וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנדבות שהגיעו לישראל: "ההורים חששו - אך באירופה המצב לא שונה"

17.8.2017 / 23:25

בשנים האחרונות מגיעות עשרות צעירות לא יהודיות להתנדב במעונות היום של ויצ"ו בפרויקט המשותף לארגון ולאגודה להתנדבות. "ישראל היא זו שבחרה בנו, לא אנחנו בה", אמרו

ונסה מתנדבת במרכז של ויצו בישראל, 17 באוגוסט 2017. באדיבות המצולמת, מערכת וואלה! NEWS
"אני מאושרת מהבחירה שלי". ונסה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולמת

בשנים האחרונות עשרות מתנדבות לא יהודיות מרחבי אירופה הגיעו להתנדב במעונות היום של ויצ"ו בישראל. האגודה להתנדבות שפועלת בשיתוף ויצ"ו, מספקת להן דיור, דמי מחייה ודמי כיס וליווי שוטף לכל משך השהייה. הארגון מפעיל יותר מ-175 מעונות יום ברחבי הארץ, והשנה גדלה כמות המתנדבות והוכפלה ל-30. בשנה הבאה, מקווים בוויצ"ו, תוכפל שוב כמות המתנדבות.

ונסה, צעירה בת 18 מגרמניה, החליטה בשנה האחרונה ללימודי התיכון להגיע לישראל ולהתנדב עם ילדים. כיום היא גרה ברחובות יחד עם מתנדבות נוספות. "זה היה מאוד ספונטני. לא היו לי תוכניות אחרי בית הספר, הגשתי כל מיני בקשות להתנדבות ושלחו אותי לישראל", סיפרה. "לא ידעתי כמעט כלום על ישראל והחלטתי לגשת לחוויה. זו הזדמנות לחקור תרבות חדשה, סביבה חדשה, לצאת מהבית ולקבל זווית חדשה על החיים. אני מאושרת מהבחירה שלי".

עוד בוואלה! NEWS
החוק אוסר - אך אין אכיפה: יותר מ-700 קטינים התחתנו בשנה שעברה
שריפה עם מעורבות אסבסט פרצה במושב בדרום; תושבים פונו מבתיהם
מציל טבע למוות בתל אביב לאחר שנפל מחסקה במהלך אימון ימי

רבקה מתנדבת במרכז של ויצו בישראל, 17 באוגוסט 2017. באדיבות המצולמת, מערכת וואלה! NEWS
"אני לפעמים חושבת שישראל בחרה בי - ולא אני בה". רבקה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולמת

ונסה לימדה חלק מהילדים לספור בגרמנית וכשהיה להם יום הולדת הם שרו שירי יום הולדת בגרמנית. "הופתעתי עד כמה שהצוות וההורים היו פתוחים לקבל רעיונות שהצעתי", שיתפה. היא סיפרה על תגובת משפחתה להחלטה להעתיק את מגוריה לישראל לנוכח המצב הביטחוני הרגיש, וסיפרה כי למרבה ההפתעה, הם תמכו במהלך. "שמעתי הרבה על ישראל, אבל ידעתי שהמצב לא באמת מסוכן כמו שאומרים", סיפרה. "נכנסתי להרבה אתרים באינטרנט כדי ללמוד וראיתי שזו מדינה מאוד מיוחדת. המצב הביטחוני באירופה כיום כבר לא כל כך שונה".

כמו ונסה, גם רבקה, בת 25 מצרפת, החליטה לעלות על מטוס ולהגיע להתנדב בישראל. "אני לפעמים חושבת שישראל בחרה בי - ולא אני בה", סיפרה רבקה. לדבריה, לא נרתעה מהמצב הביטחוני בארץ, ולא היססה להגיע לישראל. "אני שומעת את החדשות אבל אני יודעת שרוב הזמן זה בכלל לא נכון. אני לא מאמינה לחדשות, אני מעדיפה לראות בעצמי את המצב, אמרה רבקה. "עכשיו, אני אומרת לכולם 'בואו תראו, זו מדינה מהממת'. אני מרגישה פה בטוחה וכשראיתי חיילים הרגשתי יותר בטוחה. אמרתי לכל מי שאני מכירה - תבואו ותראו בעצמכם".

עוד בוואלה!

99 אלף נוסעים ב-600 טיסות: היום הכי עמוס בנתב"ג שובר שיאים

לכתבה המלאה
רבקה מתנדבת במרכז של ויצו בישראל, 17 באוגוסט 2017. באדיבות המצולמת, מערכת וואלה! NEWS
"אני מרגישה פה בטוחה וכשראיתי חיילים הרגשתי יותר בטוחה". רבקה והילדים במעון/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולמת

משפחתה של רבקה דווקא חששה מהמעבר הזמני שלה לישראל. "הם מאוד חששו ובהתחלה אימא שלי לא הסכימה שאלך, אבל הצלחתי לשכנע אותה. דווקא החברים שלי התלהבו מאוד ואמרו לי ששמעו שתל אביב זו עיר מדהימה. החברים שמעו רק על המסיבות והבילויים בתל אביב, וההורים היו בטוחים שאני מגיעה לאזור מלחמה".

קרן פרדו, מנהלת התחום הבינלאומי באגודה להתנדבות, סיפרה שהתוכנית תורמת לקורות החיים של הצעירים ומעניקה להם מיומנויות בינלאומיות. היא הוסיפה כי "באגודה אנחנו יוצרים תוכניות שמותאמות לכל מדינה ומדינה. הצעירים מגיעים לישראל כי התוכניות המוצעות מעניינות אותם. הם רוצים להיות עצמאיים, לצאת מהבית של ההורים ולראות עולם".

כמות המתנדבים ההולכת וגדלה בתוכנית מעידה על הצלחתה. ד"ר נעמי מורנו, מנהלת האגף לגיל הרך בויצ"ו העולמית, שיבחה את התוכנית הייחודית ואמרה כי היא "עוזרת לנו לחשוף את העשייה המשמעותית של ויצ"ו בישראל בתחום הגיל הרך". לדבריה, "המתנדבות נחשפות בישראל לאירועים ביטחוניים שונים, נחשפות למגוון חלקי האוכלוסייה הישראלית ומגלות את פניה. לאחר מכן, הן חוזרות לארצן עם חוויה וזיכרון חיובי ומשמשות שגרירות של רצון טוב לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully