וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ביחסים: ארה"ב עצרה סיוע למצרים - שביטלה פגישה עם קושנר

23.8.2017 / 12:25

בוושינגטון החליטו להשעות העברת כ-300 מיליון דולר לקהיר בשל חוסר התקדמותה בשיפור מצב זכויות האדם והדמוקרטיה במדינה. בממשלו של סיסי מאוכזבים: "יפגע ביחסים". שר החוץ היה אמור להיוועד עם השליח של טראמפ, אך הפגישה בוטלה

צילום מתוך רויטרס

שר החוץ של מצרים סמאח שוכרי ביטל את פגישתו המתוכננת עם ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ – כך עולה מלוח הזמנים המעודכן שלו, שנשלח לעיתונאים. במשרד החוץ בקהיר אישרו את ביטול הפגישה, אך לא פירטו מדוע. עם זאת, הביטול מגיע ברקע עצירת סיוע אמריקני לקהיר בשל כישלון הממשלה לשפר את מצב זכויות האדם והדמוקרטיה במדינה.

שוכרי היה אמור להיפגש עם משלחת אמריקנית בהובלת קושנר, כדי לדון בחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. לעת עתה, הפגישה של המשלחת עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בהמשך היום תתקיים כרגיל.

חתנו של טראמפ ייפגש מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אחרי שאתמול נועד עם עבדאללה מלך ירדן.

מחממים יחסים: טראמפ מקבל את נשיא מצרים א-סיסי בבית הלבן. רויטרס
טראמפ וא-סיסי/רויטרס

עוד לפני פרסום דבר ביטול הפגישה, במשרד החוץ בקהיר הביעו אכזבה מהחלטת ארצות הברית לעצור סיוע בסך כ-300 מיליון דולר והבהירו כי תהיה לכך השפעה שלילית על היחסים המשותפים ביניהן. "מצרים סבורה כי הצעד הזה משקף כושר שיפוט רע של היחסים האסטרטגיים בין שתי המדינות שנמשכים עשורים רבים ואימוץ של גישה החסרה הבנה של החשיבות בתמיכה ביציבות של מצרים", נמסר.

ממשלו של טראמפ ניסה לשפר את היחסים עם משטרו של א-סיסי, אחרי שאלו התדרדרו תחת הממשל הקודם של ברק אובמה. השניים נפגשו בבית הלבן מוקדם יותר השנה, וטראמפ לא ציין את הדיכוי המתמשך של השלטונות נגד תומכי "האחים המוסלמים" ופעילי זכויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully