וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית של נאס"א למניעת התפרצות הר געש ענק תביא לקץ האנושות?

20.8.2017 / 14:34

מדען לשעבר בנאס"א מתריע שתכניתה הנוכחית של סוכנות החלל האמריקאית למנוע את התפרצות הר הגעש ההרסנית בפארק ילוסטון עלולה לגרום להשמדת האנושות כולה

צילום: Lance Page

בסרטון: התפרצות הר הגעש קילוואה בהוואי

בסוכנות החלל האמריקאית שוקדים על תכנית שתציל את האנושות מהתפרצות הר געש הרסנית, אולם חבר מועצת נאס"א לשעבר טוען שהתכנית כל כך מסוכנת שהיא יכולה לעשות את ההפך הגמור - ולהוביל להשמדת האנושות כולה בתוך 74 ימים. אולי כדאי שניתן לטבע לעשות את שלו?

בנאס"א מודאגים מהר געש עצום שנמצא בפארק הלאומי ילוסטון, ויומינג, שכפי שההיסטוריה הראתה - צפוי להתפרץ בקרוב ולהביא לאסון עולמי כבד. בריאן וילקוקס, חבר לשעבר במועצת נאס"א בנושא הגנה פלנטרית, חשף את האיום הקרב ואת התכנית המסוכנת של נאס"א למניעתה, שיכולה להשתבש ולהוביל לתוצאות הרסניות אפילו יותר. לפי הדיווח ב"דיילי סטאר", התכנית היא לקדוח לתחתית הר הגעש ולהשתמש בזרם מים בלחץ מאוד גבוה כדי לקרר את האזור ולשחרר חום מתא המאגמה (מאגר של סלע מותך המהווה מקור ללבה הנפלטת במהלך התפרצויות געשיות).

וילקוקס סיפר שיש סיכוי סביר שהתכנית לא תעבוד, "אם בנאס"א יקדחו לתוך החלק העליון של תא המאגמה וינסו לקרר אותו משם, זה עלול להיות מאוד מסוכן. זה יכול להפוך את מעטפת תא המאגמה לשבירה יותר ולהביא לשחרור גזים רעילים במאגמה שבראש התא, שלא היו משתחררים אלמלא התערבות שלהם".

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

ההצלחות והכישלונות של נאס"א: סוכנות החלל פרסמה מאות סרטוני ניסוי ישנים

לכתבה המלאה

וילקוקס טוען שבנאס"א חייבים לפעול כדי למנוע את התפרצות הר הגעש, אך הוא לא בטוח שהתכנית הנוכחית טובה מספיק. הוא אמר ל-BBC: "הייתי חבר במועצת נאס"א בנושא ההגנה הפלנטרית, שחקרה דרכים להגן על הפלנטה מפני אסטרואידים וכוכבי שביט. במהלך המחקר הגעתי למסקנה שהאיום של הרי הגעש הגדולים הוא האיום המשמעותי ביותר. יותר מאסטרואידים. כדור הארץ מכיל 20 הרי געש גדולים, שאם יתפרצו יובילו לשינויים משמעותיים בכוכב שלנו". הוא הוסיף: "התפרצויות גדולות הן נדירות להפליא, כשהאחרונה אירעה לפני 26,500 שנים בניו זילנד. אם אירוע דומה היה מתרחש היום, הוא היה מביא לחורף גרעיני ועמו להשמדת המין האנושי מרעב" (זאת כיוון שבאו"ם מעריכים כי המזון העולמי הקיים יאפשר לאנושות לשרוד רק למשך 74 ימים).

וילקוקס מאמין שהר הגעש יתפרץ בקרוב: "ילוסטון מתפרץ כל 600 אלף שנה בערך, ועברו כמעט 600 אלף שנה מאז הפעם האחרונה שזה קרה. לכן צריך להיערך לכך בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully