וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בירך את קים ג'ונג און: "מעריך את התמיכה במאבק הפלסטיני"

יו"ר הרשות הפלסטינית שלח איגרת ברכה לשליט קוריאה הצפונית לרגל יום השחרור, והודה לו על התמיכה במאבק הפלסטיני להקמת מדינה עצמאית. בנט תקף: "קודם היטלר, אחר כך סדאם - ועכשיו קים. בדקו במי הפלסטינים תומכים ועשו את ההיפך"

צילום: CNN

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך היום (שלישי) את שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לרגל חג השחרור, המצוין בדיקטטורה האסייתית המצויה על סף עימות עם ארצות הברית. הוא הביע את הערכתו על התמיכה בעם הפלסטיני ובהקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.

במברק, ששלח אבו מאזן לרגל 15 באוגוסט - היום שבו התפצלו המדינות בחצי האי הקוריאני - הוא איחל לקים ולעמו יציבות ושגשוג ואת המשך הקשרים בין פיונגיאנג למרללאה. אתמול הוא בירך את מנהיגי הודו ופקיסטן לרגל יום העצמאות בארצותיהם.

עוד בוואלה! NEWS:
מפות תקיפה ותצלומי לוויין: הצצה לחדר המלחמה של קוריאה הצפונית
הקשר הרוסי והמפעל האוקראיני: כך התקדמה צפון קוריאה בפיתוח הטילים
ראש ה-CIA מזהיר: "צפון קוריאה מתקדמת בקצב מבהיל מאי-פעם"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017. רויטרס
ברכה ידידותית. קים ג'ונג און/רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ינואר 2017. רויטרס
מסר ידידותי לדיקטטורה. אבו מאזן/רויטרס

בישראל תקפו את אבו מאזן בעקבות הברכה: השר נפתלי בנט צייץ באנגלית "קודם היטלר, לאחר מכן סדאם חוסיין, ועכשיו קים ג'ונג און. אם אתם מחפשים עמדה מוסרית, בדקו במי הפלסטינים תומכים ועשו ההפך". השר גלעד ארדן כתב "רשימת המטלות של אבו מאזן: לשלוח ברכות חמות לקים, לשלם לטרוריסטים ולהגיד לעולם שאתה פרטנר לשלום".

היום דווח בקוריאה הצפונית כי קים קיבל לידיו את תכניות הצבא לשיגור טילים לסביבת האי גואם שבאוקיינוס השקט, ודן בהו עם ראשי הצבא. לפי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA, קים אמר כי יבחן את מעשיה של ארצות הברית למשך זמן מה נוסף לפני שיחליט אם לתקוף. בנוסף, הוא הורה לצבא להיות מוכן לתקיפה בכל רגע, אם יחליט על כך.

"ארצות הברית הייתה הראשונה שהביאה ציוד גרעיני לאזור. היא צריכה לקבל את ההחלטה הנכונה ולהראות באמצעות פעולות אם היא רוצה להנמיך את רף המתיחות בחצי האי ולמנוע עימות צבאי מסוכן", נמסר מטעמו של קים.

עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג. 10 באוגוסט 2017. רויטרס
מצעדים צבאיים בפיונגיאנג, בשבוע שעבר/רויטרס

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס אמר אמש לכתבים כי אם קוריאה הצפונית תשגר טיל לעבר שטחה של ארצות הברית, "המצב עלול להסלים למלחמה מהר מאוד". "אתה לא יורה על אנשים בעולם הזה אלא אם אתה מוכן לשאת בתוצאות", הוסיף. לדבריו, ארצות הברית תוכל לקבוע אם טיל יפגע בשטחה או לא רגעים ספורים לאחר שיגורו, וליירט אותו במידת הצורך.

ההסלמה בחצי האי הקוריאני החריפה מאז מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות חדשות על המדינה הקומוניסטית בתחילת החודש. קוריאה הצפונית איימה על ארצות הברית בתגובה, ונשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר לאחר פרסום דוח מודיעיני חשאי שהצביע על התקדמות ניכרת שלה ביכולת לפגוע בארצות הברית, כי היא היא תתיקל "בזעם ואש שהעולם לא ראה". ביום שישי אמר כי "הצבא מוכן לתקוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully