וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד ברחבי אירופה: המחבל מברצלונה רצח אדם בזמן מנוסתו מהזירה

21.8.2017 / 14:33

שר הפנים של קטלוניה אמר כי מתנהל מאמץ משותף של מדינות היבשת כדי לאתר את יונס אבו יעקוב, שחטף כלי רכב ורצח את הנהג בטרם פרץ מחסום משטרתי. המשטרה מעריכה כי האימאם, שככל הנראה עמד בראש התא, נהרג בפיצוץ מעבדת הנפץ באלקנר

עריכה: שניר דבוש

המצוד אחרי המחבל מפיגוע הדריסה בברצלונה התרחב למדינות נוספות באירופה - כך הודיע היום (שני) שר הפנים של הממשל המקומי בקטלוניה, ז'ואקווים פורן. הרשויות מחפשות אחרי יונס אבו יעקוב, בן 22 ממוצא מרוקאי, שהיה נהג המסחרית שהצליח להימלט אחרי המתקפה לרצוח אדם נוסף תוך כדי.

בנוסף לכך, מפקד משטרת קטלוניה אמר כי ישנן ראיות מוצקות לכך שהאימאם מריפולי, שלפי החשד הנהיג את התא של 12 המחבלים, נהרג בפיצוץ במבנה באלקנר, ששימש מעבדת נפץ.

לפי המשטרה, אבו יעקוב חטף מכונית נוספת לאחר שדרס עשרות הולכי רגל בשדרות הרמבלה, רצח את הנהג שלה ופרץ מחסום משטרתי. עד היום, לא אישרו הרשויות קשר בין התקריות, שבשתיהן נהרגו 14 בני אדם. עוד אישה נוספת נרצחה בפיגוע הדריסה בקמברילס.

"החיפושים אחריו כבר לא מתקיימים רק בקטלוניה, אלא בכל מדינות אירופה, זהו מאמץ משותף של המשטרה האירופית", אמר שר הפנים של קטלוניה לתחנת רדיו מקומית. עוד אתמול מסרו הרשויות כי ייתכן שאבו יעקוב חמק ועבר את הגבול לצרפת.

לקריאה נוספת על הפיגועים בקטלוניה
המצוד אחרי המחבל מברצלונה נמשך: "תועד בבנק יממה לפני הפיגוע"
ג'וליאן בן השבע נרצח בברצלונה: "התברכנו על שהיה חלק מחיינו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל צועד בשוק הבוקריה אחרי הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו יעקוב בבנק בעיירה ריפול, יום לפני הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום פרסם העיתון אל פאיס תמונות חדשות של הנהג, שנראה חובש משקפי שמש לאחר שנמלט מכלי הרכב, כשהוא צועד דרך שוק לה בוקריה שנמצא בשולי שדרות הרמבלה. בתמונה שפורסמה אתמול בעיתון "לה ואנגרדיה", נראה אבו יעקוב עם חולצת פסים - דומה לזו של האדם שנצפה נמלט מזירת הדריסה בעיר ביום חמישי.

האימאם עבד אל-באקי א-סתי, בשנות ה-40 לחייו, אחראי לפי ההערכות להקצנה הדתית של 12 הצעירים ממוצא מרוקאי שגדלו והתגוררו בריפול. חמישה מהם חוסלו בקמברילס, אחרי שדרסו הולכי רגל ורצחו אישה אחת. אחד מהם היה אחיו של הנהג מברצלונה, חוסיין.

ראש הקהילה המוסלמית בריפולי שלרגלי הרי הפירנאים אמר אתמול כי האימאם עזב את המקום כבר ביוני, אולם שותפו של א-סתי לדירה סיפר כי הוא עזב אותה ביום שלישי האחרון וסיפר כי הוא מתכנן לשוב למשפחתו במרוקו.

(עדכון ראשון: 10:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully