וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתלי ויניב לאחר השחרור: "ניסיון להשתיק את המחאה - לא ניכנע"

מארגני ההפגנות ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה הבטיחו כי ימשיכו להיאבק על זכותם להפגין לאחר אתמול נעצרו. דוברת המשטרה: "השניים נעצרו בעקבות קריאה להפגנה בלתי חוקית"

עריכת וידאו:נועה לוי

אחרי שבית משפט השלום בפתח תקווה שחרר היום (ראשון) ממעצר ללא תנאים מגבילים את אלדד יניב ומני נפתלי, ממארגני ההפגנות בעיר מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, השניים הצהירו כי לא יחדלו ממאבקם על הזכות להפגין. "המאבק הזה לא שלי אלא של עם ישראל כולו", אמר נפתלי. "אנחנו רוצים שהמדינה תהיה נקייה משחיתות שלטונית".

"נעצרתי אתמול סתם", המשיך. "בכלל הייתי מחוץ לעיר. קיבלתי את המעצר בכבוד. רצו שנפגין בפארק ולגמור את המחאה". לדבריו, המשטרה לא הייתה מעוניינת שייכנס עם שותפו למאבק אלדד יניב עם אזיקים על ידיהם לאולם בית הדין. "הם לא רצו שניראה כך עם האזיקים", טען נפתלי וציין כי ביקש שינהגו בו כשם שנהגו בפעמים הקודמות שבהן התעמת עם השוטרים.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג תא הטרור בספרד - "אימאם שקשור למתכנני הפיגועים במדריד"
חשד: איים לפרסם נתונים של בנק גדול - ודרש מיליון שקל בביטקוין
אסד הודה לרוסיה ואיראן בנאום תקיף: "סיכלנו את מזימות המערב"

מני נפתלי ואלדד יניב שוחררו ממעצר בדרישה שימנעו משידול הגעה להפגנות בלתי חוקיות. מערכת וואלה! NEWS
מני נפתלי ואלדד יניב בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS

"זה ניסיון להשתיק מחאה דמוקרטית, לא הסכמנו להיכנע אתמול ולא נסכים גם בהמשך", הוסיף יניב. "גם אם המאבק יהיה ארוך אנחנו ננצח כי אנחנו יותר מוסריים וצודקים. המחאה תימשך בכל הכוח ובתנופה עצומה – כי אנשים שמאמינים לא מפחדים".

"אמרנו לשוטרים שהמעצר הוא לא חוקי מההתחלה ולא נסכים לשום תנאי או פשרה", המשיך יניב. "גם אם היינו צריכים להיות כך עוד עשרה ימים – אם בית המשפט לא היה מקבל את עמדתנו, היינו מגיעים לעליון. זה מאבק ואסור להתפשר בו. אין דבר יותר מוצדק עכשיו עבור כל פטריוט ישראלי מלהגן על הדמוקרטיה. המשטרה הודתה בבית המשפט שהיא עצרה שני אנשים בגלל שהם קראו בפוסטים בפייסבוק להפגין נגד הטיוח של היועץ המשפטי לממשלה. המאבק בשחיתות ינצח, לא יהיה ומנדלבליט יודיע לעם בקולו במה חשוד ראש ממשלת ישראל".

עוד באותו נושא

יניב ונפתלי שוחררו - ולא יארגנו הפגנות בלתי חוקיות בשבוע הקרוב

לכתבה המלאה

"לא מבינים מדוע אדם מוותר על חירותו בהתנדבות"

לאחר שחרורם, סיפרו יניב ונפתלי כי התעקשו שלא ליהנות מאף "הנחה" בתא המעצר. דוברת המשטרה ניצב-משנה מירב לפידות אמרה היום כי יניב בחר להישאר במעצר מכיוון שהדבר "משרת האינטרסים שלו". לדבריה, "אני לא יכולה להבין למה בן אדם מוותר על החופש שלו בהתנדבות".

לפידות השתתפה בעימות מול רני בלייר, במאי הטלוויזיה ושותפו למחאה של יניב, במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS. היא הוסיפה כי יניב ונפתלי נעצרו כי "קראו שניהם להפגנה בלתי חוקית". היא הוסיפה כי השניים חתמו על הסכמה להימנע מכך עד ליום ראשון הבא וכי המשטרה "קיבלה יותר ממה שרצינו". בלייר השיב על טענתה ואמר כי במשך 38 שבועות התקיימו הפגנות בפתח תקווה שהמשטרה הגדירה כלא חוקיות "ואף אחד לא עשה איתנו כלום". הוא הוסיף כי לאחר שההפגנות התרחבו מכמה עשרות אנשים לכ-2,000 ו-3,000 משתתפים הן הפכו למטרד ולכן המשטרה החלה לכנות אותן לא חוקיות. "אני חושב שמשהו בלחצים הכלליים על המערכות סביב כמות החקירות של ביבי מטלטל את כולם", הוסיף. "אני יודע שיש לחצים על ליאת בן ארי מפרקליטות המדינה. יש לחצים בכל מקום".

רני בלייר. מגד גוזני
הגן על הזכות להפגין סמוך לבית היועץ. הבמאי רני בלייר/מגד גוזני

בלייר הוסיף להגן על זכותם של המפגינים להגיע לשכונת מגוריו של מנדלבליט ואמר כי "זו דמוקרטיה. מותר להיות מתחת לבתים, לעשות רעש ולהפגין". לדבריו, ההחלטה על המשך קיום ההפגנות בעיר נתונה בידי בג"ץ, שידון בנושא מחרתיים והמשטרה היא האחראית על הסדר הציבורי. "עובדה שבסופו של יום הם סירבו לחתום אתמול על הנייר כי זו הודאה בעבירה פלילית", אמר בלייר על דרישת המשטרה כי יניב ונפתלי יחתמו על צו המרחיק אותם מהעיר.

לפידות אמרה במהלך העימות כי הניסיון לקשור בין החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ההפגנה בפתח תקווה "הוא במוחם הקודח של אנשים ואין לו קשר למציאות". לדבריה, "זו תיאוריית קונספירציה שאין לה אחיזה במציאות". בלייר השיב על כך כי "אם היינו מפגינים במקום אחר היו מתייחסים אחרת, אבל מנדלבליט שולט בעניינים". לפידות חזרה על העמדה כי תפקיד המשטרה הוא לאפשר את קיום הדמוקרטיה. "לא סתם בוקר אחד בהיר המשטרה הקפידה לאפשר את חופש הביטוי במשך שבועות למוחים בעד ונגד".

עוד אמרה לפידות כי המשטרה לא שינתה את עורה וכי בשבוע שעבר תושבי השכונה שבה גר מנדלבליט עתרו לבג"ץ נגד ההפגנה. "הם אמרו 'די, אנחנו לא יכולים יותר. 40 שבועות אנחנו אסירים בביתנו''", הוסיפה. "זו שכונה דתית, אנשים מחכים למוצאי שבת ולא יכולים לצאת מהשכונה. הם בהסגר במשך 40 שבועות. ההפגנה התחילה מכמה עשרות וגדלה ל-2,500, 3,000 איש. באיזון הזה לא יכולנו לשאת". בלייר האשים בתגובה כי ראש הוועד של תושבי השכונה הוא חבר סניף בליכוד וכי עורך הדין שהגיש את העתירה הוא חבר של מנדלבליט. על כך השיבה לפידות כי עמדת המשטרה היא שניתן לממש את תכלית מחאת ההפגנה בלי לפגוע בתושבים.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים כי: "העובדה שמני נפתלי ואלדד יניב מפגינים כביכול בעד שלטון החוק היא בדיחה גרועה. לפי תצהירים שהוגשו לבית המשפט בהרצליה, למני נפתלי עבר בעייתי הכולל בין היתר מעשי אלימות, תצהיר שקר, זיוף דוח נוכחות שלו בעבודתו ותלונות נגדו במשטרה על הטרדה מינית וגניבת מצרכים ממעון ראש הממשלה. ואילו דפני ליף כבר הגדירה את אלדד יניב כמייצג מובהק של שיטת השחיתות. ההפגנה שלהם לא נועדה למען שלטון החוק אלא למען כיפוף שלטון החוק, כדי להפעיל לחץ פוליטי פסול על היועץ המשפטי לממשלה שיעמיד לדין את ראש הממשלה בכל מחיר - במטרה להפיל את ממשלת הליכוד".

האזינו: אלדד יניב בריאיון לנסים משעל ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully