וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם לא מוסלמים, אלא טרוריסטים": ביקור במסגד של המחבלים מספרד

20.8.2017 / 17:22

שמונה מ-12 חברי התא שביצע את הפיגועים באזור ברצלונה גדלו בעיירה ריפוי והוקצנו על ידי אימאם שמיקומו לא ידוע. "זהו רגע קשה לעם הספרדי והמוסלמי כולו", סיפר ראש הקהילה

עריכה: שניר דבוש

בריפול, שלמרגלות הרי הפירנאים בצפון ספרד, מתקשים לעכל שברחובותיה גדלו רוב חברי תא הטרור שביצע את הפיגועים בקטלוניה בסוף השבוע האחרון. "זה נפל עליי כמו אבן על הראש", אמר היום (ראשון) עלי יאסין, ראש הקהילה המוסלמית בעיירה המונה עשרת אלפים תושבים בלבד. "זהו רגע קשה לעם הספרדי והמוסלמי כולו. האסלאם נגד פעולות כאלה, אנחנו נגד הרג. כל אחד צריך לחיות את חייו".

המסגד, שבו כנראה עברו חברי התא הקצנה דתית על ידי אימאם שנמצא בלב החקירה, שוכן במרחק מטרים ספורים מתחנת הרכבת, בלב העיירה. שמותיהם של שמונה מ-12 חברי התא מופיעים עדיין על לוח חברי הקהילה – בהם יונס אבו יעקוב בן ה-22, שלפי החשד היה הנהג שדרס עשרות הולכי רגל בשדרות הרמבלה. המשטרה בקטלוניה לא שללה את האפשרות שאבו יעקוב, שרצח 13 בני אדם ופצע עוד יותר ממאה איש, נמלט לצרפת.

לקריאה נוספת על הפיגועים בקטלוניה
מנהיג תא הטרור בספרד - "אימאם שקשור למתכנני הפיגועים במדריד"
חקירת הפיגועים בספרד: "המחבלים תכננו את המתקפה במשך שנה"

דירתו של האימאם עבד אל-באקי א-סתי שחשוד בהסתת חוליית המחבלים בטלוניה לבצע פיגועים, אוגוסט 2017. רויטרס
ממוקם במרכז העיירה. המסגד בריפול/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הקהילה מצביע על שמו של החשוד בדריסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכול היה רגיל אצלו, לא ראינו דבר מיוחד", סיפר יאסין על האימאם עבד אל-באקי א-סתי. בספרד דווח כי האימאם, בשנות ה-40 לחייו, אמר לשותפו לדירה ביום שלישי כי הוא שב למרוקו, שם חיה אשתו וילדיו. ואולם, דיווחים אחרים מעלים אפשרות כי הוא נהרג בפיצוץ בדירה בעיירה אלקנר, ששימשה את חברי התא להכנת מטענים ותאונת עבודה גרמה לשיבוש התכניות המקוריות שלהם.

המסגד עצמו שוכן בבית מגורים ישן, ובכניסה אליו נתלה כרוז בקטלנית ובו גינוי של חברי הוועד האסלאמי והנהגתו למתקפת הטרור הקטלנית ביותר בספרד מאז הפיגועים ברכבות במדריד ב-2004. "חשוב לנו להציג את הדברים - אנחנו נגד טרור ונגד המעשה הזה. הם לא מוסלמים אדוקים, הם טרוריסטים", אמר ראש הקהילה, במסיבת עיתונאים שכינס מחוץ למסגד ושאליה הגיעו עשרות צוותי טלוויזיה מרחבי היבשת.

דירתו של האימאם עבד אל-באקי א-סתי שחשוד בהסתת חוליית המחבלים בטלוניה לבצע פיגועים, אוגוסט 2017. רויטרס
סיפר שהוא רוצה לשוב למשפחתו במרוקו. דירתו של האימאם בריפולי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully