וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיפשי ומסוכן": נאס"א שלחה לחלל מסר שיכול להביא לסוף העולם

23.8.2017 / 10:59

מתוך מחשבה שאין סיבה להיזהר מחוצנים, מספר חלליות ששוגרו לחלל החיצון נשאו עמן הוראות הגעה לכדור הארץ. המדען סטיבן הוקינג הזהיר ממהשלכות והאיש שאחראי לכך הודה: "בזמנו כולם היו אופטימים"

NASA

בסרטון – המסר ששלחה נאס"א לחלל

בימים הראשונים של חקר החלל, מישהו בנאס"א חשב שזה יהיה רעיון טוב לעזור לחייזרים לאתר את כדור הארץ, והחליט לשרטט עבורם הוראות הגעה מפורטות. האיש שאחראי לכך הוא פרנק דרייק, אסטרונום אמריקאי שידוע כצייד חוצנים , שעיצב מפות ששוגרו לחלל החיצון בתוך החלליות פיוניר 10 ו- 11 (ששוגרו ב-1972-3), ו-וויאג'ר 1 ו-2 (ששוגרו ב-1977). בימים אלה פורסם שדרייק מתחרט מאוד על אותן מפות.

על סיפונן של חלליות הפיוניר הוצב לוח ועליו שרטוט של גבר ואישה שעומדים ליד מפה בסיסית, המציגה את מיקומו של כדור הארץ בהשוואה לכוכבים בוהקים מאוד - במחשבה שאלה יוכלו לכוון את העב"מים לכיווננו אפילו אם המפה תימצא רק בעוד מיליוני שנים. חלליות הוויאג'ר נשאו עמן תקליטים בשם "אלבומי הזהב", שהכילו רעשים ואף תמונות מכדור הארץ. על עטיפת התקליטים שורטטה מפה דומה לזו שהוצבה על הפיוניר.

עוד בנושא
האם זו העדות הראשונה לביקור חייזרים בכדור הארץ - שלא שמעתם עליה?
דונלד טראמפ יהיה הנשיא שיודיע לעולם על קיומם של חייזרים?

המסר שנאסא שלחה לחלל. צילום מסך
השרטוט שמסכן את כדור הארץ/צילום מסך

"בימים ההם, כל האנשים שעבדתי איתם היו אופטימיים", אמר דרייק, "הם חשבו שהחייזרים יהיו ידידותיים. אף אחד לא העלה בדעתו, אפילו לא לשנייה, שיכול להיות שמה שאנחנו עושים עשוי להיות מסוכן".

את הסיפור של דרייק חשפה בתו נדיה, ששאלה אותו האם ייתכן כי יום אחד המעשים שלו ושל נאס"א עלולים להיחשב כ"טיפשיים ומסוכנים". היא הבינה שאין הרבה היגיון בלספק הוראות הגעה מפורטות ליצורים שאיננו יודעים עליהם דבר. כיום, הרבה מדענים מסכימים עם נדיה, וחושבים שיצירת קשר עם חייזרים הוא רעיון רע באופן כללי.

הפרופסור והמדען הידוע, סטיבן הוקינג, אף הזהיר לאחרונה ש"מפגש עם ציביליזציה מתקדמת עשוי להידמות למפגש של האינדיאנים עם קולומבוס. זה לא הלך כל כך טוב. החייזרים עלולים להיות גנבים שמשוטטים ברחבי הקוסמוס בחיפוש אחר משאבים שיוכלו לשדוד, וכוכבים שיוכלו לכבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully