וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיקים לקחים: רשת של ש"ס לא תגבה מעובדיה דמי מנוי לעיתון המפלגתי

20.8.2017 / 12:27

מנכ"ל רשת "מעיין החינוך התורני" של המפלגה ביקש מעובדיו להירשם לביטאון המפלגתי החדש "הדרך" שהוקם תחת חסותו של דרעי. הבקשה הגיעה לאחר שבעבר נוכו דמי המנוי לביטאון הקודם ממשכורתם של העובדים, לעתים ללא רשותם

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אריאל תמרין

חיים ביטון, מנכ"ל רשת "מעיין החינוך התורני" של ש"ס, שיגר ביום שני שעבר מכתב לכל עובדיו בבקשה שיחתמו על מנוי לביטאון המפלגתי החדש "הדרך" שיצא לאור לראשונה לפני כשבוע. מדובר בבקשה חריגה לאור העובדה שבש"ס נהגו במשך שנים לגבות ממשכורתם של עובדי הרשת את דמי המנוי לעיתון המפלגתי הקודם "יום ליום", לעתים גם בלי לקבל על כך אישור.

לפני כמעט חודש הכריז יו"ר ש"ס השר אריה דרעי על צאתו של העיתון החדש "הדרך", וההודעה באה לאחר שבשנתיים האחרונות התגלו קשיים במערכת היחסים בין דרעי ואנשיו לאנשי העיתון "יום ליום". זו באה לביטוי בעיקר בשליטה של דרעי על התכנים המפורסמים בו. בתגובה, השר ואנשיו גייסו בעלים, עורכים, כותבים וגרפיקאים לעיתון החדש, שיצא לאור ביום חמישי בפעם השנייה.

עוד בוואלה! NEWS:
משאיות עמוסות חומרי נפץ: מתקפת הטרור בברצלונה שסוכלה במקרה
המחאה נגד היועמ"ש: מני נפתלי ואלדד יניב נעצרו בכניסה לפ"ת
מזג אוויר: טמפרטורות גבוהות מהרגיל; הביל בחוף

לוגו עיתון "הדרך". טוויטר, צילום מסך
הוחלט להפסיק את ניכוי השכר לעיתון "יום ליום". לוגו עיתון "הדרך"/צילום מסך, טוויטר

דרעי טען ביום רביעי כי "הדרך" הודפס השבוע ב-12 אלף עותקים, מספר שנועד לכאורה לשקף את מספר המנויים עליו - אך במטרה להגדיל את הנתון הזה, פנו בעיתון לאלפי עובדי רשת "מעיין החינוך התורני" וביקשו שיירשמו לעיתון. תחת הכותרת "הפסקת ניכוי משכר העובדים לעיתון יום ליום", כתב ביטון כי "על פי מועצת חכמי התורה והנהלת הרשת, הוחלט להפסיק לנכות משכרכם עבור מנוי לעיתון 'יום ליום', החל ממשכורת חודש אוגוסט. הודעה נמסרה לעיתון 'יום ליום', שכפועל יוצא מכך אמור להפסיק את המנוי".

עוד הוסיף ביטון בפנייה כי העיתון החדש שיוצא לאור "ישקף את עולם התורה הספרדי ויעניק בין היתר במה מרכזית לפעילות מוסדות החינוך של רשת מעין החינוך התורני - בני יוסף", ובעקבות בקשה של מועצת חכמי התורה והנהלת הרשת על כל העובדים "להצטרף כמנויים לעיתון 'הדרך'". בניגוד לעבר, הצהיר ביטון כי "הצטרפות לעיתון תהיה אך ורק על פי חתימה על טופס הצטרפות של העובד/ת ישירות מול עיתון 'הדרך' והרשת לא תנכה משכר העובדים עבור מנוי לעיתון".

עוד בוואלה!

פיצוץ מסתורי, פיגועי דריסה ומצוד נרחב: יממה של טרור בקטלוניה

לכתבה המלאה
אריה דרעי מכרכיז על השקת עיתון "הדרך", 30 ביולי 2017. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
תביעה ייצוגית הוגשה נגד הרשת בגין חיוב המורים להירשם כמנוים. דרעי בהכרזה על הקמת "בדרך"/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

מאחורי הפנייה התמימה לכאורה עומדת סאגה שנמשכת כבר כמעט שנתיים, אז הוגשה תביעה ייצוגית של יותר מ-20 מיליון שקלים נגד רשת החינוך של ש"ס, על כך שחייבה את המורים והעובדים המועסקים בה להירשם כמנויים לעיתון "יום ליום", תוך ניכוי עלות המנוי מתלוש השכר. את הכסף, כך נטען בתביעה, לקחה הרשת ישירות מהמשכורות שהועברו דרכה ממשרד החינוך למורים, לעתים, ללא רשותם של העובדים.

גורם המעורה בפרטים טוען כי בית הדין לעבודה שלח את הצדדים להגיע לפשרה, אך מאז לא הושגה שום התקדמות. עם זאת, לדבריו, נמתחה ביקורת מרומזת על ש"ס בעקבות גביית התשלומים ממשכורת העובדים, והתובע הסכים לפשרה רק אם הגביה תיפסק בעתיד, וזו ככל הנראה הסיבה שהרשת מבקשת כעת מעובדיה לחתום מנוי ישירות מול העיתון ולא עושה זאת בעצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully