וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בבית היהודי: דרישה מבנט לפטר דוברת על רקע נטייתה המינית

17.8.2017 / 13:18

רבנים קראו ליו"ר המפלגה להדיח את יועצת התקשורת שלו, ונענו: "מי שחושב שעליי להפלות אדם על רקע נטייתו, ייתקל בסירוב מוחלט". חבר נשיאות המפלגה איים להתפטר, הרב אבינר: "מתן לגיטימציה ציבורית לדבר אסור"

עריכה: שניר דבוש

סערה במפלגת "הבית היהודי", לאחר שהיו"ר נפתלי בנט הצהיר כי הוא לא מתכוון להיענות לדרישה שלא להעסיק את הדוברת שלו ברית פרץ-גלור, על רקע נטייתה המינית. בנט כתב הבוקר (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו: "מי שחושב שעליי להפלות אדם על רקע נטייתו, מינו או צבע עורו, ייתקל אצלי בסירוב מוחלט. חביב אדם, כל אדם, שנברא בצלם".

בנט כתב את הדברים בעקבות הודעת הפרישה של הרב ישראל רוזן, חבר נשיאות המפלגה המכהן גם כראש מכון 'צומת", על רקע העסקתה של פרץ גלור המגדלת ילדיה עם בת זוגה. רוזן, שכבר הודיע לפני חודשיים על פרישה מהתפקיד בשל עמדת המפלגה על חוק הגיור, כתב הפעם: "הקהילתיות הזו פסולה כמתריסה והגאווה המופגנת בלתי אפשרית במפלגה המתיימרת לייצג את הציונות הדתית".

בנט: "אנחנו נמצאים במשבר מול יהודי ארה"ב; הם מרגישים שקיבלו סטירת לחי ממשלת ישראל". שלומי גבאי
"חביב אדם, כל אדם, שנברא בצלם". בנט/שלומי גבאי

הציוץ של בנט גרר תגובות רבות, בהן גם של גורמים בציונות הדתית שהחמיאו לו על דבריו. עם זאת, היו גם שהזכירו לבנט כי הוא חלק מממשלה וקואליציה המובילות קו נגד הצעות חוק לטובת הקהילה הגאה. יו"ר סיעת "המחנה הציוני" ח"כ מרב מיכאלי כתבה כי "אין פופולרי ומשתלם כמו מוסר כפול. להפיל כל הצעת חוק לשוויון זכויות ללהט"ב ואז לצייץ ציוצי סירוב לאפליה. צוויץ צוויץ". מנגד, ח"כ מרב בן ארי (כולנו) טענה כי מדובר ב"ציוץ ראוי וחשוב", וכי היא אינה מופתעת לאור העזרה שהעניק בנט, שר החינוך, להכנסת ארגוני התמיכה לקהילה הגאה "איגי" ו"חושן". "מי שמכיר לעומק, יודע", כתבה בן ארי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חברי הבית היהודי, שחלקם ידועים בעמדותיהם נגד הקהילה הגאה, נמנעו ברובם מלהביע עמדה בסוגיה. רק ח"כ מוטי יוגב, שנשאל על כך בראיון בגל"צ, השיב כי לא היה מעסיק דוברת לסבית. עוד לפני פרוץ הסערה, אמר השר אורי אריאל בראיון לעלון השבת "שביעי" כי "בנט לא ימצא את הקולות אצל ההיפסטרים בתל-אביב או אצל הזוגות החד-מיניים".

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים בירושלים ומבכירי הרבנים בציונות הדתית יצא נגד הציוץ של בנט. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר אבינר: "יש פה אמירה ציבורית שיש בה מתן לגיטימציה לדבר אסור. יש הבדל גדול מאד בין אהבה ללגיטימציה. אם נגיד הבן שלי גונב, אני עדיין אוהב אותו אבל אני לא נותן לו לגיטימציה. פה יש שר במפלגה דתית שנותן לגיטימציה לדבר שהתורה אוסרת, לכן ברור שבנט לא צודק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully