וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגועים בספרד: "המחבלים תכננו את המתקפה במשך שנה"

אבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לספרד

20.8.2017 / 9:01

גורם המקורב לחקירה סיפר ל"ניו יורק טיימס" כי בבית ששימש את המחבלים להכנת מטעני חבלה נמצאו כמאה מכלי גז, שעל פי החשד נועדו לפיצוץ באתרי תיירות בברצלונה. חמישה מחבלים חוסלו וארבעה חשודים נעצרו, לאחר המתקפה שגבתה את חיי 14 בני אדם

שידור חי מברצלונה (רויטרס):

LIVE

המחבלים שביצעו את פיגועי הדריסה בברצלונה ובקמברילס תכננו במשך כשנה להוציא לפועל מתקפת טרור בקטלוניה – כך דיווח הלילה (ראשון) העיתון "ניו יורק טיימס" מפי מומחה ללוחמה בטרור שהיה מעורה בפרטי חקירת הפיגועים. המומחה, ששוחח עם העיתון בעילום שם, הוסיף כי המשטרה מצאה בבית המסתור בעיירה אלקנר כמאה מכלי גז בוטן ופרופן שנועדו על פי החשד להכנת מטעני חבלה – כמות שהגדיר כחריגה.

חבייר מרטי מייש, מפקח במשטרה המקומית האחראי על החקירה, סיפר לעיתון כי נבדקת אפשרות שגופותיהם של מחבלים נוספים נמצאות בין הריסות הבית באלקנר, שקרס בפיצוץ בשבוע שעבר, כיממה לפני פיגוע הדריסה בברצלונה – נוסף לשלוש שכבר אותרו במקום. הבית, הנמצא בשכונת עוני בעיירת החוף, היה מעוקל בידי הבנק וחברי תא הטרור גרו בו באופן בלתי חוקי. בכמה בתים סמוכים גרו פולשים ("סקוואטרים") שהשתלטו עליהם.

מתקפת טרור בקטלוניה | כל הכתבות
"דאעש בגן עדן": עיירת החוף הקטלונית שמתרגלת לפיצוצים ולניידות
דאעש קיבל אחריות לפיגוע בקמברילס; מצוד אחר הדורס מברצלונה
"המדינה האסלאמית" גוססת, אבל הפיגועים באירופה לא הולכים לשום מקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונותיהם של ארבעה מחברי תא הטרור/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה תושבים המתגוררים בשכנות לבית המסתור סיפרו כי מאז חודש דצמבר האחרון הגיעו ועזבו את המקום צעירים, שנהגו להביא עמם מכלי גז אל תוך הבית. מומחה הטרור ששוחח עם "ניו יורק טיימס" הוסיף כי חוקרי משטרת קטלוניה בודקים אפשרות שחברי התא ניהלו חיים כפולים ושבעמודי הפייסבוק שלהם נמצאו פוסטים העוסקים בבילויים, בנשים, בצילומי סלפי ובג'ל לשיער.

אמש דיווח העיתון "לה אספניול" בספרד כי חברי התא תכננו לפוצץ משאיות עמוסות בחומר נפץ בשלושה מוקדים מרכזיים בברצלונה; בהם בכנסיית "סגרדה פמיליה" – אחד אתרי התיירות הפופולריים בעיר. שתי משאיות נוספות נועדו להתפוצץ באזור הנמל ובלב שדרות הרמבלה, שם אירע פיגוע הדריסה ביום חמישי שגבה את חייהם של 13 בני אדם והותיר כ-130 פצועים. הפיצוץ בבית באלקנר שיבש ככל הנראה את תכניותיהם של חברי התא – שמנה על פי הדיווח ב"לה אספניול" לפחות 12 מחבלים ממוצא מרוקאי.

למחרת הפיצוץ הוציאו לפועל את פיגוע הדריסה בברצלונה ובלילה שבין חמישי לשישי חמישה מחברי התא דרסו שישה אזרחים ושוטר בעיירת החוף קמברילס. החמישה שנהגו ברכב מסוג "אאודי" התהפכו עמו לאחר הדריסה, יצאו מהרכב והחלו לדקור עוברים ושבים. כל החמישה חוסלו בידי שוטרים שהיו במקום ותחילה נחשד כי לבשו חגורות נפץ – אך אלה התבררו בהמשך כמזויפות. אחת הפצועות בפיגוע מתה מפצעיה ביום שישי בשעות הצהריים, והעלתה את מניין ההרוגים במתקפת הטרור בקטלוניה ל-14 בני אדם.

עוד באותו נושא

משאיות עמוסות חומרי נפץ: מתקפת הטרור ברחבי ברצלונה שסוכלה במקרה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית באלקנר לאחר הפיצוץ בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכלי גז בבית באלקנר, לאחר הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הפנים של ספרד חואן איגנסיו זוידו הכריז אתמול כי תא הטרור פורק לחלוטין. אולם, הרשויות בקטלוניה הודיעו כי ייתכנו מעצרים נוספים. רמת הכוננות בספרד נותרה אתמול בדרגה הרביעית מתוך חמש, אך לדברי זוידו אין כל מידע על מתקפה שעלולה להתרחש בטווח הזמן המידי. על פי הדיווחים בספרד ידועה עד כה זהותם של כמחצית מחברי התא.

החשוד המרכזי הוא יונס אבו יעקוב, בן 22, שהתגורר בעיר ריפול שמצפון לברצלונה. לפי אחת הסברות, ייתכן שאחרי שדרס עשרות בני אדם ברמבלה, הוא גנב כלי רכב אחר, רצח את הנהג ופרץ מחסום משטרה בעיר עם רכב מסוג "פורד", שנמצא נטוש כשלושה קילומטרים ממרכז העיר. שלושה מהמחבלים שחוסלו בקמברילס זוהו גם כן - מוסא אוקביר, בן 17, סעיד עלא, בן 18, מוחמד הישאמי, בן 24.

בנוסף לכך נעצרו עד כה ארבעה חשודים, מהם שלושה בריפול. אידריס אוקביר, בן 28 ואחיו של מוסא, הסגיר את עצמו למשטרה וטען כי מסמכיו נגנבו על ידי אחיו הצעיר כדי לשכור את כלי הרכב ששימשו לפיגועים. העצורים הנוספים הם מוחמד עלא בן 27; וסאהל אל-קריב, בן 34. העצור הרביעי נעצר באלקנר בעקבות הפיצוץ ביום רביעי בלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע הדריסה בברצלונה, ספרד. 17 באוגוסט 2017. AP
פצועים בזירת הפיגוע בברצלונה, ביום חמישי/AP
שוטרים ליד זירת פיגוע הדריסה ליד לה רמבלה בברצלונה, 17 באוגוסט 2017. AP
שוטרים בזירת הפיגוע בשדרת הרמבלה בברצלונה/AP
פיגוע דריסה בקמברילס שבקטלוניה, ספרד, 18 באוגוסט 2017. רויטרס
הרכב ששימש את המחבלים בפיגוע בקמברילס מפונה מהזירה, ביום שישי/רויטרס
פיגוע דריסה בקמברילס שבקטלוניה, ספרד, אוגוסט 2017. רויטרס
שוטרים בזירת הפיגוע בקמברילס, ביום שישי בלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully