וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ זועם: לא השוויתי בין הניאו-נאצים למתנגדיהם, זהו שקר

נשיא ארה"ב אמר כי לא השווה בין תומכי הימין הקיצוני בשרלוטסוויל לאישה שנרצחה בפיגוע הדריסה, ואמר כי "תקשורת הפייק ניוז" עיוותה את דבריו. בנוסף, הביע צער על הסרת פסלי מפקדי צבא הדרום בבולטימור: "לא ניתן לשנות את ההיסטוריה, זה מטופש"

עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען היום (חמישי) כי לא השווה בין המפגינים הניו-נאצים ותומכי עליונות הגזע הלבן בשרלוטסוויל, וירג'יניה, לבין האישה שנרצחה בפיגוע הדריסה על ידי אחד מתומכי הימין הקיצוני. זאת ברקע הסערה שחולל בארצות הברית וברחבי העולם כשהשווה בין הימין הקיצוני למתנגדיהם.

"הציבור לומד כמה תקשורת 'הפייק ניוז' משקרת", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הם לחלוטין עיוותו את מה שאמרתי לגבי שנאה, קנאות וכו'. בושה". הוא האשים את הסנאטור לינדזי גרהאם בהפצת "השקרים" נגדו, ואמר כי הוא ישלם על כך בקלפי. "תושבי קרוליינה הדרומית יזכרו זאת", כתב.

הנשיא המשיך ובאמירה שנויה במחלוקת נוספת טען בחשבון הטוויטר שלו כי הסרת פסלי מפקדי צבא הדרום בבולטימור היא אירוע "עצוב". "עצוב לראות את ההיסטוריה והתרבות של האומה הנהדרת שלנו נגדעים בהסרתם של הפסלים היפים שלנו", כתב. "לא ניתן לשנות את ההיסטוריה, אבל אפשר ללמוד ממנה. מי הבא בתור? וושינגטון, ג'פרסון? כה מטופש".

לקריאה נוספת בנושא
מקורבי טראמפ מוטרדים: "הוא לא מתחרט על דבריו"
סקר: רוב העולם אינו מאמין בפוטין - אך מעדיף אותו על טראמפ

טראמפ עונה לשאלות הכתבים בעקבות הארועים בווירג'יניה 16 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
שוב מזגזג. טראמפ/רויטרס, רויטרס

ביום שלישי אמר טראמפ כי "היו גם אנשים נחמדים בצד המפגין, הם בסך הכול הגיעו לשם כדי למחות נגד הורדת הפסל של גנרל לי. מי הבא בתור? ג'ורג' וושינגטון? גם לו היו עבדים. לא כל מי שהיה שם בהפגנה היה ניאו נאצי". זאת אחרי שביום שני גינה אותם מפורשות, בעקבות ביקורת שספג אחרי דבריו ביום שבת.

התבטאויתיו של הנשיא, שזכו לתמיכתם של אנשי הימין הקיצוני, מדאיגות את בכירי ממשלו. על פי דיווח ברשת CNN, כמה מעוזריו הקרובים של הנשיא טענו כי חשו "הלם ומבוכה" לאחר ששמעו את הערותיו מעוררות המחלוקת וכי טראמפ מסרב להתנצל. אתמול הודיע נשיא ארצות הברית כי הוא מפרק את שתי המועצות המייעצות שלו, שהורכבו מאנשי עסקים בכירים, בעקבות גל של פרישות מהן.

הוא זכה לביקורת מצד גורמים בכירים במפלגה הרפובליקנית, ארגונים יהודיים ומנהיגים בעולם. בין היתר, ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, שנחשבת לבעלת ברית קרובה של טראמפ, אמרה כי לא ניתן להשוות בין "מפגינים פשיסטים" לאלו המוחים נגדם.

עוד באותו נושא

טראמפ: לא כל מי שהיה בזירת הפיגוע ניאו-נאצי - תגנו גם את הצד השני

לכתבה המלאה
ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אישה נהרגה ו-19 נפצעו. רויטרס
צוותי רפואה מטפלים בפצוע מפיגוע הדריסה בשרלוטסוויל/רויטרס

גם סטיב בנון, יועצו הבכיר של טראמפ שנחשב מזוהה עם הימין הקיצוני, הפתיע בדבריו נגד אלו שהשתתפו בעצרת בווירג'יניה. "אתנו לאומניות - אלה לוזרים. זו תנועת שוליים", אמר בריאיון נדיר למגזין "אמריקן פרוספקט". "אני חושב שהתקשורת משחקת על זה יותר מדי ואנחנו צריכים לעזור לרסק את זה".

לדבריו, "החבר'ה האלה הם חבורת ליצנים". בנון אמר גם כי הוא סבור שהשיח על סוגיית הגזע בארצות הברית משרת את הממשל מבחינה פוליטית. "ככל שהדמוקרטים יעסקו יותר בפוליטיקת זהויות, אנחנו ננצח אותם. אני רוצה שהם ידברו על גזענות כל יום. אם השמאל יתמקד בגזע וזהות, ואנחנו נלך על לאומנות כלכלית, אנחנו יכולים למחוץ את הדמוקרטים".

(עדכון ראשון: 13:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully