וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של ראאד סלאח הוארך: "ניתן לפרש את דבריו כקריאה לאלימות"

21.8.2017 / 21:20

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשלושה ימים נוספים את מעצרו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית החשוד בהסתה. "קריאה לאלימות אסורה ואין זה משנה על אילו מקורות היא נסמכת", קבע השופט

צלמים זמניים מורשים

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) את מעצרו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית השייח ראאד סלאח בשלושה ימים נוספים. סאלח נעצר בשבוע שעבר בחשד להסתה. הוא נעצר בשעת לילה בביתו באום אל-פחם בעקבות ריאיונות לשלוש רשתות שידור ערביות לאחר הפיגוע שבו נהרגו שני שוטרים בהר הבית בחודש שעבר, שבהם שיבח את פעילותם של המחבלים, והגדיר אותם שהידים.

בדיון נכחו חברי הכנסת חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה וג'מאל אזברגה מהרשימה המשותפת. עורך דינו של סלאח, חאלד זבארקה, טען בדיון כי לפני מעצרו, "הוא היה תחת מתקפה מתמשכת מצד שרים שקראו לגרש אותו. היו כאלה שקראו לחסל אותו, לקבור אותו בכלא, לעשות סיכול ממוקד".

עורך הדין הוסיף כי "השרים ישראל כץ, יואב גלנט ואיוב קרא מסיתים נגדו. קדמה למעצר הסתה פרועה של שרים נגד השיח, וזה מה שהוביל למעצר". על תנאי מעצרו אמר כי "מאוד מפריע לשייח שחדרו מתועד 24/7 מטעמי דת". לבסוף, ביקש לשחרר את סלאח ממעצר. "מוכנים לכל הסדר שיוצע על ידי בית המשפט".

הארכת מעצר שייח ראאד סלאח מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, בית משפט השלום ראשון לציון, 21 באוגוסט 2017. אור רביד
בכוונת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום. סלאח בבית המשפט, היום/אור רביד

נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרו של סלאח בחמישה ימים. הוא הוסיף כי בכוונת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום.

השופט עמית מיכליס דחה את טענותיו של סלאח, והאריך את מעצרו בשלושה ימים. "העובדה שהחשוד ובא כוחו ניסו במשך דקות ארוכות להסביר את דבריו מראה שאנשים יוכלו לפרשם כקריאה לאלימות", כתב השופט בהחלטתו. "יש לדחות הטענה שמדובר באמונה דתית או חופש פולחן. קריאה לאלימות אסורה ואין זה משנה על אילו מקורות היא נסמכת".

סלאח השתחרר בינואר האחרון מכלא רמון, שם נשא עונש מאסר של תשעה חודשים בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות. על סלאח נגזרו תחילה 11 חודשי מאסר, אך לאחר הגשת ערעור החליטו שופטי בית המשפט העליון כי יש להקל בעונשו, והפחיתו את מספר חודשי המאסר לתשעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully