וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלושה חודשי אשפוז מסתורי: נשיא ניגריה שב לארצו

20.8.2017 / 20:40

בוהארי עבר טיפולים בבריטניה מאז חודש מאי, בתקופת היעדרות שנייה מאז תחילת השנה. בממשלתו לא חשפו ממה הוא סובל, ורבים תוהים אם הוא כשיר להוביל את הכלכלה הגדולה ביותר באפריקה

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי שב למדינה אחרי שלושה חודשים, 20 באוגוסט 2017. רויטרס
מיעט להופיע בציבור. נשיא ניגריה בוהארי עם שובו, אתמול/רויטרס

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי שב אתמול (שבת) למדינה אחרי שלושה חודשים שבהם אושפז בבריטניה בשל מחלה מסתורית שממנה הוא סובל. היעדרותו של הנשיא, שהחלה ב-7 במאי והייתה השנייה במהלך השנה הנוכחית, הובילה רבים לתהות אם הוא כשיר לתפקיד. סירובן של הרשויות לחשוף את מצבו הבריאותי הולידה ספקולציות לגבי המחלה שממנה סובל בוהארי.

כשהוא לבוש בגלימה שחורה ובכיסוי ראש מוסלמי, נשיא ניגריה בן ה-74 ירד מהמטוס כשהוא אוחז במעקה אחרי הנחיתה בנמל התעופה הבינלאומי בבירה אבוג'ה. הוא זכה לקבלת פניו של סגנו, ימי אוסינבג'ו, ששימש הנשיא בפועל בזמן אשפוזו. הנשיא לא דיבר ונסע מיד לאחוזה הנשיאותית שלו.

בוהארי, שמכהן בתפקיד מאז מאי 2015, העביר את השלטון לאוסינבג'ו במהלך היעדרותו כדי להפיג את החשש מפני ואקום שלטוני בכלכלה הגדולה ביותר ביבשת. למרות זאת, חסרונו גרר שורת מחאות, כולל דרישות להתפטרותו וקריאות לשקיפות גדולה יותר לגבי מצבו הבריאותי. מפלגת השלטון שיבחה את תפקודו של סגן הנשיא בשלושת החודשים
האחרונים.

לפי גורמים דיפלומטיים וממשלתיים, הנשיא צמצמם את יום העבודה שלו לכמה שעות בלבד אחרי ששב למדינה ב-10 במרץ, בתום חודשיים של טיפול רפואי בבריטניה. בוהארי נראה מעט מאוד פנים במהלך תקופת אשפוזו השנייה בלונדון. התמונה הראשונה שלו משם פורסמה ב-23 ביולי, 80 ימים לאחר שעזב את ניגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully