וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תקף בחריפות את התקשורת: "אנשים רעים שמעודדים שנאה"

23.8.2017 / 6:17

בנאום בעצרת בפיניקס, ביקר נשיא ארה"ב את הסיקור התקשורתי הבלתי הוגן שלו זכה, לדבריו, לאחר אירועי שרלוטסוויל. הוא רמז על חנינה לשריף מקומי שהשפיל מהגרים ובתום האירוע נרשמו עימותים אלימים בין מפגינים למשטרה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הלילה (רביעי) את התקשורת, על כך שלטענתו סיקרה את דבריו על העימותים האלימים בשרלוטסוויל שלא בהגינות. בעצרת תמיכה בפיניקס, אריזונה, רמז טראמפ שיעניק גם חנינה לג'ו אראפיו, שריף מקומי לשעבר ואחד מתומכיו הראשונים בקמפיין הבחירות שהורשע בעיכוב חשודים לפי גזעם.

בתום נאומו של טרמפ נרשמו עימותים בין מפגינים מחוץ לאולם לבין כוחות המשטרה, שפיזרו אותם באמצעות גז מדמיע אחרי שאלו השליכו בקבוקים ואבנים לעבר השוטרים. לפי התקשורת המקומית, כמה אלפי אנשים יצאו להפגין נגד טראמפ, בין היתר בשל מדיניות ההגירה שלו.

"אני חושב שהוא יהיה בסדר אבל אני לא אעשה את זה הלילה, כי אני לא רוצה לגרום מחלוקת, אבל השריף ג'ו יכול להרגיש טוב", אמר טראמפ על השריף המורשע, שבין היתר היה מצעיד מהגרים לא חוקיים בלבוש תחתון בצבע ורוד על מנת להשפילם.

אחרי דבריו של טראמפ, אמר ראש קהיליית המודיעין לשעבר ג'יימס קלאפר כי הוא סבור שהוא אינו כשיר לתפקיד. "זה היה מפחיד", אמר בריאיון לרשת CNN".

דונלד טראמפ בנאומו בפיניקס אריזונה. רויטרס
טראמפ בנאומו בפינקס, הלילה/רויטרס

טראמפ הרבה להזכיר בנאומו את המילים "אחדות" ו"אחווה", אולם תקף בחריפות את התקשורת ואת האופן שבו סיקרה את אירועי שרלוטסוויל. "התקשורת הלא הוגנת ממציאה סיפורים, הם לא מדווחים את העובדות, כמו שהם לא אומרים שעמדתי נגד האלימות בשרלוטסוויל וגיניתי את הניאו-נאצים, ה-KKK ואנשי העליונות הלבנה. קראתי לאחדות ואהבה. זה מה שעשיתי. ואתם יודעים איפה הלב שלי נמצא", טען טראמפ.

עם זאת, ביקר הנשיא במרומז את המאמצים להסיר את פסלי הקונפדרציה, קרא למנהיגים בערים המקומיות "חלשים" והתלונן שוב: "מנסים לקחת את ההיסטוריה ואת המסורת שלנו".

טראמפ הקריא את הדברים שמסר לאחר האירועים בוירג'יניה, "'אנחנו עוקבים אחרי האירועים בשרלוטסטוויל, אנחנו מגנים את האלימות הבורות והשנאה', זה מה שאמרתי ביום שבת, אני חושב שאי אפשר להבהיר יותר מזה. אבל אז אמרו 'זה לקח לו יום, הוא לא עשה את זה מהר מספיק'. אנשים לא הוגנים". טראמפ השמיט בדבריו את החלק שבו אמר שהוא מגנה את האלימות "מכל הצדדים" - הדבר אשר עורר עליו את מירב הביקורת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מתנגדי טראמפ מפגינים נגד נאומו בפיניקס, אריזונה, 23 באוגוסט 2017. רויטרס
כמה אלפי מפגינים מחו נגד טראמפ. שלטי מחאה נגד הנשיא, הלילה/רויטרס
תומכי פרו-טראמפ עומדים מול מפגינים נגד טראמפ בפיניקס, ארה"ב 23.8.17. רויטרס
תומכי פרו-טראמפ עומדים מול מפגינים נגד טראמפ בפיניקס, ארה"ב 23.8.17/רויטרס

טרמפ המשיך להכות בכלי התקשורת וציין כי הוא רואה את המצלמות כבות בזמן שהוא מדבר. "אתם יכולים פשוט לקפל אותן ולקחת אותן הביתה. יש בתקשורת אנשים רעים ואני חושב שהם לא אוהבים את ארצנו, אני לא חושב שהם הולכים להשתנות. האנשים היחידים שנותנים פלטפורמה לקבוצות השנאה האלה הם התקשורת והחדשות המזוייפות".

נאומו של טראמפ נמשך יותר משעה ורבע, והוא זכה במהלכו לתשואות רמות של הקהל המקומי. "אני לא מאמין שיש נשיא שהשיג כל כך הרבה כמו הנשיא הזה בשישה חודשים", החמיא טראמפ לעצמו. הנשיא התייחס בקצרה למשבר עם קוריאה הצפונית ואמר כי, "אני מכבד את העובדה שקים ג'ונג און מתחיל לכבד אותנו. ואולי, לא בטוח, אבל יש אפשרות שמשהו טוב יקרה בקרוב".

תומכי פרו-טראמפ עומדים מול מפגינים נגד טראמפ בפיניקס, ארה"ב 23.8.17. רויטרס
תומכי פרו-טראמפ עומדים מול מפגינים נגד טראמפ בפיניקס, ארה"ב 23.8.17/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully