וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת גניבת הרובים מבסיס שדה תימן: מח"ט גבעתי וסגנו ננזפו

20.8.2017 / 12:00

אלוף פיקוד דרום אייל זמיר נזף באלוף-משנה ירון פינקלמן, מפקד החטיבה היוצא, בשל התקרית שבה נגנבו 33 רובי אם-16 מהבסיס בחודש מאי. קצינים נוספים ננזפו ואחרים הודחו בעקבות חקירת הגניבה

צילום: דוברות המשטרה

אלוף פיקוד דרום אייל זמיר החליט לנזוף במפקד חטיבת גבעתי היוצא אלוף-משנה ירון פינקלמן בעקבות ממצאי ועדת החקירה לתקרית שבה נגנבו 33 רובי אם-16 מבסיס שדה תימן בחודש מאי. במסגרת תפקידו כמפקד החטיבה היה פינקלמן אחראי גם על הבסיס. יחד עם פינקלמן ננזפו גם סגנו, אלוף-משנה יהודה ואך, וקצין מטה נוסף בחטיבה בדרגת רב-סרן. בנוסף החליט פינקלמן להדיח את מפקד היחידה האחראית על מחסני החירום בשדה תימן, קצין בדרגת רב-סרן. מפקד אוגדה 162 תת-אלוף עודד בסיוק נזף בשני קציני מטה נוספים בדרגת סרן ובמפקד הימ"ח, נגד בדרגת רב-סמל מתקדם שהועבר מתפקידו.

ועדת החקירה בחנה את פרטי התקרית שבה נגנבו הרובים מנשקיית הבסיס, הנמצא מצפון לבאר שבע וכן את מימוש הנחיות האבטחה, את יישום פרויקט שיפוץ הימ"חים והנשקיות בצה"ל ואת האווירה בבסיס, סביב הגניבה. הרמטכ"ל גדי איזנקוט סיכם את ממצאי התחקיר וקבע כי "מדובר באירוע חמור מאוד והנשקים יכולים לשמש לטרור". לדברי איזנקוט מדובר ב"כשל במערך האבטחה שלא עומד בנורמה הנדרשת בצה"ל".

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס הוסיף כי צוות החקירה המשותף לשב"כ, משטרת ישראל ומצ"ח חשף כי עבודת השיפוץ במחנה הועברה מהקבלן הזוכה לקבלן משנה. בין העובדים ששכר הקבלן החדש היו חברי ארגון פשע, שניסרו מנעולים בנשקייה והחליפו אותם. מנליס הוסיף עוד כי אין מעורבות של חיילים או קצינים באירוע. עד כה אותרו למעלה ממחצית מהרובים שנגנבו. חקירת הגניבה טרם הסתיימה.

עוד בוואלה! NEWS:
יניב ונפתלי הובאו לדיון בתנאי שחרורם; "היה גן עדן במעצר"
"המדינה האסלאמית" גוססת, אבל הפיגועים באירופה לא יעלמו
שני בני 18 חשודים בניסיון אונס ובמעשה סדום בבת 15 בחוף ביפו

גניבת נשקים מבסיס בדרום יולי 2017. חטיבת דובר המשטרה
יותר ממחצית הרובים אותרו. הנשקייה בבסיס שדה תימן/חטיבת דובר המשטרה
גניבת נשקים מבסיס בדרום יולי 2017. חטיבת דובר המשטרה
הרובים שאותרו במהלך החקירה/חטיבת דובר המשטרה

עוד עלה מממצאי ועדת החקירה כי החטיבה נערכה לתרחיש של חדירה לבסיס בידי גורמים חיצוניים ולא למקרה של ניסיון גניבה של גורמים המועסקים בתוך שטח המחנה. בעקבות זאת החליט הרמטכ"ל כי נהלי האבטחה בבסיסי הצבא שבהם נערכות עבודות שיפוצים ישונו.

על פי ההנחייה עבודות השיפוץ בבסיסים השונים יסווגו לפי רמת אבטחה נדרשת וכן יבוצע שינוי בתיקי האבטחה של כמה בסיסים. בנוסף לכך, נקבע נוהל מול הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (מלמ"ב) למתן אישור לקבלנים ועובדים שיוכלו להיכנס לבסיסי צה"ל, בכפוף לבדיקה. במסגרת ממצאי ועדת החקירה הוחלט עוד לצמצם את היקף הנשקיות בכלל בסיסי הצבא ולהעלות את רמת האבטחה סביב אלו שיישארו בעזרת מצלמות, אמצעי זיהוי ביומטרי וחיישני התרעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully