וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ צובר עוד יריבים: "נתק עם מנהיג הרפובליקנים בסנאט"

23.8.2017 / 17:49

לפי דיווח בניו יורק טיימס, הבכיר אמר בשיחות סגורות כי הוא מטיל ספק ביכולתו של טראמפ להוביל את המפלגה לבחירות אמצע הקדנציה בשנה הבאה, וכי לא בטוח שיתאושש מהמשברים האחרונים בבית הלבן. היחסים בין השניים הידרדרו בחודשים האחרונים

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיטש מקונל, אמר בשיחות סגורות כי יש לו ספקות לגבי "הכיוון שאליו צועדת הכהונה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - כך דווח היום (רביעי) בניו יורק טיימס. מקונל, לפי הדיווח, מהרהר בשאלה אם הוא יהיה מסוגל להוביל את המפלגה הרפובליקנית לבחירות אמצע הקדנציה שייערכו בשנה הבאה.

ההתבטאויות החריגות מגיעות לאחר שיחת טלפון קשה שנערכה בין השניים ב-9 באוגוסט, ובמהלכה, לפי הדיווח, הנשיא זעם על כך שמקונל סירב להגן עליו מפני חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות.

עוד דווח כי בשיחות פרטיות תיאר מקונל את טראמפ כמי שלא מוכן ללמוד מהם העקרונות הבסיסיים של הממשל האמריקני, ואף הביע ספק לגבי היכולת של טראמפ לייצב את הכהונה שלו לאחר סדרת המשברים שחווה הבית הלבן בחודשים האחרונים. מאז אותה שיחה, לפני שבועיים, שורר בין השניים נתק.

נשיא ארה"ב טראמפ בעצרת תמיכה בפיניקס, 23 באוגוסט 2013. רויטרס
טראמפ בנאומו בפיניקס, הלילה/רויטרס

היחסים בין הסנאטור הרפובליקני הפופולרי, המכהן מאז 1984 ובין הנשיא, הידרדרו מאוד בחודשים האחרונים. טראמפ לחץ על מקונל להעביר את רפורמת הבריאות, שתבטל את "אובמקר" ותקנה לו הישג ממשי לפני היציאה לפגרת הקיץ.

עם זאת, הקולות לכך לא נמצאו, והמאמצים להעביר את הרפורמה כשלו. מאז תקף טראמפ בחריפות את בכיר הסנאטורים הרפובליקנים ואף הרהר בפומבי בצורך להחליף אותו. "תשאלו אותי אם לא יעבור חוק הבריאות", אמר במהלך החופשה שלו בניו ג'רזי לפני כשבועיים.

מנגד, רמז מקונל כי הציפיות של טראמפ לגבי המהירות שבה הוא מצפה להעביר חוקים כל כך מורכבים אינה מציאותית. במקביל למקונל, טראמפ נמצא במערכת יחסים מתוחה למדי עם כמה סנאטורים מן המפלגה שלו. הלילה, לדוגמה, בעת שביקר במדינת אריזונה תקף את שני הסנאטורים מטעם המדינה, ג'ון מקיין וג'ף פלייק, מבלי להזכיר אותם בשמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully