וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנסחפה בשיטפון בהימלאיה: קרנפית צעירה הוחזרה הביתה

צוות חילוץ ובו 40 איש השיבו קרנפית קטנה בת שנתיים וחצי לשמורת הטבע שבה חיה, זאת לאחר שנסחפה עשרות קילומטרים מהמקום. כמו בעלי החיים, כך גם תושבים רבים איבדו את ביתם בעונת המונסון בנפאל ובצפון הודו

עריכה: שניר דבוש

(תיעוד: פיל מחלץ קבוצת תיירים בהצפות בקטמנדו, בירת נפאל)

קרנפית צעירה שנסחפה בשיטפונות שפקדו את אזור נפאל וצפון הודו וחצתה את הגבול בין המדינות, חולצה והוחזרה לביתה שבנפאל. ארבעה קרנפים נוספים נסחפו ואחד מהם נמצא מת.

עמק צ'יטוואן שבנפאל, שממנו הגיעה הקרנפית, הוא ביתם של יותר מ-600 קרנפים ועל פי דיווחים מקומיים, כ-500 בני אדם תקועים עדיין באזור ללא יכולת לצאת ממנו ולקבל סיוע.

צוות של כ-40 פקחים ואנשי שמורות הטבע בנפאל הגיעו להודו כדי לעזור לקרנפית בת השנתיים וחצי לשוב לביתה. הקרנפית אותרה בחווה לגידול קני סוכר, ולאחר שטושטשה בחומר הרדמה, היא הועלתה למשאית שהביאה אותה בחזרה לשמורה בנפאל, במרחק של כ-42 קילומטרים מהמקום שבו נמצאה. "מאות מתושבי המקום הגיעו לצפות בחילוץ", סיפר נורנדרה ארייל מצוות החילוץ.

עוד בוואלה! NEWS:
תנועת הרכבות מחיפה לתל אביב ולדרום תופסק היום לתשעה ימים
עשרות אסירים שובתים רעב בכלא אשל: "לא נכרע ברך בזמן חיפוש"
תיעוד דרמטי מהנגב: זאבים רודפים אחרי עדר חמורי בר

קרנף נולד בספארי ברמת גן, 5 בפברואר 2017. שי בן נפתלי, מערכת וואלה! NEWS
הקרנפית נמצאה בחווה לגידול קני סוכר/מערכת וואלה! NEWS, שי בן נפתלי

עונת המונסונים, שמתחילה באזור זה בחודש יוני ומסתיימת בספטמבר, גורמת לשיטפונות רבים באזור. בתחילת השבוע חולצו מאות תיירים בעזרת פילים משמורת טבע בנפאל שהוצפה בשל גשמי מונסון עזים. מניין ההרוגים בארבעת הימים האחרונים בשל מזג האוויר הסוער עלה ל-70. עובדי סיוע אמרו כי 26 מתוך 75 המחוזות במדינה נפגעו ממפולות בוץ וכי מניין ההרוגים צפוי לעלות מאחר שרבים עדיין נעדרים. השמורה היא יעד פופולרי לתיירים זרים, בהם הודים וסינים, המגיעים לצפות בקרנפים ובפילים.

השיטפונות פגעו גם במדינת אסאם הסמוכה, שבצפון-מזרח הודו. לפי הרשויות, לפחות 15 איש נהרגו וכ-2.3 מיליון איש עזבו את בתיהם. לפי שר היערות, כ-90% מהפארק הלאומי קזירנגה, שבו שוכנת האוכלוסייה הגדולה ביותר בעולם של קרנפים חדי-קרן, הוצפה תחת המים הרבים. היונקים הכבדים הועברו לאזור גבוה יותר בשל הגשמים. בבנגלדש השכנה נהרגו 22 איש. לפי עובדי סיוע, חלקים נרחבים מאזורי הגידול במישורים הדרומיים של נפאל, אסם התבואה של המדינה, הוצפו במים והמדינה הקטנה עלולה לסבול ממחסור במזון בשל פגיעה ביבולים.

שטפונות בנפאל 14.8.17. רויטרס
נזקי השיטפונות בנפאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully