וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: איים לפרסם נתונים של בנק יהב - ודרש מיליון שקל בביטקוין

20.8.2017 / 17:20

המשטרה עצרה תושב הצפון בן 32, שאיים לכאורה במשך חודש לחשוף מאגרים של הבנק ושל חברות גדולות במשק אם דרישותיו לא ייענו. החשוד, עובד לשעבר בחברה המספקת שירותים לבנקים, דרש כופר תמורת אי מכירת הנתונים. מעצרו הוארך בשבוע

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אריאל תמרין

תושב הצפון בן 32 נעצר בחשד כי סחט את אחד בנק יהב וחברות נוספות במשק, ואיים לחשוף מאגרי נתונים של לקוחות אם לא יקבל למעלה ממיליון שקל, במטבע הווירטואלי ביטקורין. בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) את מעצרו של החשוד בשבוע נוסף, מחשש לשיבוש הליכי חקירה ובשל מסוכנתו.

הפרשה הותרה לפרסום היום עם מעצרו של החשוד על ידי יחידת הסייבר בלהב 433. הוא יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

על פי החשד, נשלחו כבר לפני כחודש מיילים להנהלת הבנק והחברות מהחשוד, עובד לשעבר בחברה המספקת שירותים למספר בנקים ומשרדים ממשלתיים, ובהם הבנק המדובר. החשוד הצליח לכאורה להשיג מאגרי נתונים של הבנק, דוגמת פרטי זיהוי לקוחות, ודרש כופר כסף תמורת אי פרסום הנתונים ומכירתם – דבר שעלול היה לפגוע בבנק ובחברות.

חשוד בסחיטת בנק יהב בבית המשפט השלום בראשון לציון, 20 באוגוסט 2017. מאצ'י הוף
החשוד דרש מיליון שקל בביטקוין/מאצ'י הוף

יחידת הסייבר בלהב 433 ויחידת המשא ומתן של המשטרה החלו בחקירת הפרשה, ולצד התכתבות במייל מול הסוחט, נעשה ניסיון לאתרו ולבסס את הראיות הנדרשות נגדו, חרף נסיונותיו להסוות את זהותו ברשת, ולנטרל את האיום.

חוקרי המשטרה ערכו חיפוש במספר זירות על מנת לאתר את החשוד ולנטרל אותו, תוך השתלטות במקביל על מחשבו ועל אמצעי התקשורת האחרים שלו. עם מעצרו, הושב המידע הרגיש לבעליו. במקביל, פעלו צוותים של הרשות הלאומית להגנת הסייבר, יחד עם הפיקוח על הבנקים, לוודא שלא נגרם נזק למערכות הארגון.

(עדכון ראשון 14:00)

להב 433. ראובן קסטרו
משרדי יחידת להב 433/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully