וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מיוחד מצעדת הניאו-נאצים: "טראמפ נתן את בתו ליהודי"

כתבת של רשת VICE התלוותה לפעילי ימין קיצוני בשרלוטסוויול, שם נרצחה אישה בפיגוע דריסה. הם לא הראו שום חרטה, והזהירו מפני החרפת האלימות: "מלחמת הגזע היא בלתי-נמנעת"

הסרטון ב-VICE

הרשת האמריקנית VICE פרסמה תיעוד של המשתתפים בעצרת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, שכללה ניאו-נאציים ותומכי עליונות הגזע הלבן. בסרט, שאורכו 22 דקות ושמו "שרלוטסוויל: גזע וטרור", הצטרפה כתבת של הרשת לאחד הפעילים הבולטים בשורות המפגינים, שפרס בפניה את משנתו הגזענית והאנטישמית.

כריסטופר קנטוול, גזען לבן, מספר בסרטון שבו צפו כבר עשרות מיליונים כי החבורה שלה "אינה לא אלימה, אנחנו נהרוג את האנשים האלו אם נצטרך". בסרט, הוא וחבריו מספרים על "מלחמת הגזע" הבלתי-נמנעת, לדבריהם, כשגם הנשיא דונלד טראמפ - שזכה לאהדתם של חוגי הימין הקיצוני בבחירות - סופג ביקורת גזענית.

"הוא נתן את בתו לממזר יהודי", אמר קנטוול על נישואיה של איוונקה טראמפ לג'ראד קושנר, המשמש גם יועצו של הנשיא.

לקריאה נוספת בנושא
"ניאו-נאצים – החוצה!": המחאה הגזענית הפרה את השקט בווירג'יניה
בישראל זועמים על טראמפ: "אין שני צדדים לאנטישמיות ונאציזם"

ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אישה נהרגה ו-19 נפצעו. רויטרס
מצעד הלפידים בשרלוטסוויל, שבת/רויטרס

במהלך העצרת בשרלוטסוויל, שאורגנה תחת השם "מאחדים את הימין", אירעו עימותים אלימים בין אנשי הימין הקיצוני לבין מפגיני נגד, שהגיעו לשיאם בפיגוע דריסה, שבו נרצחה אישה ועוד 19 על ידי צעיר שבעבר התבטא בעד אדולף היטלר ורעיונות הנאצים.

קנטוול לא הביע שום חרטה, ואמר: "הייתי אומר שזה שווה את זה. העובדה היא שאף אחד לא מת בצד שלנו. אפשר לזקוף זאת לזכותנו". הוא העריך כי "עוד הרבה אנשים הולכים למות" וכי עימותים אלימים דוגמת אלו שהתחוללו בשרלוטסוויל יתרחשו גם בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully