וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מאות ניאו-נאצים צעדו בברלין לזכרו של סגנו של היטלר

19.8.2017 / 18:43

תחת אבטחה כבדה ומול מאות פעילי נגד, ציינו אנשי הימין הקיצוני את התאבדותו של רודולף הס לפני 30 שנה. "אני לא מתחרט על כלום", נכתב על אחד השלטים בעצרת. "מחריד שנאצים יכולים ללכת ברחובות ב-2017", אמר אחד ממפגיני הנגד

צילום: רויטרס

כמה מאות פעילים ניאו-נאצים צעדו היום (שבת) בברלין לציון 30 שנה למותו של רודולף הס, סגנו של אדולף היטלר, כשמולם התאספו כמה מאות מפגיני נגד. העצרת, שהתקיימה בספנדאו, פרבר של ברלין, הסתיימה במתקן הכליאה במקום, שבו ריצה הס מאסר עולם שנגזר עליו במשפטי נירנברג בתום מלחמת העולם השנייה.

אנשי הימין הקיצוני החזיקו שלטים שבהם נכתב "אני לא מצטער על כלום" והניפו דגלים בצבעי אדום, לבן ושחור כשאלף שוטרים עקבו אחריהם מקרוב. ניאו-נאצים בגרמניה מציינים את התאבדותו של הס ב-1987 מדי שנה, אך התאספותם האחרונה זכתה לתשומת לב גדולה מהרגיל ברקע פיגוע הדריסה בשרלוטסוויל שבארצות הברית בשבוע שעבר.

הפגנות ניאו נאצים בברלין, גרמניה 19.8.17. רויטרס
עם דגלים בצבע של הרייך השלישי. מפגינים ניאו-נאצים בברלין, היום/רויטרס
הפגנות ניאו נאצים בברלין, גרמניה 19.8.17. רויטרס
הפגנות ניאו נאצים בברלין, גרמניה 19.8.17/רויטרס

הפעילים האנטי-פשיסטים אמרו כי על גרמניה לאסור את קיומה של העצרת השנתית. "זה מחריד שב-2017, נאצים יכולים ללכת ללא הפרעה ברחובות לזכרו של סגנו של היטלר", אמר גרהרד סטלר, אחד המפגינים. "זה בלתי-אפשרי. על כל החברה הגרמנית לקום ולהתאחד נגד זה".

הנצחת המשטר הנאצי היא סוגיה רגישה בגרמניה, שאוסרת על הצגת סמלי אותה התקופה, כמו צלב הקרס, ומחייבת את בתי הספר ללמד על הסכנות שבמפלגות קיצוניות ובשלטון טוטליטארי. עם זאת, שר הפנים בממשלה המקומית בברלין אמר כי מניעת קיומה של העצרת אינה עולה בקנה אחת עם החירות הפוליטיות שמאפשרת הדמוקרטיה. "לצערנו הרב, גם לחלאות יש זכות ליהנות מהדמוקרטחה", אמר אנדארס גייזל.

הס, שהיה פושע המלחמה האחרון בבית הכלא בספנדאו כששם קץ לחייו בגיל 93, מונה לסגנו של היטלר כשהנאצים עלו לשלטון ב-1993, ושמר על תפקידו עד 1941. אז, הוא טס לבדו לבריטניה, מתוך אמונה שהיטלר רוצה שהוא יישא וייתן עם הממלכה על הסכם שלום בין הצדדים. הוא נעצר ונכלא בבריטניה עד לתום המלחמה, לפני שהורשע בפשעים נגד האנושות בסופה.

הפגנות ניאו נאצים בברלין 19.8.17. רויטרס
קראו למנוע את קיומה של העצרת. מפגינים אנטי-פשיסטים בברלין, היום/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully