וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה סטרה לתלמיד כיתה ג' וקרעה לו את עור התוף - ותוכל לשוב ללמד

21.8.2017 / 19:46

בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה קבע בחודש שעבר כי המורה, שהושעתה עם הגשת כתב האישום נגדה, תוכל לשוב ללמד בשל מצבו הבריאותי של בעלה. זאת אף שהורשעה בתקיפת קטין. במקביל, הוחלט להוריד את שכרה והיא נפסלה לתפקיד מחנכת

מורה למדעים שקרעה את עור התוף לתלמיד כיתה ג' בן תשע והורשעה בבית המשפט בתקיפת קטין לא תפוטר ותוכל להמשיך ללמד במערכת החינוך - כך קבע בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה בחודש שעבר. האירוע האלים התרחש ב-2012 ביישוב מזרעה שבצפון, כאשר במהלך שיעור ביקשה המורה מתלמיד לסגור את חלון הכיתה. תלמיד אחר "שישב בסמוך לחלון, נעמד על כיסא וסגר את החלון בעצמו. עקב כך, צעקה עליו הנאשמת, ניגשה אליו וסטרה על אוזנו הימנית", כך על פי כתב האישום שהוגש לפני שנתיים לבית משפט השלום בעכו.

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
"על בית המשפט להעביר במקרה זה מסר ברור וחד משמעי"/שרון בוקוב

עוד נכתב באישום כי "הקטין חש כאב באוזנו הימנית והחל לבכות. כתוצאה מהסטירה נגרם לקטין נקב בעור התוף באוזן ימין". בית המשפט גזר עליה שלושה חודשי מאסר על תנאי ו-260 שעות לתועלת הציבור. ערעור שהגישה המורה לבית המשפט המחוזי נדחה, ובית המשפט קבע כי "עם התנהגות אלימה זו החורגת מערכי היסוד – אל לו לבית המשפט להשלים, ועם כל ההבנה לנסיבותיה האישיות של המערערת והיות האירוע בודד בחייה הנורמטיביים, על בית המשפט להעביר במקרה זה מסר ברור וחד משמעי לפיו איש חינוך הנוקט באלימות כלפי תלמידו יורשע בדין".

עוד בוואלה! NEWS:
בולען נפער בלב תל אביב ליד אתר בנייה; אין נפגעים
יולדת בת 33 מתה בבית החולים בילינסון כתוצאה מתסחיף מי שפיר
הפצוע מיבנה משחזר לראשונה: "המחבל שוחח איתי לפני הפיגוע"

אילוסטרציה – בית משפט. ShutterStock
"עם התנהגות אלימה זו החורגת מערכי היסוד – אל לו לבית המשפט להשלים"/ShutterStock

המורה, בת 39 עם ותק של 15 שנה, הושעתה מעבודתה רק כשהוגש כתב האישום - שלוש שנים אחרי האירוע. לאחרונה הוגשה תביעה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בדרישה לפטרה. משרד החינוך הודיע לבית הדין כי הוא מצטרף לעמדת התביעה שקבעה כי "הדברים משליכים על המשך העסקתה של הנאשמת במערכת החינוך". אלא שבית הדין קבע בחודש שעבר כי המורה לא תפוטר, "זאת בעיקר בשל מצבו הבריאותי של בעלה של הנאשמת שאינו כשיר כלל לעבודה וסובל מנכות רפואית בשיעור של 100%".

"מעשיה של הנאשמת רעים וחמורים, ומחייבים עקרונית את פיטוריה ממערכת החינוך ואת פסילתה לתפקידי הוראה לתקופה משמעותית", כתבו הדיינים. המורה אמרה כי היא "מצטערת על המקרה שבוצע מתוך לחץ", ובפני בית הדין אף העידו לטובתה מנהל בית הספר והוגשו מכתבי המלצה של מורים אחרים וועד ההורים. "התחבטנו ממושכות בשאלה אם קיימות לפנינו נסיבות חריגות שיצדיקו הימנעות מפיטורי הנאשמת מעבודתה, חרף חומרת מעשיה. בסופו של עיון החלטנו, לפנים משורת הדין, לנקוט בגישה מקלה", כתבו הדיינים.

הם הוסיפו כי "הפגיעה שעלולה לספוג משפחתה של הנאשמת אם תפוטר מעבודתה, תהא אנושה נוכח היותה המפרנסת העיקרית של התא המשפחתי. הנאשמת שקיבלה אחריות מלאה על מעשיה, עבדה בבית הספר במשך שלוש שנים מאז האירוע ועד להשעייתה, וביצעה תפקידה לשביעות רצון מפקח בית הספר, מנהלו, צוות המורים והורי התלמידים". במקביל החליט בית הדין להורידה בשתי דרגות שכר למשך שלוש שנים, והמורה אף נפסלה לתפקיד מחנכת ולתפקידי ריכוז בבית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully