וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר תשיב את השגריר לאיראן: "מעוניינים בחיזוק היחסים עם טהראן"

24.8.2017 / 1:55

דוחא הודיעה כי תשיב את השגריר שהחזירה בינואר 2016 בתגובה להחזרת שגריר ערב הסעודית בעקבות מתקפה על השגרירות שלה. שר החוץ הקטארי שוחח עם עמיתו האיראני על דרכים לחיזוק היחסים הבילטראליים

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

קטאר הודיעה הלילה (חמישי) כי תשיב לאיראן את שגרירה שהוחזר בחודש ינואר בשנה שעברה. דוחא החזירה את השגריר לאחר שערב הסעודית החזירה את שגרירה שלה מטהראן, בשל מתקפה על בניין השגרירות בעקבות הוצאה להורג של איש דת שיעי בריאד; ובמחאה על כישלון הרשויות ברפובליקה האסלאמית להגן על המבנה.

בהודעת משרד החוץ הקטארי הלילה נמסר כי השגריר "ישוב לטהראן כדי לחדש את משימתו הדיפלומטית". עוד נמסר כי דוחא מעוניינת בחיזוק היחסים בכל התחומים עם איראן. עוד נמסר כי שר החוץ מוחמד בין עבד א-רחמן א-ת'אני שוחח בטלפון עם עמיתו האיראני מוחמד ג'וואד זריף על דרכים להדק את היחסים בין שתי המדינות. אולם, בהודעה על השבת השגריר לא צוין מועד חזרתו לטהראן.

בחודשים האחרונים מצויה קטאר במתיחות עם שכנותיה במפרץ וכן עם מצרים שניתקו עמה את היחסים בצל האשמות על תמיכתה בארגוני טרור ועל קרבה לאיראן. דוחא הכחישה את טענותיהן של המדינות המחרימות אותה, בהן בחריין, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. איראן סייעה לקטאר בהתמודדות עם המצור של שכנותיה במפרץ. בין היתר שלחה טהראן אספקת מזון לדוחא ואפשרה לחברת התעופה הלאומית שלה לעבור במרחב האווירי שלה.

עוד בנושא:
אמיר קטאר בנאום ראשון מאז החל המשבר: "החיים נמשכים חרף המצור"
פשרה במשבר במפרץ: הגוש הסעודי ריכך את דרישותיו לקטאר
המסמכים הסודיים חושפים: קטאר הפרה הסכמים - והובילה למשבר במפרץ

פגישת שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, יוני 2017. AP
לא צוין מתי ישוב השגריר לטהראן. שר החוץ הקטארי עבד א-רחמן א-ת'אני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully