וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישראלים למודי פיגועים - התיירות לברצלונה לא תושפע"

17.8.2017 / 22:42

סוכני נסיעות הסבירו כי אין חשש מירידה בתיירות לעיר הקטלונית, וסיפרו כי היא אחד היעדים הפופולרים בקרב הנופש הישראלי בעונה. "מאות חבילות נופש הוזמנו לעיר רק בעונה הנוכחית"

צילום: רויטרס, טל אגמי וסרטוני גולשים, עריכה: ורד לידני

פיגוע הדריסה בלב ברצלונה שבספרד עורר בהלה בלבם של ישראלים רבים, מאחר שהעיר אינה אלא מוקד תיירים בולט במיוחד - ובעיקר של ישראלים. "ברצלונה היא אחד מהיעדים הכי פופולרים עבור התייר הישראלי", אמר שחר תורג'מן, מנכ"ל חברת "הדקה ה-90". "האמנות המודרנית שמשתלבת עם הקלסית, מועדון הכדורגל המפואר, רחובות הקניות, המסעדות הטובות וחיי הלילה התוססים, הפכו את העיר לאחד מעשרות מקומות החופשה המועדפים על הישראלים". לדבריו, מאות חבילות נופש הוזמנו על ידי החברה לקראת העונה הנוכחית לעיר הקטלונית.

"שמונה מיליון תיירים פוקדים את העיר במהלך השנה. לישראל, נניח, מגיעים שלושה מיליון תיירים בשנה", אמר. בהתייחס לחששות של התיירים הישראלים שצפויים לבקר בעיר בקרוב, אמר: "מאז הפיגוע יצרו איתנו קשר מספר ישראלים ששאלו שאלות וזה טבעי. לצערי אנחנו מתורגלים כבר בפיגועים והקמנו 'חדר מצב' שפעיל כל שעות היממה עבור ישראלים שנמצאים בברצלונה ומעוניינים להקדים את חזרתם ארצה או בשביל אותם ישראלים ששוקלים את צעדיהם לקראת החופשה".

מנכ"לח ומייסד קבוצת התיירות "גוליבר", אורי אלון, טען כי לאירוע לא תהיה השפעה על התייר הישראלי. "הישראלים לימודי פיגועים ואני לא רואה שתהיה השפעה על תנועת התיירים הישראלית לברצלונה", אמר. "ברצלונה משלבת מספר דברים טובים: גם מזג האוויר הנוח, יכולת לנפוש בחופים ויכולת לעלות לאזורים קרירים כמו הפרינאים. בחופשה אחת ניתן לשלב בין הרבה אטקרציות של העיר. היא נחשבת לאחת העיר הפעילות באירופה, יש אוכל מצוין והמחירים בה נוחים".

זירת פיגוע הדריסה בלה רמבלה ברצלונה, ספרד, 17 באוגוסט 2017. AP
זירת הפיגוע/AP

13 בני אדם נהרגו ועוד כ-50 איש נוספים נפצעו בפיגוע הדריסה אחרי שמשאית פגעה בהולכי רגל רבים לאורך חצי קילומטר בשדרות המרכזיות בעיר, שאליהן מגיעים מיליוני תיירים בשנה. בעיתון לה ואנגרדיה דווח כי אחד המחבלים חוסל על ידי המשטרה, שאישרה מצדה רק כי נעצרו שני חשודים באירוע.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע, האחרון בשורת פיגועי דריסה שביצע בערים גדולות ברחבי אירופה, בהן ניס, ברלין, לונדון ושטוקהולם. לפי הודעת הארגון, שפורסמה בסוכנות הידיעות שלו אעמאק, "זאת תגובה לקריאות לפגוע במדינות הקואליציה הבינלאומית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
זירת פיגוע הדריסה בלה רמבלה ברצלונה, ספרד, 17 באוגוסט 2017. רויטרס
מקום הפיגוע בברצלונה, הערב/רויטרס
זירת הפיגוע בברצלונה. CNN, מערכת וואלה! NEWS
ברצלונה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, CNN
זירת פיגוע הדריסה בלה רמבלה ברצלונה, ספרד, 17 באוגוסט 2017. AP
ברצלונה, הערב/AP
זירת פיגוע הדריסה בלה רמבלה ברצלונה, ספרד, 17 באוגוסט 2017. AP
ברצלונה, הערב/AP
שוטרים ליד זירת פיגוע הדריסה ליד לה רמבלה בברצלונה, 17 באוגוסט 2017. AP
ברצלונה, הערב/AP
זירת פיגוע הדריסה בלה רמבלה ברצלונה, ספרד, 17 באוגוסט 2017. AP
ברצלונה, הערב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully