וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לפיגוע: טראמפ קרא ללמוד מאירוע היסטורי - שלא התקיים

18.8.2017 / 2:05

בעקבות הפיגוע בברצלונה, צייץ נשיא ארצות הברית על מקרה שבו גנרל ירה במורדים מוסלמים כדורים טבולים בדם חזיר בראשית המאה ה-20 - אך היסטוריונים קבעו בעבר כי מדובר במעשייה שהוכחה כמזויפת

מתוך טוויטר, eric murillo

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב הלילה (שישי) בחשבון הטוויטר שלו לפיגוע הדריסה בברצלונה והציע ל-36 מיליון עוקביו: "תלמדו מה הגנרל פרשינג עשה לטרוריסטים שהוא תפס. לא היה טרור אסלאמי קיצוני במשך 35 שנה!". טראמפ התכוון בדבריו לסיפור שאין הוכחה כי התקיים, ולפיו במהלך מלחמת ארצות הברית בפיליפינים בראשית המאה ה-20, השתמש הגנרל האמריקאי ג'ון פרשינג בירי כדורים הטבולים בדם חזיר כדי להרתיע מורדים מוסלמים.

פרשינג, שהגיע לדרגה הבכירה אי פעם בצבא ארצות הברית, שימש בין השנים 1909 ל-1913 מושל של מחוז בעל רוב מוסלמי. טראמפ חזר בעבר על המעשייה בעת קמפיין הבחירות שלו כדי להסביר מדוע הוא תומך בשימוש בעינויים בעת חקירות: "גנרל פרשינג היה בחור קשוח. הייתה להם בעיה רצינית של טרור. הוא תפס 50 טרוריסטים, לקח חמישים גברים, וטבל חמישים כדורים בדם של חזירים. הם ירו ב-49 אנשים, והבנאדם ה-50, הוא אמר לו 'תחזור לאנשים שלך ותספר להם מה קרה'. ובמשך 25 שנה לא היו בעיות". לאחר שסיים את הסיפור, הוא אמר לקהל: "כדאי שנהיה קשוחים, כדאי שנתחיל להשתמש בראש שלנו, או שלא תהיה לנו מדינה חברים. לא תהיה לנו מדינה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי, אוגוסט 2017. רויטרס
סיפור שהוכח כלא נכון. טראמפ/רויטרס
מעצר אחד המחבלים מפיגוע הדריסה בברצלונה, ספרד. 17 באוגוסט 2017. צילום מסך מטוויטר, מערכת וואלה! NEWS
מעצר אחד החשודים כמחבלים בפיגוע, סמוך לברצלונה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מטוויטר

לפי האתר Politifact, הבוחן את אמיתות הצהרותיהם של פוליטיקאים, אין כל עדות לכך כי המקרה עליו דיבר טראמפ התקיים. קיימת עדות אחת משנת 1962 ולפיה במקרה אחד, פרשינג השליך ראש של חזיר לתוך קברו של ראש שבט, אולם היסטוריונים אחרים הטילו ספקות רציניים באשר לאמיתות העדות שנמסרה 50 שנים לאחר שהאירוע התרחש כביכול. האתר ציטט היסטוריונים שחקרו ביסודיות את אירועי המלחמה ההיא ואמרו כי "מדובר בזיוף, בסיפור שאמינותו נפסלה מזמן".

עוד נכתב באתר כי גנרל פרשינג עצמו כתב בזכרונותיו כי מפקד אחר בצבא ארצות הברית, קולונל פרנק ווסט, היה עד לפחות למקרה אחד שבו מורדים מוסלמים נקברו יחד עם ראש חזיר כאמצעי הרתעה לכך שהדבר ימנע מהם כביכול להגיע לגן עדן, אך בכל אופן לא מדובר באותו האדם ולא באותם הפרטים אותם ציין טראמפ, מה גם שבניגוד לטענתו כי מיד לאחר מכן האלימות הופסקה ל-25 שנים (היום הוא כתב כי האלימות נפסקה ל-35 שנים, ע"נ) האלימות נמשכה גם לאחר מכן.

הגנרל האמריקני ג'ון פרשינג. Gettyimages, GettyImages
לא קשור לסיפור. הגנרל פרשינג/GettyImages, Gettyimages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
חשש לפיגוע דריסה בכיכר קטלוניה בברצלונה, ספרד, 17 באוגוסט 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
חשש לפיגוע דריסה בכיכר קטלוניה בברצלונה, ספרד, 17 באוגוסט 2017/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב המסחרי ששימש לביצוע הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully