וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד הסתיים: המשטרה בספרד אישרה כי המחבל מברצלונה נורה למוות

ארבעה ימים לאחר פיגוע הדריסה בברצלונה, המשטרה ירתה למוות ביונס אבו יעקוב, בן 22 ממוצא מרוקאי, החשוד שנהג במסחרית שדרסה למוות 13 בני אדם. הוא נשא בעת חיסול מטען דמה. עוד אישרה המשטרה כי האימאם שעמד בראש התא נהרג בפיצוץ יממה לפני הפיגוע

עריכה: שניר דבוש

המחבל מפיגוע הדריסה בברצלונה, יונס אבו יעקוב, חוסל אחר הצהריים (שני), ארבעה ימים אחרי הפיגוע שגבה את חייהם של 13 בני אדם בשדרות הרמבלה בעיר. אבו יעקוב, בן 22 ממוצא מרוקאי מהעיירה ריפול, נהג במסחרית שפגעה בעשרות עוברים ושבים.

אבו יעקוב נורה בעיירה סוביראטס, ממערב לברצלונה, כשהוא לבוש בחגורת נפץ דמה. המשטרה בקטלוניה אישרה את הפרטים.

כמו כן, המשטרה אישרה כי האימאם עבד אל-באקי א-סתי, שהיה מנהיג התא, נהרג בפיצוץ בדירה באלקנר. הדירה שימשה מעבדה לייצור מטענים ובה נמצאו 120 מכלי גז, והפיצוץ אירע יממה לפני הפיגוע בברצלונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו יעקוב בבנק בריפול/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע דריסה בקמברילס שבקטלוניה, ספרד, 18 באוגוסט 2017. רויטרס
הרכב ששימש את המחבלים בפיגוע בקמברילס מפונה מהזירה, ביום שישי/רויטרס
המקום בו חוסל המחבל יונס אבו יעקוב האחראי לפיגוע בברצלונה בשבוע שעבר, אוגוסט 2017. AP
כוחות בזירת החיסול/AP

מוקדם יותר היום, הודיע שר הפנים של הממשל המקומי בקטלוניה כי המצוד אחר אבו יעקוב התרחב למדינות נוספות באירופה. לפי המשטרה, אבו יעקוב חטף מכונית נוספת לאחר שדרס עשרות הולכי רגל בשדרות הרמבלה, רצח את הנהג שלה ופרץ מחסום משטרתי. עד כה לא אישרו הרשויות קשר בין התקריות.

אתמול פורסם תיעוד של אבו יעקוב בבנק בעיירה, יממה לפני הפיגוע בשדרות הרמבלה שבו נרצחו 13 בני אדם ונפצעו יותר ממאה איש. בתמונה שפורסמה בעיתון "לה ואנגרדיה", נראה החשוד עם חולצת פסים - דומה לזו של האדם שנצפה נמלט מזירת הדריסה בשדרות המפורסמות בעיר ביום חמישי. אחיו, חוסיין, היה אחד מחמשת המחבלים שחוסלו בקמברילס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל צועד בשוק הבוקריה אחרי הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
המקום בו חוסל המחבל יונס אבו יעקוב האחראי לפיגוע בברצלונה בשבוע שעבר, אוגוסט 2017. AP
זירת החיסול/AP

מפקד משטרת קטלוניה אמר היום כי ישנן ראיות מוצקות לכך שהאימאם מריפולי, שלפי החשד הנהיג את התא של 12 המחבלים, נהרג בפיצוץ במבנה באלקנר, ששימש מעבדת נפץ.

האימאם עבד אל-באקי א-סתי, בשנות ה-40 לחייו, אחראי לפי ההערכות להקצנה הדתית של 12 הצעירים ממוצא מרוקאי שגדלו והתגוררו בריפול. חמישה מהם חוסלו בקמברילס, אחרי שדרסו הולכי רגל ורצחו אישה אחת. אחד מהם היה אחיו של הנהג מברצלונה, חוסיין.

ראש הקהילה המוסלמית בריפולי שלרגלי הרי הפירנאים אמר אתמול כי האימאם עזב את המקום כבר ביוני, אולם שותפו של א-סתי לדירה סיפר כי הוא עזב אותה ביום שלישי האחרון וסיפר כי הוא מתכנן לשוב למשפחתו במרוקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפאזל הולך ונשלם. החוליה מספרד/מערכת וואלה!, צילום מסך
המקום בו חוסל המחבל יונס אבו יעקוב האחראי לפיגוע בברצלונה בשבוע שעבר, אוגוסט 2017. AP
כוחות בזירה, היום/AP

ב"ניו יורק טיימס" דווח אתמול כי המחבלים שביצעו את פיגועי הדריסה בברצלונה ובקמברילס תכננו במשך כשנה להוציא לפועל מתקפת טרור בקטלוניה. על פי מומחה ללוחמה בטרור שהיה מעורה בפרטי חקירת הפיגועים, בבית המסתור של המחבלים בעיירה אלקנר נמצאו כמאה מכלי גז בוטן ופרופן שנועדו על פי החשד להכנת מטעני חבלה.

חבייר מרטי מייש, מפקח במשטרה המקומית האחראי על החקירה, סיפר לעיתון כי נבדקת אפשרות שגופותיהם של מחבלים נוספים נמצאות בין הריסות הבית באלקנר, שקרס בפיצוץ בשבוע שעבר, כיממה לפני פיגוע הדריסה בברצלונה – נוסף לשלוש שכבר אותרו במקום. הבית, הנמצא בשכונת עוני בעיירת החוף, היה מעוקל בידי הבנק וחברי תא הטרור גרו בו באופן בלתי חוקי. בכמה בתים סמוכים גרו פולשים ("סקוואטרים") שהשתלטו עליהם.


(עדכון ראשון: 17:41)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully