וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שאיבד את ידו: ביטוח לאומי קיצץ חצי מהקצבה של בארי בן ה-5

22.8.2017 / 12:31

ידו של בארי נקטעה לאחר שנלכדה במכונת להאכלת עופות, אך הביטוח הלאומי בישר לאמו כי אחוזי הנכות שלו יירדו ביותר מ-50%. "חזרנו לאותו סיוט, לצערי עדיין לא צמחה לו יד חדשה". הביטוח הלאומי: "הוא אינו נזקק לטיפולים ממושכים או אשפוזים"

בארי ממן, ילד קטוע יד ממושב בר יוחאי אימץ כלב קטוע רגל. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
בארי ממן והכלב שהוריו אימצו עבורו/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

הביטוח הלאומי קיצץ היום (שלישי) כ-58% מקצבת הנכות של בארי ממן, הילד בן ה-5 קטוע היד. "עד היום לבארי היו 100% נכות והוא קיבל קצבה של 2,560 שקל, אבל הבוקר התבשרתי שהקבצה תקוצץ ל-1,070 שקל בלבד", אמרה לוואלה! NEWS אמו של ממן, סימה.

ידו של בארי נקטעה לפני כשנה וחצי, לאחר שנלכדה במכונת להאכלת עופות בעת ששיחק עם חבריו בלול התרנגולים במושב מגוריו כרם בן זמירה שבגליל העליון. הוריו סייעו לו להשתקם, ואף אימצו כלב גידם – "כדי שיהיה לו חבר כמותו שיוכל להזדהות איתו".

ביטוח לאומי. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
"אולי הגזמתי כשדרשתי 100% נכות לילד שלי". הביטוח הלאומי/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

חודשים ספורים לאחר התאונה, ביולי 2016, נאלצה אמו לפתוח במאבק נגד הביטוח הלאומי אחרי שהתבשרה כי אחוזי הנכות שלו יקוצצו ל-50% בלבד. "אחד הנימוקים שהם נתנו להחלטה היה שבארי איבד יד אחת ולא שתיים. זה היה הזוי!", היא אמרה, "גרמו לי להרגיש אי נעימות שאולי הגזמתי בדרישה שלילד שלי מגיעים 100% נכות".

ימים ספורים לאחר מכן חזר בו הביטוח הלאומי והאריך את תקופת הזכאות ל-100% בשנה נוספת, בנימוק שהאם המציאה חומר חדש ועדכני לגבי הליך השיקום של הילד. אלא שבחודש שעבר התקבל זימון נוסף לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי, כדי לבחון מחדש אם להפחית את אחוזי הנכות שנקבעו לו לאחר התאונה. "חזרנו לאותו סיוט מול הביטוח הלאומי. עברה שנה ולצערי לבארי עדיין לא צמחה יד חדשה", היא כתבה בפייסבוק לאחר שקיבלה את הזימון. "אני על סף ייאוש, נגמרו לי הכוחות להילחם בהם". היום, כשהתקשרה לברר אם הוועדה קיבלה החלטה, נודע לה כי אחוזי הנכות אכן הופחתו.

"זה יותר הזוי מהסרט שעברנו לפני כשנה", אומרת האם. "כשהורידו לו בזמנו את אחוזי הנכות, הקצבה ירדה ל-1,700 שקל, ועכשיו היא עומדת על 1,070 שקל בלבד. הקצבה הזו סייעה במימון של חוג ההידרותרפיה, את הריפוי בעיסוק, את הטיפול הרגשי, את הנסיעות לאורטופד. אם הוא לא מאושפז, הוא לא נכה. גם בבית אין לו יד, לא רק בתל השומר".

בארי ממן, ילד קטוע יד ממושב בר יוחאי אימץ כלב קטוע רגל. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
"יותר הזוי מהסרט שעברנו בשנה שעברה". בארי ממן/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

לדברי ממן, הפגיעה אינה מסתכמת רק בקצבת הנכות אותה קיבל בארי, אלא גם בזכויות שקיבל מתוקף מעמדו כבעל 100% נכות – כמו סייעת בגן. "המצב שלו לא משתנה ולא ישתנה. להפך, ככל שהוא גדל הוא נתקל ביותר קשים ומגבלות כתוצאה מכך שהוא גידם. זאת נכות לצמיתות".

מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה: "אנו מבינים לליבה של המשפחה, ומודעים לכך שגידול וטיפול בילד ללא יד היא משימה מורכבת, הדורשת השקעה רבה. יחד עם זאת, המשפחה ידעה שדרגת הנכות שנקבעה לילד בשיעור 100% נקבעה לתקופה זמנית, וזאת מפני שהקביעה נעשתה עקב אשפוזים ממושכים של הילד סמוך לתאונה, וכן בשל תהליך השיקום האינטנסיבי שהוא עבר בתקופה הזאת.

"כיום, הילד בארי אינו נזקק לטיפולים ממושכים או אשפוזים, ולכן הזכאות שלו לקצבה נבדקה בהתאם לתפקוד היומיומי שלו ביחס לבני גילו. בהתאם לכך, הוועדה קבעה לילד זכאות לקצבה בשיעור של 50%. למשפחה עומדת כמובן הזכות לערער על החלטה בפני ועדה לערערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully