וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה כימיקלים תפטר את כל עובדי המפעל בצפון: "ראש העיר מחבל בחברה"

22.8.2017 / 13:10

הנהלת החברה שלחה מכתב למאות העובדים, ואמרה כי על אף המלצות המשרד להגנת הסביבה, יונה יהב מתנגד לפתרון של יבוא אמוניה דרך אוניות. עוד נאמר כי המפעל בדרום יוכל לשוב ולתפקד באופן חלקי בדצמבר

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עמותת 'צלול', ערוץ היוטיוב של Abbas Nasralla, עריכה: יוסי אלטר

הנהלת חיפה כימיקלים הודיעה היום (שלישי) על סגירת המפעל בחיפה ועל פיטוריהם של כל עובדי המפעל בשל ריקון מכל האמוניה. הנהלת המפעל האשימה את העירייה באחריות למהלך ומסרה כי תשלח לעובדים מכתבי הזמנה לשימוע בימים הקרובים.

"על אף שמומחי המשרד להגנת הסביבה, כמו גם רשויות הביטחון, הכריעו כי הפתרון הבטוח ביותר הוא יבוא באמצעות אוניה קטנה והזרמה ישירה למפעל הצפוני, ראש עיריית חיפה יונה יהב מתנגד לפתרון זה", נכתב במכתב. "באופן מכוון, מתוך כוונה לחבל במאמצים לאפשר לחברה להמשיך לפעול, תוך שהוא מתעלם הן מהאינטרס הביטחוני של תושבי העיר, הן מגורלם של אלפי עובדים התלויים בחיפה כימיקלים והן מהעובדות והכל לשם פופוליזם ורצון לשוב ולהיבחר לראשות העיר".

לקריאה נוספת בנושא
מסתמן: האמוניה תעבור לחיפה כימיקלים דרום; העובדים יפסיקו לשבות
"לפטר מאות עובדים זה לא פשוט": יו"ר חיפה כימיקלים על סערת האמוניה

הפגנות מול מפעל, חיפה כימיקלים, צפון. אלי אשכנזי
שער הכניסה למפעל חיפה כימיקלים בצפון/אלי אשכנזי

הנהלת כימיקלים חיפה אמרה כי היא פועלת במאמץ רב לחדש את פעילות המפעל במישור רותם, לאור תמיכת הרשויות בדרום, באמצעות מכליות איזוטנקים.

"מדובר בפתרון מורכב היות שאין די איזוטנקים זמינים בעולם ונהיה תלויים במילוי מחדש בקנה מידה גדול בטורקיה ובמצרים", נכתב. "ההערכה היא כי המפעל יוכל לחזור לפעילות חלקית רק לקראת ראשית דצמבר. החברה מקווה שממשלת ישראל תממש את החלטתה ותיישם את פתרון האוניות הקטנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully