וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר קבלת הממצאים מהתרסקות המסוק: מערך האפאצ'י יישאר מקורקע

23.8.2017 / 21:15

ממצאי הביניים מחקירת ההתרסקות המסוק בבסיס רמון בתחילת החודש, שבה נהרג רב-סרן במיל' דודי זהר, הצביעו על בעיית היגוי שהובילה לביצוע נחיתת חירום. ואולם, אין קשר לסדק שהתגלה במסוק האפאצ'י לפני כחודשיים. אלוף נורקין הורה לערב את בואינג וצבא ארה"ב בחקירה

צילום: שי מכלוף, עריכה: ורד לידני

התרסקות המסוק בתחילת החודש, שבה נהרג רב-סרן במיל' דודי זהר, אכן נגרמה בעת נחיתת חירום שהחלה בגלל תקלת היגוי - כך עולה מממצאי הביניים של צוות המומחים שחוקר את ההתרסקות בהובלת אל"מ ע', שהוגשו אמש למפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין והוצגו היום (רביעי) למשפחת ההרוג. אלוף נורקין קיבל את המלצות הוועדה והורה להמשיך בקרקוע מערך מסוקי האפאצ'י עד להשלמת התחקיר ומימוש כלל הפעולות הנדרשות לחזרתם לכשירות. כמו כן, הנחה על חקירה מקיפה תוך שיתוף חברת בואינג וצבא ארצות הברית.

זהר, בן 43 מחיפה, נהרג בהתרסקות שאירעה בבסיס חיל האוויר רמון וקצין נוסף בדרגת סגן נפצע באירוע באורח קשה. בשל התאונה, צה"ל קרקע אז את מערך מסוקי האפאצ'י. ההתרסקות, שהתרחשה סמוך לשעה 21:00, אירעה בחזרה מגיחת אימון של מסוק מטייסת "מגע הקסם". צוות המסוק, שכלל את שני הקצינים, דיווח על תקלה טכנית, וכעבור דקות התרסק בין שני המסלולים בתוך המחנה בעת שניסה לנחות, וכשהיה בגובה מגדל הפיקוח.

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר חמוש בטילי הלפייר בבסיס בדרום הארץ. GettyImages
מסוק אפאצ'י של חיל האוויר/GettyImages

הוועדה שהגישה את ממצאי הביניים אמש איששה את הממצאים הראשוניים, שמהם עולה כי צוות המסוק זיהה תקלה ביכולת ההיגוי שלו. לאחר מכן, הטיס את המסוק בתנאים מורכבים, בשעת לילה, ועל אף זאת הצליח להביאו לנחיתה בשטח הבסיס. תקלה מסוג זה חייבה את הצוות לחזור לנחיתת חירום בבסיס ובמהלך ניסיון הנחיתה, התרסק המסוק. עוד הובהר במסקנות כי התקלה לא קשורה לסדק שהתגלה במסוק האפאצ'י לפני כחודשיים.

ב-2005 רכש חיל האוויר מסוקי שרף (אפאצ'י-לונגבאו) חדשים ובאפריל באותה שנה נקלטו בטייסת שלושת מסוקי השרף הראשונים. במלחמת לבנון השנייה ביצעה הטייסת מאות גיחות במשימות סיוע לכוחות צה"ל, ציד משגרי רקטות, תקיפת מטרות מחבלים, תקיפת תשתיות וליווי של מסוקי סער במשימותיהם בדרום לבנון. במהלך המלחמה איבדה הטייסת שני אנשי צוות אוויר ומסוק עקב כשל טכני.

עוד באותו נושא

"מנהיג צריך אומץ": התיעוד האחרון של דודי זהר שנהרג בהתרסקות

לכתבה המלאה
קצין צה"ל שנהרג בהתרסקות דודי (דוד) זהר. דובר צה"ל
זהר/דובר צה"ל

שאול זוהר, אחיו של דוד, אמר לאחר מותו כי הוא "היה גדול מהחיים". עוד ספד לו אחיו: "לא תמצאו אדם טוב ממנו. הטוב שבאדם. גידל משפחה נהדרת עם ארבעה ילדים מופלאים. כל עם ישראל מאחורינו. שמענו על אירועי הלילה מדפיקה חזקה בדלת", שחזר האח. "עדיין קשה לנו להאמין, קשה לתפוס".

"דודי היה טייס במילואים", סיפר עליו אחיו. "הוא נתן את הלב ועשה את זה על הצד הטוב ביותר. חבל לי שלא תזכו להכיר אותו. הוא היה אבא נפלא, אח נפלא ובן נהדר. האדם הנפלא ביותר שיצא לי להכיר. דודי אהב את האנשים בטייסת", הוסיף, "אהב את המקצוע ולכן המשיך בשירות המילואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully