וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נותרנו ללא מילים ועם שבר גדול": שיל"ת רון מתה מתסחיף מי שפיר

22.8.2017 / 14:45

בני משפחתה של היולדת שמתה בבית החולים נותרו המומים: "היא הייתה אשת חיל, מודים שזכינו להכיר אותה". בנה התינוק שרד את הלידה ומאושפז במצב קשה, קרניות עיניה נתרמו לבקשתה

שיל"ת רון בת 33 מתה מתסחיף מי שפיר 22.8.17. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
"נותרנו ללא מילים" שיל"ת רון/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

"אנו המומים ואבלים את לכתה של אישתי אהובתי בטרגדיה נוראית. שיל"ת ז"ל היתה אשת חיל ואמא למופת ודוגמה, אישה שמחה ומאושרת. היא הותירה אותנו ללא מילים ועם שבר גדול", אמר בעצב לוואלה! NEWS בעלה איציק רון, "אני מודה ל-ה' על שזיכה אותי להכיר את שיל"ת ואהבתנו אליו עומדת איתנה. היא הותירה במותה בת ובן ותינוק בן יומו שאני מבקש מעם ישראל להתפלל לשלומו ולרפואתה השלמה".

הלידה המרגשת של שיל"ת, בת 33 מפתח תקווה, הפכה אתמול לטרגדיה כשמתה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה עקב סיבוך רפואי במהלך לידת בנה השלישי. רון, שהגיעה לבית החולים בשבוע ה-41 להריונה, חשה ברע והחלה לפרכס. הצוות הרפואי של בית החולים פינה אותה אל חדר הניתוח במטרה להציל את חייה ואת חייה עוברה, אך למרות מאמצי הרופאים, נקבע מותה. התינוק שרד, והועבר במצב קשה להמשך טיפול ומעקב בבית החולים "שניידר" לילדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איבריה של שיל"ת נתרמו. בית החולים בילינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

רון הובאה למנוחות אמש אחר הצהריים בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. מקרה מותה הנדיר של רון דווח למשרד הבריאות, ובני משפחתה אישרו לתרום את קרניות עיניה, בהתאם לחתימתה על כרטיס "אדי".

תסחיף מי שפיר נחשב לאירוע נדיר שאין לו סימנים מקדימים ולא ניתן לחזות אותו או למנוע אותו. שיעורי התמותה כתוצאה ממנו גבוהים – כ-90%. הוא מופיע באחת לכ-50 אלף לידות, ובישראל מתות מדי שנה שתיים או שלוש נשים כתוצאה ממנו. במסגרת התסחיף חודרים מי שפיר לכלי הדם של האם, וגוררים תגובה חיסונית חריפה המובילה לקריסה מהירה של מערכות הלב, הריאות וקרישת הדם.

ראש עיריית חולון מוטי ששון ספד לשיל"ת, שבעלה היה חבר במועצת העיר: "הם אנשים טובים, תמיד חיפשו לעזור ולעשות למען הזולת. איציק בעל ואיש משפחה מסור, ויתר על הכל כדי לטפל בבן משפחתו החולה, ולהיות בקרבת אשתו וילדיו. אני עדיין לא מאמין שאיציק מתמודד עם הטרגדיה הקשה ואני מתפלל שהתינוק בן יומו ישרוד".

שבוע לאחר הלידה: מתה בעת בדיקה בבית החולים

זאת לא הטרגדיה היחידה שאירעה בימים האחרונים במחלקת היולדות: בליל שבת האחרון בירושלים, מתה חנה רוזנברגר, צעירה חרדית בת 30 ואם לארבעה משכונת הבוכרים בירושלים, שילדה את בתה שישה ימים קודם לכן והתלוננה על כאבי בטן עזים, פונתה לבית החולים "שערי צדק" בעיר, שם היא התמוטטה במהלך בדיקת שתן, ולמרות מאמצי הרופאים להציל את חייה, נאלצו לקבוע את מותה של האם הטרייה.

בתחילת השבוע פורסם בכלי התקשורת כי בדיקת דם של היולדת גילתה על רמת המוגלובין נמוכה בדם, דבר שיכול להעיד על חשד לדימום פנימי, אך למרות התחנונים הרבים של קרובי משפחתה שליוו אותה לבית החולים – בחרו רופאי בית החולים להתעלם מהממצאים המדאיגים, וכעבור שעות בודדות היא מצאה את מותה. הלוויתה נערכה במוצאי שבת והיא נטמנה בהר הזיתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully