וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים: עשרות בתי ספר נותרו ללא מנהל

23.8.2017 / 7:48

ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים, עדיין לא מונו מנהלים במוסדות חינוך רבים ברחבי הארץ. בין הסיבות: מנהלים המעכבים את התפטרותם כדי לדון בתנאי הפרישה, ותנאי העסקה שמבריחים מועמדים פוטנציאליים

הורים מביאים את ילדיהם לגנים ובתי הספר לאחר ביטול השביתה של הסתדרות המורים הבוקר, 3 בינואר 2017. טליה קדוש, מערכת וואלה!
כאלף מנהלים מתחלפים מדי שנה/מערכת וואלה!, טליה קדוש

לעשרות בתי ספר ברחבי הארץ לא מונו מנהלים, על אף ששנת הלימודים תחל בשבוע הבא - כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים שבהם המנהלים, עובדי משרד החינוך, פרשו במהלך שנת הלימודים האחרונה. עם זאת, המכרזים למינוי מחליפים התעכבו ופורסמו על ידי משרד החינוך רק בשבועות האחרונים, וטרם נסגרו.

העיכוב צפוי להשפיע על פתיחת שנת הלימודים באותם בתי הספר, שכן המנהלים חוזרים מחופשתם כבר בימים אלו כדי להתכונן לשובם של התלמידים, ולמנהלים שימונו ימים ספורים לפני 1 בספטמבר - לא יוותר די זמן כדי לעשות זאת כהלכה.

מצב כזה, שבו בחלק מבתי הספר אין מנהל ימים ספורים לפני שנת הלימודים, קורה בכל שנה, ואולם המספר השנה גבוה במיוחד, מתוך כ-1,000 מנהלי בתי הספר שמתחלפים מדי שנה. בחלק מבתי הספר כבר התקיים מכרז אולם לא התקבלו תוצאות, ובאחרים הוא מתקיים רק עתה.

עוד בוואלה! NEWS:
באירופה הזדעזעו מטראמפ: "עליו לגנות דעות קיצוניות"
שיבושים בפתיחת חופי רחצה בתל אביב
"ציפיתי לברזים מזהב": ניקול ראידמן תיעדה הזנחה במעון רה"מ

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
הכנות אחרונות לקראת פתיחת שנת הלימודים/בן קלמר

אחת הסיבות המרכזיות למצב זה מדי שנה היא שמנהלים המעוניינים לפרוש מהעבודה החינוכית מתעכבים עם התפטרותם עד להשלמת המשא ומתן על תנאי הפרישה, המתארך עד לסוף שנת הלימודים. באופן זה, מכרז יכול לצאת לדרך רק בתקופת חופשת הקיץ.

עם זאת, לחלק מאנשי החינוך יש הסבר אחר. "המשרה כבר לא קורצת כמו בעבר", אומר מנשה לוי, יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר. "אני שומע זאת מאנשים שמשתתפים במכרזים. אם פעם היו מגיעים יותר מ-20 מועמדים לכל מכרז, היום 10 מהם ראויים לניהול. פעם סגני מנהלים היו רצים לניהול, אבל הם רואים את העומס ונרתעים. יש גם תופעה של מנהלים טובים שבורחים בגלל תנאי עבודה מלחיצים ותנאי שכר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"שנת הלימודים תיפתח כסדרה"/ראובן קסטרו

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מצוי בישורת האחרונה לקראת פתיחת שנת הלימודים, על כל המשתמע מזה, לרבות מילוי חוסרים היכן שצריך. שנת הלימודים תיפתח כסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully