וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל זועמים על טראמפ: "אין שני צדדים לאנטישמיות ונאציזם"

16.8.2017 / 19:00

דברי נשיא ארה"ב, שהשווה בין מפגיני הימין הקיצוני בשרלוטסוויל לאלו שהיו מולם, עוררו ביקורת. "מייצגים את הרוע והשנאה", אמר לפיד. יאיר נתניהו כתב כי "נמושות השייכות לעבר", ומקורבים לראש הממשלה הגיבו כי "דעותיו הן שלו בלבד"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

יממה לאחר הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי "יש שני צדדים לסיפור", הפגנות הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, במערכת הפוליטית בישראל קוראים לגינוי חד-משמעי של המפגינים מימין, שבחלקם הגדול היו נאו נאצים, תומכי אנטישמיות וגזענות לבנה".

"אין שני צדדים", אמר יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. "כשניאו-נאצים צועדים בשרלוטסוויל עם סיסמאות אנטישמיות נגד יהודים ובעד גזענות לבנה, הגינוי הוא חד-משמעי. הם אלה שמייצגים את הרוע והשנאה. יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני אמרה ש"בגזענות, אנטישמיות ונאציזם אין שני צדדים שווים – יש טוב ויש רע. נקודה". לדבריה, "מול תופעות כאלה אנחנו צריכים להתייצב מיד וללא היסוס".

שרת המשפטים איילת שקד קראה להעמיד לדין את הניאו-נאצים בארצות הברית. "זו לא הייתה כוונת החוקה האמריקנית. מדינה דמוקרטית לא צריכה להפגין סובלנות כלפי תופעות כאלה".

טראמפ עונה לשאלות הכתבים בעקבות הארועים בווירג'יניה 16 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
עורר סערה נוספת. טראמפ, אתמול/רויטרס, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה אתמול את המפגש האנטישמי בוירגיניה, עוד לפני נאומו השנוי במחלוקת של טראמפ, ואמר כי הוא "נזעם מביטויי האנטישמיות, הניאו- נאציזם והגזענות. כולם צריכים להתנגד לשנאה הזו". עם זאת, נתניהו טרם התייחס להצהרה החדשה של הנשיא, שאמר אמש כי בין מפגיני הימין בשבת בווירג'יניה היו "גם אנשים טובים" והטיל אחריות לאלימות גם על המפגינים משמאל.

ההצהרה של טראמפ עוררה זעם נרחב בקרב ארגונים יהודיים אמריקניים כמו הליגה נגד השמצה, הוועד היהודי-האמריקני והתנועה הרפורמית. מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, צייץ בטוויטר: "אין שני צדדים לסיפור הזה. בשורות הנאצים אין אנשים טובים. היתרים משפטיים אינם נותנים היתר מוסרי. כשהנשיא שלנו מגן על הצד שכולל את האלט-רייט, הקו קוקס קלאן נאו נאצים ומפיץ שנאה, משהו לא תקין באופן חריג ועמוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אישה נהרגה ו-19 נפצעו. רויטרס
צעדת הלפידים בשרלוטסוויל, וירג'יניה/רויטרס

כמו כן, בעוד ראש הממשלה לא התבטא בנוגע להשוואה של הנשיא טראמפ בין שני הצדדים המפגינים בווירגיניה, בנו, יאיר נתניהו, התייחס לנושא בפוסט בפייסבוק. הוא כתב כי הניאו-נאצים בארהב הם "זן נכחד" והזהיר מעליית גורמי השמאל הרדיקלי בארצות הברית.

"אני יהודי, אני ישראלי, הנמושות הניאו-נאציות בווירג'יניה שונאים אותי ואת משפחתי. אבל הם שייכים לעבר. הם זן נכחד. הבריונים של אנטיפה ו-BLM ששונאים את מדינתי (וגם את אמריקה, לדעתי) בדיוק באותה מידה הולכים ומתחזקים והופכים לדומיננטיים מאוד באוניברסיטאות ובחיים הציבוריים בארצות הברית". מקורבים לראש הממשלה הגיבו ואמרו כי "יאיר נתניהו הוא אדם בוגר, ודעותיו הן שלו בלבד".

הציוץ של ח"כ חזן

חבר הכנסת אורן חזן דווקא צייץ בתמיכה לדבריו של טראמפ: "‏טראמפ צודק. אלימות וקיצוניות מכל צד אסורה ומחייבת גינוי! ליפי הנפש בשמאל ובתקשורת זה לא משנה. הרי לתפיסתם גם כאן רק הימין הוא קיצוני ואלים". לאחר כמה שעות הוסיף חזן כי, "אין גרועים מהניאו-נאצים יימח שמם, יחד עם זאת, אף אחד אינו רשאי לקחת את החוק לידיים ואלימות מכל צד שהוא היא אסורה".

(עדכון ראשון 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully