וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעה ברוטרדם בוטלה מחשש לפיגוע; רכב עם בלוני גז אותר ליד האולם

הרכב המסחרי, הנושא לוחית רישוי ספרדית, חנה בסמוך לאולם הופעות שפונה מוקדם יותר בשל התרעה על פיגוע - שהגיעה גם היא מהרשויות בספרד. הנהג נלקח לחקירה. ראש העיר קרא להימנע מלהיחפז למסקנות

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

רכב מסחרי ובו בלוני גז אותר הערב (רביעי) ברוטרדם שבהולנד, בסמוך לאולם הופעות שפונה מוקדם יותר בשל התרעה ביטחונית. האוטובוס, שנשא לוחית רישוי ספרדית, חנה ליד האולם והנהג נעצר ונלקח לחקירה. לדברי משטרת הולנד, ההתרעה על הפיגוע הגיעה ממשטרת ספרד, שספגה לפני כשבוע פיגוע המוני בשדרות הרמבלה שבברצלונה. בפיגוע נרצחו 14 בני אדם.

ראש עיריית רוטרדם אחמד אבו-טאלב כינס מסיבת עיתונאים וקרא לציבור להימנע מלהיחפז למסקנות. "בשלב זה לא יהיה נכון לחבר עובדות הנוגעות למתקפה בברצלונה בשבוע שעבר למקרה הזה", אמר. "רצוי להיזהר בכך". הוא הוסיף כי גורמי אכיפת החוק מטפלים במקרה במלוא החומרה וכי החקירה נמשכת.

גורם משפטי במדינה ששוחח עם סוכנות הידיעות "רויטרס" מסר כי אין כל קשר בין התקרית ברוטרדם לבין המתקפה בקטלוניה בשבוע שעבר. על פי הדיווח המקור הוסיף כי ההתרעה שמסרה משטרת ספרד על רכב חשוד אינה קשורה לחקירת הפיגועים בשבוע שעבר, והועברה לפני זמן רב. סוכנות הידיעות "אירופה פרס" בספרד דיווחה כי לא נמצא קשר בין נהג הרכב לבין גורמי טרור וכי מכלי הגז שהוביל נועדו לשימוש ביתי.

עוד בוואלה! NEWS:
בן עשר בשירות דאעש מאיים על טראמפ מסוריה: "הקרב יסתיים בארצך"
אחרי שנים של מתיחות: טורקיה ואיראן משלבות ידיים מול אויב משותף
טראמפ צובר עוד יריבים: "נתק עם מנהיג הרפובליקנים בסנאט"

אוטובוס ובו בלוני גז אותר ליד אולם הופעות ברוטרדם שבהולנד, אוגוסט 2017. טוויטר, צילום מסך
כוחות משטרה בזירת האירוע/צילום מסך, טוויטר
אוטובוס ובו בלוני גז אותר ליד אולם הופעות ברוטרדם שבהולנד, אוגוסט 2017. טוויטר, צילום מסך
אוטובוס ובו בלוני גז אותר ליד אולם הופעות ברוטרדם שבהולנד, אוגוסט 2017/צילום מסך, טוויטר

ביום שבת חוסל המחבל מפיגוע הדריסה בברצלונה, יונס אבו יעקוב, ארבעה ימים אחרי הפיגוע. אבו יעקוב, בן 22 ממוצא מרוקאי מהעיירה ריפול, נהג במסחרית שפגעה בעשרות עוברים ושבים. הוא נורה בעיירה סוביראטס, ממערב לברצלונה, כשהוא לבוש בחגורת נפץ דמה.

כמו כן, המשטרה אישרה כי האימאם עבד אל-באקי א-סתי, שהיה מנהיג התא, נהרג בפיצוץ בדירה באלקנר. הדירה שימשה מעבדה לייצור מטענים ובה נמצאו 120 מכלי גז, והפיצוץ אירע יממה לפני הפיגוע בברצלונה.

(עדכון ראשון: 23:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכליות הגז בבית שהתפוצץ באלקנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully