וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון חרב לחלוטין: 60 הרוגים בתקיפה סעודית בצפון תימן

23.8.2017 / 14:16

הקואליציה הערבית הפציצה שורת יעדים באזור צנעא, שבשליטת המורדים השיעים, בהם גם מלון שהתמוטט לחלוטין. צוותי ההצלה מחפשים אחרי גופות בהריסות. התקיפה מגיעה בזמן של משבר בשורות החות'ים והנשיא לשעבר

עריכה: אריאל תמרין

60 בני אדם נהרגו במתקפה של הקואליציה הסעודית מצפון לצנעא, בירת תימן – כך מסרו היום (רביעי) גורמי ביטחון בתימן. לדבריהם, בתקיפות הרבות הופצץ גם מלון קטן, שנמצא 35 ק"מ מצפון לצנעא, שבשליטת החות'ים השיעים, שנתמכים בידי איראן. בין ההרוגים אזרחים ומורדים.

לא ברור מדוע תקפה הקואליציה הסעודית את המלון בן שני הקומות, שחרב לחלוטין. צוותי ההצלה עדיין מחלצים גופות מההריסות. עוד יעד שהופצץ היה מחסום של החות'ים, המחזיקים בבירה מאז 2014.

המורדים השיעים מנהלים זה שנתיים וחצי מלחמה בקואליציה של מדינות ערביות, בהובלת ערב הסעודית, המנסה להשיב את הנשיא עבד רבו מנסור האדי לשלטון. ואולם, בימים האחרונים הם מסתכנים בעימות פנימי וחדש בשורותיהם, בשל סכסוך עם בעל בריתם העיקרי, הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סלאח.

היום גינו "הוועדות העממיות", שבהן חברים בכירים בשורות החות'ים, את סלאח על כך שכינה אותם אנשי מיליציה. "מה שאמר חצה קו אדום והוא יכול היה לעשות זאת רק מאחר שהוא רשע וחסר מאפיינים דתיים, פטריוטיים או חיוביים", מסרו.

עוד בנושא
האו"ם מתריע: התפרצות הכולרה בתימן - החמורה ביותר בעולם
עצירים נצלים "על הגריל": בתי הכלא הסודיים שמשמשים את ארה"ב בתימן

פינוי הרוגים מתקיפה סעודית מצפון לצנעא, תימן, 23 באוגוסט 2017. רויטרס
פינוי הרוגים מבית המלון שהופצץ מצפון לצנעא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully