וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים התלוננו על מקקים וחום - וליברמן בא לבדוק: "לזרז התקנת מזגנים בשיזפון"

16.8.2017 / 1:13

למרות שחלף חודש מאז מחאת חיילי בבסיס השריון בדרום, ועל אף דוח שעסק בתנאים הירודים, שר הביטחון הגיע לביקורת בבסיס – ומחה על קצב ההתקדמות האיטי בעבודות. "לא תנאים ראויים למחייה", אמרה קרובת משפחה של אחת החיילות. דובר צה"ל: כל הפערים שהועלו בביקורת יטופלו

חיילת ישנה על ספסל מוחץ לחדרה בשיזפון בשל החום הכבד והיעדר המזגנים, 19 ביולי 2017. עמוד הפייסבוק חיילים מצייצים, מערכת וואלה! NEWS
חיילת ישנה מחוץ למגורים בבסיס/מערכת וואלה! NEWS, עמוד הפייסבוק חיילים מצייצים

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע שלשום (שלישי) לבסיס שיזפון של חיל השריון בדרום הארץ, כדי לבצע ביקורת לבדיקת יישום לקחי דוח נציב קבילות החיילים שעסק בין היתר בתנאים הירודים בבסיס. במהלך הביקור, העיר ליברמן למפקדים כי קצב ההתקדמות אינו משביע רצון, וכי יש לזרז את התקנת המזגנים, ולשפר את תנאי המחייה של החיילים בבסיס.

מדובר צה"ל נמסר כי "שר הביטחון ביקר בבסיס ההכשרות 'שיזפון' והצטרף לסיכום הביקורת שקיים מבקר מערכת הביטחון ובה נכחו מפקד זרוע היבשה ומבקר צה"ל. הביקורת בעקבות דוח נציב קבילות חיילים השנתי שעסק בין היתר בנושאי תשתיות בבסיסים וכוח אדם. השר הנחה על האצת העבודות והתהליכים שמתקיימים בבסיס בימים אלו. כל הפערים שהועלו יטופלו.

עוד בוואלה! NEWS:
בשיא החום: חיילים בשיזפון מתלוננים - "אין מזגנים בחדרים"
חשד להתפשטות מחלת עור בבסיס שיזפון: עשרות חיילים נשלחו הביתה
דיווח שווא על מחלת עור בשיזפון: 46 חיילים רותקו; שניים הודחו

הנחת אבן פינה לבית המורשת ללוחם הדרוזי במעמד שר הביטחון, השייח' מוואפק טריף והתורם חיים סבן, בכפר כיסרא-סמי. אייל מרוגלין, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן. לא מרוצה מהתקדמות העבודות/מערכת וואלה! NEWS, אייל מרוגלין

בחודש שעבר התלוננו חיילים המשרתים בבסיס כי הם מתקשים לתפקד בגלל חוסר היערכות לתנאי הקיץ בבסיס. לדבריהם, בחדרים לא מותקנים מזגנים והדבר מונע מהם שינה בלילות, ובחדר האוכל נמצאו מקקים במזון. לטענתם, למרות שפנו למפקדים בבסיס דבר לא השתנה. "אלו לא תנאים ראויים למחייה, בטח שלא בימים אלו", אמרה קרובת משפחה של חיילת המשרתת בבסיס.

בעקבות המחאה, בעמוד הפייסבוק "חיילים מצייצים" אף פורסמה תמונה של חיילת שלפי הטענה נאלצה לישון על שולחן מחוץ לחדרה בגלל היעדר המיזוג.

מדובר צה"ל נמסר אז כי "מחנה שיזפון עובר תהליך שדרוג משמעותי בתשתיות הבינוי, במסגרתו תושלם התקנתם של כ-200 מזגנים וכן יחולקו מאווררים, על מנת להקל על החיילים והחיילות השוהים במחנה. תהליך זה צפוי להסתיים בשבועות הקרובים. נציין מדי שבוע מתבצע במטבח ריסוס נגד מזיקים וקיימת הקפדה על הניקיון השוטף".

(עדכון ראשון: 18:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully