיו הגזעניות. לאחר מכן אמר בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "עשינו כל שביכולתנו לשמור על זה שקט, אבל נהגתי באלימות. אין שאלה בכלל. לא עשיתי דבר כדי להסתיר את זה, אבל הגנתי על עצמי ועל האחרים".

פסלו של מפקד הצבא הקונפדרציה רוברט אי. לי מכוסה בעיר שרלוטסוויל. רויטרס, רויטרס
פסלו של לי מכוסה ביריעה שחורה בשרלוטסוויל/רויטרס, רויטרס

מושל וירג'יניה, טרי מקאוליף, יצא בשבוע שעבר בקריאה להסיר את כל פסלי הקונפדרציה הנמצאים בשטח המדינה. בהודעה שפרסם כתב המושל, חבר המפלגה הדמוקרטית, כי "הויכוח בשאלה הזו הוא לגיטימי וראוי שיתקיים". עם זאת, הוא הוסיף כי "ראוי שאנדרטאות ישמשו כאתר מאחד ומעורר השראה, אך כפי שראינו בשרלוטסוויל, פסלי הקונפדרציה הפכו למוקד של פלגנות, אלימות ושנאה". ראש עיריית שרלוטסוויל, מייק סינגר, ביקש להסירם כדי "להרחיק את הרוע הטהור שפקד אותנו".

בעימותים שפרצו סביב הסרת הפסל נדרסה למוות הת'ר הייר ונפצעו כ-20 אזרחים. הנשיא דונלד טראמפ גינה את החשוד בדריסה אבל ציין שהעצרת כללה "הרבה אנשים טובים" והשווה בין האלימות של "שני הצדדים". בשבועיים שחלפו מאז סרב לחזור בו מדבריו.

צעדת ימין קיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס
צעדת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, מוקדם יותר החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully