וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש בגן עדן": עיירת החוף הקטלונית שמתרגלת לפיצוצים ולניידות

אבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לספרד

19.8.2017 / 19:55

ביומיים האחרונים מתעוררים תושבי העיירה אלקנר למציאות אחרת, כשאבטחה כבדה נמצאת בכל מקום וכלי תקשורת מכל העולם חונים את ניידות השידור בין מטעי הזיתים שמול הלגונה. מתחת לאפם של הנופשים, הוחבאו עשרות מכלי גז שהיו אמורים להפוך את הפיגוע בברצלונה לשולי

אבי אשכנזי

בעיירה אלקנר, כ-190 קילומטרים מברצלונה, התושבים מתעוררים ביומיים האחרונים למציאות של ניידות שידור וכתבים מכל העולם. "תא דאעש בגן עדן", הם קוראים לחוליית המחבלים שצמחה בעיירת הנופש רצופת מטעי הזיתים. אותו אחד שהביא לעיר הקטלונית שבספרד את אחת ממכות הטרור הקשות שידעה המדינה בשנים האחרונות. מחוץ לעיירה מוצבת ניידת משטרה. שלושה שוטרים חמושים בודקים את כל מי שיוצא מהמקום, ובוחנים את כל מי שנכנס.

בלב שכונת מונטה קרלו, המכונה כך בגלל המלון שנמצא בכניסה אליה, בין בתי הנופש, התארגנה קבוצה של 12 מחבלים לפחות שקיבלו השראה מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). במשך שבועות ואולי חודשים, תכננו את המתקפה שיצאה לפועל ביום חמישי בערב. יממה לפני כן, אף אירע פיצוץ במבנה שבו התארגנו כתוצאה מהכנת מטענים שהשתבשה. לפי התכנית המקורית, משאיות עמוסות בבלוני גז היו אמורות להגיע למוקדי התיירות – ולהתפוצץ. הפיגוע בשדרות הרמבלס לא היה אמור להיות האירוע המרכזי, אלא דווקא אירוע שולי למדי.

עוד בנושא:
עשרות טונות של מכונת הרג: אירופה מדממת מהנשק הקטלני של דאעש
דאעש קיבל אחריות לפיגוע בקמברילס; מצוד אחר הדורס מברצלונה
פיצוץ מסתורי, פיגועי דריסה ומצוד נרחב: יממה של טרור בקטלוניה

מבנה ששימש להכנת מטענים לפיגועים בספרד. אבי אשכנזי, אתר רשמי
החבלנים סורקים את מטעי הזיתים. אלקנר/אתר רשמי, אבי אשכנזי

מחוץ להריסות המבנה במונטה קרלו, המוקף ניידות ומאבטחים, מונחים עשרות בלוני גז כתומים על הרצפה בעוד החבלנים עובדים בצורה מסודרת. השוטרים מרחיקים באדיבות את אנשי התקשורת, עד למרחק של 200 מטרים לפחות מהמקום. החבלנים סורקים את מטעי הזיתים ואת חצרות השכנים. רוב השכונה נטושה בימי החורף, אך כעת נמצאים במקום בנוסף לתושבים גם בני מעמד הביניים מצרפת ובלגיה, שקנו וילה במקום חם ושמשי, מטרים אחדים מהלגונה.

בני זוג שמתגוררים בקצה הרחוב סיפרו כי הם נחרדו מהמחשבה שבסמוך להם הייתה מעבדת נפץ עמוסת בלוני גז. "מה היה קורה לנו אם זה היה מתפוצץ כאן?" תמהה אחת השכנות. לפתע, אכן נשמע פיצוץ עז מהמבנה וענן עשן לבן מיתמר ממנו. באי המלון הסמוך יוצאים מהחדרים ומהבריכות בבהלה ומנסים להבין מה קרה. כעבור דקות אחדות, מסתבר שמדובר היה בפיצוץ מבוקר של מטען חבלה. אין נפגעים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכלי הגז שאותרו במבנה באלקנר אחרי הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיצוץ בית המחבל מהפיגוע בברצלונה, ספרד 19.8.17. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
יידרשו ימים עד לסיום הסריקות/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
בית ששימש להכנת מטענים לפיגועים בספרד. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
בית ששימש להכנת מטענים לפיגועים בספרד/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

אחד השוטרים, חמוש ברובה, מבהיר שייקחו כמה ימים עד לסיום הסריקות. בינתיים מגיעה שעת צהריים ובתי העסק נסגרים בזה אחר זה. המקומיים, עובדים רובם במפעל הבטון הסמוך, בתיירות או באזור התעשייה הדרומי. מקצתם עובדי אדמה, מעבדים את מטעי הזית ופרדסי התפוזים.

המרחק למרוקו, ארץ המוצא של חברי התא, הוא לא מאוד רחוק. כך, רצועת ים מפרידה בין העיירה הקטלונית, למקום שממנו הגיעו לגן העדן חביות הנפץ, מטעני החבלה והבהלה שככל הנראה תישאר במקום עוד לא מעט זמן, גם בתום המצוד אחרי הנהג הדורס מברצלונה - יונס אבו יעקוב, בן 22 -שטרם נתפס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרם נתפס. החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בברצלונה, יונס אבו יעקוב/מערכת וואלה!, צילום מסך
כיכר קטלוניה בברצלונה, אוגוסט 2017. אבי אשכנזי
כיכר קטלוניה, אמש/אבי אשכנזי
פיגוע דריסה בלה רמבלה שבקטלוניה, ספרד, 18 באוגוסט 2017. רויטרס
שוטרים בשדרות רמבלס/רויטרס
זירת פיגוע הדריסה בלה רמבלה ברצלונה, ספרד, 17 באוגוסט 2017. AP
זירת פיגוע הדריסה בלה רמבלה ברצלונה, ספרד, 17 באוגוסט 2017/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully