וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל וירג'יניה קרא להסרת פסלי הקונפדרציה: "הפכו למוקד אלימות ושנאה"

17.8.2017 / 4:55

טרי מקאוליף קרא להעתיק את האנדרטאות מעוררות המחלוקת במדינה ממקומן את ולהעבירן למוזיאונים. בתוך כך, הודיע בית הנבחרים כי ועדה מטעמו תדון במאבק בקבוצות ימין קיצוני. "חייבים להיות מאוחדים נגד הגזענות", אמר יו"ר הוועדה

צילום: CNN: עריכה: תום זואולי

מושל וירג'יניה, טרי מקאוליף, יצא הלילה (חמישי) בקריאה להסיר את כל פסלי הקונפדרציה הנמצאים בשטח המדינה. בהודעה שפרסם כתב המושל, חבר המפלגה הדמוקרטית, כי "הויכוח בשאלה הזו הוא לגיטימי וראוי שיתקיים". עם זאת, הוא הוסיף כי "ראוי שאנדרטאות ישמשו כאתר מאחד ומעורר השראה, אך כפי שראינו בשרלוטסוויל, פסלי הקונפדרציה הפכו למוקד של פלגנות, אלימות ושנאה". ביום שבת התקיימו בעיר הפגנות על רקע הסרת פסל של מפקד נערץ מכוחות הדרום במלחמת האזרחים, שהדרדרו למפגני שנאה ולאלימות קשים.

מקאוליף הוסיף כי כצעד שנועד לרפא את הפצעים וללמוד את הלקחים מהאירועים בשרלוטסוויל, הוא קורא לרשויות המקומיות במדינה להסיר את הפסלים ולהעבירם למקומות אחרים, כמו מוזיאונים. "אני מאמין שכעת כולנו נוכל להסכים כי הסמלים הללו מהווים מחסום בפני הקידמה והשוויון בווירג'יניה, ובזמן שזה לא מתפקידי לקבוע אילו החלטות לקבל, אני מאמין שהדרך ברורה", הוסיף המושל.

עוד בנושא:
גם באירופה מזועזעים מטראמפ: "על מנהיגים לגנות דעות קיצוניות"
אחרי פיגוע הדריסה וצעדת הימין: אתר ניאו-נאצי הורד מהאוויר
פנס גינה את הפיגוע בשרלוטסוויל: "אין מקום לניאו-נאצים בארה"ב"

טרי מקאוליף מושל וירג'יניה שבארצות הברית. רויטרס
"הסמלים הללו מהווים מחסום בפני הקידמה". מקאוליף/רויטרס

לאחר אירוע הדריסה בשרלוטסוויל, שבו נהרגה אישה ונפצעו 19 נוספים אמר מקאוליף כי, "יש לי מסר לכל אנשי עליונות הגזע הלבן והנאצים שהגיעו למחות בשרלוטסוויל: לכו הביתה! אינכם רצויים במדינה זו, התביישו לכם, אתם טוענים שאתם פטריוטיים, אבל אתם כל דבר פרט לכך", אמר המושל במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס.

בתוך כך, הודיעה הלילה ועדת הביטחון הלאומי של בית הנבחרים האמריקני כי תערוך דיון בחודש הבא בנושא האיומים מצד קבוצות קיצוניות וטרור מבית, על רקע האירועים האלימים בהפגנת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל. יושב ראש הוועדה, חבר הקונגרס הרפובליקני מייקל מקאול, הודיע כי הדיון בנושא יתקיים ב-12 בספטמבר. "אנו חייבים להיות מאוחדים נגד הגזענות, השנאה והדעות הקדומות המופצות על ידי ניאו-נאצים, חברי ה-KKK וכל אותן קבוצות הדוגלות בעליונות הגזע הלבן", אמר מקאול.

עוד באותו נושא

מתחת למאבק על פסלי הגנרלים מסתתר הפצע המדמם של החברה האמריקנית

לכתבה המלאה
צעדת ימין קיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס
שוטרים מאבטחים את פסלו של הגנרל לי בשרלוטסוויל, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully