וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "מנהיג צפון קוריאה פעל בחכמה - אחרת היה קורה אסון"

16.8.2017 / 14:45

נשיא ארה"ב אמר כי קים ג'ונג און מנע "קטסטרופה" כשהחליט שלא לתקוף את האי גואם. זאת ברקע המתיחות הגבוהה באזור. ארה"ב ויפן ערכו תרגיל צבאי משותף, שכלל תמרונים אוויריים ופעילות קרקעית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (רביעי) כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און "פעל בחכמה" כשהחליט שלא לתקוף את האי גואם, אחרת. לדבריו, החלופה לכך "הייתה קטסטרופה ובלתי-מתקבלת". בימים האחרונים איים טראמפ כי פיונגיאנג תספוג "אש וזעם" שהעולם לא ראה מעודו אם תמשיך לאיים על וושינגטון.

ברקע המתיחות הגבוהה, מטוסי קרב יפניים ערכו היום תמרונים אוויריים משותפים עם מפציצים אמריקניים מדרום-מערב לחצי האי הקוריאני. במקביל, מתקיים תרגיל קרקעי נרחב של כ-2,000 נחתים אמריקנים ו-1,500 חיילים יפנים.

קוריאה הצפונית, שלא מסתירה את מטרתה לפתח טיל המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני ולפגוע בשטחה של ארצות הברית כדי להיות מוכנה להתמודדות עמה, רואה בתרגילים אמריקניים עם שכנותיה איום על ביטחונה.

לקריאה נוספת בנושא
מפות תקיפה ותצלומי לוויין: הצצה לחדר המלחמה של קוריאה הצפונית
מנהיג קוריאה הצפונית: "נבחן את פעולות ארה"ב לפני שנתקוף"

תרגיל צבאי משותף לצבא יפן וארה"ב ביפן 16 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
בתמרון משתתפים כ-2,000 נחתים אמריקנים. התרגיל ביפן/רויטרס, רויטרס
תרגיל צבאי משותף לצבא יפן וארה"ב ביפן 16 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
תרגיל צבאי משותף לצבא יפן וארה"ב ביפן 16 באוגוסט 2017/רויטרס, רויטרס

בתרגיל בים סין המזרחי השתתפו שני מפציצים אמריקניים מדגם B-1B, שהמריאו מבסיס חיל האוויר אנדרסן שבגואם, יחד עם שני מטוסי קרב יפניים מדגם F-15. "מטרת התרגיל היא להגביר את יכולות הלחימה", נמסר בהודעת חיל האוויר של יפן.

המטוסים האמריקניים, שעוצבו במקור לנשיאת פצצות גרעין, ערכו שורת גיחות אוויריות בשמי מזרח אסיה בשבועות האחרונים. בנוסף לתרגיל האווירי עם מטוסי הקרב היפניים, המפציצים האמריקניים התאמנו גם יחד עם כלי טיס דרום קוריאניים.

תרגיל צבאי משותף לצבא יפן וארה"ב ביפן 16 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
תרגיל צבאי משותף לצבא יפן וארה"ב ביפן 16 באוגוסט 2017/רויטרס, רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית דחה אתמול את החלטתו לשגר טילים לעבר גואם וגורמים אמריקניים ניסו בימים האחרונים להנמיך את הלהבות. עם זאת, המתיחות באזור נותרה גבוהה מהרגיל.

איומיה של קוריאה הצפונית הובילו את נשיא ארצות הברית לאיים כי הצבא "מוכן ומכוון" על המדינה הקומוניסטית המבודדת, אם היא תבחר לפעול לא בחכמה. בעקבות זאת, סין הזהירה את שני הצדדים והפצירה בהם להוריד את הלהבות.

קוריאה הצפונית נוטה לאיים לתקוף את ארצות הברית ובסיסיה באזור, והיא צפויה להגיב בזעם על התמרונים האוויריים ועל התרגיל השנתי המשותף של ארצות הברית ושל יפן בשבוע הבא.

בהופעתו הראשונה בציבור זה שבועיים, סקר אתמול קים על פיקוד הצבא, ובחן את התכנית לשגר ארבעה טילים שינחתו בסמוך לגואם. "הוא אמר שאם הינקים ימשיכו בהתנהגותם הקיצונית והפזיזה בחצי האי הקוריאני ובסמוך אליו, ויבחנו את הריסון העצמי של הרפובליקה העממית של קוריאה, האחרונה תקבל החלטה חשובה שעליה היא כבר הכריזה", צוטט מנהיג המדינה בסוכנות הידיעות הרשמית בפיונגיאנג.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017. רויטרס
ממתין לצעדיה של ארה"ב. קים במטה הצבא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully