וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: נגן הכינור שהפגין נגד הנשיא, והפך לסמל המחאה, שוחרר ממעצר

16.8.2017 / 8:44

ווילי ארטייגה נהג להגיע להפגנות נגד שלטונו של הנשיא מדורו ולנגן את ההמנון הלאומי ברקע שריקת כדורי גומי וענני הגז המדמיע. הוא נעצר לפני שלושה שבועות והוכה בידי שוטרים, ואיבד את שמיעתו באוזן ימין

צילום מתוך טוויטר, עריכה: יוסי אלטר

התובע הכללי בוונצואלה הודיע היום (רביעי) על שחרורו ממעצר של ווילי ארטייגה, נגן כינור שהפך לאחד מסמלי המחאה נגד הנשיא ניקולס מדורו בחודשים האחרונים. ארטייגה, בן 23, נהג להגיע להפגנות ולנגן את המנון המדינה ברקע העימותים בין שוטרים למפגינים, כשסביבו שורקים כדורי גומי ומתפזרים ענני גז מדמיע.

התובע הכללי החדש במדינה טארק סאאב הודיע בחשבון הטוויטר שלו על שחרורו של ארטייגה, שנעצר לפני שלושה שבועות באחת ההפגנות, אך לא פירט מעבר לכך.

אלפרדו רומרו, הפעיל בארגון למען זכויות אסירים, סיפר כי בעת מעצרו, הוכה ארטייגה בידי שוטרים שאף השתמשו בכינור שלו לשם כך. הוא הוסיף כי בשל המכות שספג נגרם נזק לשמיעתו של ארטייגה. "שרפו את השיער שלו עם מצית, הכו אותו מאוד קשה והוא איבד את השמיעה באוזן ימין", אמר רומרו לאחר מעצרו של ארטייגה, ב-27 ביולי.

ווילי ארטייגה מפגין המנגן בכינור בהפגנות מחאה בוונצואלה. רויטרס, רויטרס
איבד את השמיעה באוזן ימין. ארטייגה/רויטרס, רויטרס

כ-120 בני אדם נהרגו בעימותים בין מפגינים לשוטרים ואנשי צבא עד כה בוונצואלה, שהמשבר הכלכלי שחוותה בשנה האחרונה הסלים לכדי משבר פוליטי בחודשים האחרונים. הנשיא מדורו הפקיע בחודש שעבר את סמכות הפרלמנט, שנשלט בידי מפלגות האופוזיציה, והקים אסיפה מחוקקת חדשה שבה הוא שולט.

המהלך זכה לביקורת חריפה מצד שכנותיה של ונצואלה וכן מצד ארצות הברית שהאשימה את מדורו בהקמת משטר דיקטטורי. הנשיא דונלד טראמפ אף הוסיף בשבוע שעבר כי ממשלו בוחן את כל האפשרויות מול המשבר במדינה – כולל אופציה צבאית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ווילי ארטייגה מפגין המנגן בכינור בהפגנות מחאה בוונצואלה. רויטרס, רויטרס
ארטייגה מנגן את ההמנון בהפגנה בקראקס, בחודש יוני/רויטרס, רויטרס
ווילי ארטייגה מפגין המנגן בכינור בהפגנות מחאה בוונצואלה. רויטרס, רויטרס
ארטייגה מנגן ברחוב לאחר הפגנה בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully