וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנה לאחר שבנה החייל טבע למוות: סבטלנה הביאה ילד לעולם בגיל 51

שלומי גבאי

21.8.2017 / 14:08

אילן יענקלביץ' טבע למוות ביולי אשתקד במאגר מים סמוך לעוטף עזה. היום תחגוג אמו סבטלנה את ברית המילה של בנה, לאחר שהרתה מתרומת זרע, במקביל לניסיונות להשתמש בזרעו של בנה להבאת ילד לעולם

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תום זואילי ואריאל תמרין

כשנה לאחר שאיבדה את בנה היחיד, סבטלנה יענקלביץ', בת 51 מנתניה, ילדה בן מתרומת זרע. יענקלביץ' שכלה את בנה אילן כשהיה בן 19, כשטבע למוות במאגר מים בדרום. היום (שני) צפוי להתקיים טקס ברית המילה לבנה בבית הכנסת של בית החולים איכילוב שבתל אביב, בנוכחות בני המשפחה בלבד, ובעוד כמה חודשים תתקיים מסיבת הודיה.

הטרגדיה של סבטלנה התרחשה ביולי אשתקד. הבן אילן, נכנס למאגר "אור" הסמוך לקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה. יענקלביץ', שהיה אז חייל באגף המודיעין, נכנס למים, ומשלא יצא במשך חצי שעה, הוזעקו צוותי חילוץ מיחידת 669 וצוללנים שסרקו את המים. כשאותר ונמשה, צוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו. שלושה חודשים לאחר מכן, איבדה גם אמה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 12 שנה: גבר מהצפון הורשע ברצח של בת 19 באתר בנייה באשדוד
בשל שיפוצים: פעמוני הביג בן בלונדון יושבתו למשך ארבע שנים
צרפת: הרוגה ופצוע מפגיעת רכב בתחנות אוטובוס במארסיי; הנהג נעצר

סבטלנה יענקלביץ הביאה לעולם ילד מזרעו של בנה היחיד  שנהרג 21 באוגוסט 2017. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה!
סבטלנה לאחר הלידה, יחד עם עירית אורן-גונדרס/מערכת וואלה!, באדיבות המצולמים

זמן מה לאחר האירוע, סבטלנה, שנותרה רק עם אחותה, פנתה לסא"ל במילואים עירית אורן-גונדרס, העומדת בראש עמותת "אור למשפחות", שסייעה לה בתהליך ההיריון מתרומת זרע. "פגשתי את סבטלנה כשלושה חודשים לאחר מות בנה היחיד", סיפרה לוואלה! NEWS. "היא הגיעה אליי יחד עם אחותה ועם תמונת בנה. היא הייתה במשקל נמוך ולא הפסיקה לבכות. אמרתי לה ישר – 'בעוד שנה יהיה לך ילד'".

"בהתחלה היא לא רצתה ורק בכתה", המשיכה אורן-גונדרס. "חיברתי אותה לדינה גולדברג, אם שכולה ממוצא רוסי שעברה את אותו התהליך והייתה בחודש השלישי להריונה. ביקשתי ממנה שתלווה אותה לאורך התהליך ותשמש לה כמנטורית. לשמחתי סבטלנה נקלטה מיד להיריון והביאה בן לעולם".

סבטלנה, שפועלת במקביל להבאת ילד לעולם מזרעו של בנה אילן וממתינה לחקיקה בנושא, הודתה לאורן-גונדרס מיד לאחר הלידה. "את מלאך משמים שעוזר לכולם", כתבה לה. אורן-גונדרס ציינה כי: "סבטלנה מאושרת מאוד וסוף סוף יש לה רגעי נחמה אחרי האובדן שחוות לאחרונה".

עוד באותו נושא

"המפקדים שלחו את הילד למות": אם החייל שטבע זועמת על העונש

לכתבה המלאה
החייל אילן יענקלביץ' שטבע במאגר מים בעוטף עזה. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
סבטלנה עם תמונת בנה אילן, לפני כשנה/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully