וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים מאיימים להשבית את הגנים בתל אביב: "אין מאבטח? אין גן"

15.8.2017 / 18:48

בעקבות הודעת העירייה על הכוונה לבטל את האבטחה הצמודה בגני הילדים בעיר, הודיע ועד הגנים על השבתת הלימודים לשעתיים ב-1 בספטמבר: "הגיע הזמן לשלוף את התותחים הכבדים, רוצים תוכנית לשדרוג האבטחה"

צילומי ארכיון ואילוסטרציה, עריכה: יאיר דניאל

אחרי שעיריית תל אביב הודיעה על ביטול אבטחה צמודה בגני הילדים בעיר, ועד הגנים בעיר הכריז על שביתת הורים לשעתיים ביום הראשון ללימודים, בעוד כשבועיים. בחודש שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי למרות המצב הביטחוני, עיריית תל אביב מבטלת את האבטחה הצמודה בעשרה אשכולות גנים ברחבי העיר עקב מחסור תקציבי של המשטרה.

אתמול הגיעו חברי הוועד והפגינו מול ישיבת המועצה שהתקיימה בבניין העירייה. סגן ראש העירייה והאחראי על תיק החינוך, אסף זמיר, לא נכח בדיון. "הביטחון והמוגנות של הילדים שלנו הם הדברים החשובים ביותר בעולם, לנו כהורים – לא לעירייה", אמרו חברי הוועד. "עיריית תל אביב החליטה באופן שרירותי ומפלה על ביטול המאבטחים בגנים מסיבה תקציבית. בתי ספר וחלק מאשכולות הגנים נותרו מאובטחים ואילו אותנו זנחו".

גדר הפרדה בין גן ילדים חרדי לגן ילדים חילוני בירושלים. מגד גוזני
גן ילדים/מגד גוזני

בהודעה ששלח הוועד להורים, נכתב: "הפגנות, מיילים לעירייה ולכנסת, קיום פגישות, הסברה באמצעי התקשורת ועוד – המפתח כרגע לשינוי ההחלטה הוא לחץ ציבורי על ראש העירייה, על סגנו ועל מנכ"ל העירייה. הורים, הגיע הזמן לשלוף את התותחים הכבדים. אם אין מאבטח בגן, אין גן. ב-1 בספטמבר נשבית את הלימודים לשעתיים".

טל צפירה, יו"ר ועד הגנים, מסר: "אתמול הגיעו הורים עם שלטים וילדים וביקשנו מחברי המועצה, ראש העירייה והמנכ"ל שייפגשו איתנו ונדון בסוגיה. לא קיבלנו הבטחה לפגישה. ניסינו להסביר שמדובר בפגיעה בביטחון הילדים ושאי אפשר לצפות מהגננות לפתוח ולסגור את השער, שהגנים לא ערוכים להסרת המאבטחים. אין בכל הגנים קודנים ומצלמות אבטחה. הודענו על השבתת הגנים בתל אביב עד שנקבל תשובות שהמאבטחים שאמורים להיות מועברים מתפקידם נשארים. אנחנו רוצים לראות תוכנית לשדרוג האבטחה בגנים האוטונומיים שמחוץ לאשכולות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשכול גנים בדיזנגוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי העירייה, להחלטה קדמה התייעצות עם גורמי מקצוע וועדי הורים וההחלטה התקבלה בתמיכת משטרת ישראל. במכתב ששלחה להורים צוינו עשרת האשכולות, מתוך 22 שברחבי העיר, שבהם יבוטל המאבטח הקבוע. בכל אשכול גנים יש כשישה גנים, המונים בין 20 ל-30 ילדים כל אחד, אך לא יותר ממאה באשכול.

העירייה טוענת כי היא פועלת לפי הנחיית המשטרה שלפיה יוצבו מאבטחים במוסד שיש בו מעל 100 ילדים. "זו ספירת ראשים. אם זה מה שהמשטרה מתקצבת, זה לא אומר שזה מונע מהעירייה לתקצב אבטחה. העירייה לא מוכנה לכך. אנחנו מתנגדים לספירה כמותית של ילדים שמהווה את המדד להצבת אבטחה. צריך להסתכל על גילי הילדים, מדדי הסיכון שנמצאים במרחב סביב הגן וכדומה", אמרה עו"ד גל גור, יו"ר שדולת ההורים בתל אביב-יפו.

לדבריה האבטחה בעיר קשורה רק במתיחות הביטחונית, אלא גם בשמירה על ילדי הגן בשל הקרבה לכבישים במרחב ציבורי עירוני. "ההורים מתוסכלים ולא מוכנים לאפשר לדבר הזה לקרות. הם לא יהיו מוכנים לחיות איתו במיוחד על רקע המציאות הקיימת. בפרסום ההודעה נכתב שההחלטה התקבלה יחד עם ועד הגנים – אף ועד מהאשכול הנוכחי לא הסכים לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully