וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה תוך חודשיים: הושחתה אנדרטת השואה בבוסטון

15.8.2017 / 18:29

נער בן 17 מואשם בהשחתת האנדרטה, לאחר שנראה על ידי עוברי אורח משליך "חפצים שנראו כמו סלעים" לעברה. במקום נראו שברי זכוכיות, הסנאטורית וורן: "מעשי השנאה הפחדניים האלה אינם רצויים בבוסטון"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נער בן 17 מואשם בהשחתת אנדרטת השואה בבוסטון בתחילת השבוע - כך הודיעה היום (שלישי) המשטרה בעיר במזרח ארצות הברית. בתמונות מהמקום נראות זכוכיות מנופצות מפוזרות ברחבי האתר, הכולל שישה מגדלי זכוכית. זאת השחתה שנייה בתוך חודשיים של האנדרטה, ששוחזרה רק בחודש שעבר.

כשהמשטרה הגיעה לזירה אתמול בערב, ומצאה את הנער כשהוא מוחזק בידי שני עוברי אורח. לפי המשטרה, עדי ראיה ראו אותו משליך "משהו שנראה כמו סלע לעבר האנדרטה, שניפץ מסגרת זכוכית". באתר מונחות אבנים, כנהוג בבתי קברות יהודיים, אולם לא ברור אם אחת מהן שימשה את הנער.

הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן צייצה: "מעשי השנאה הפחדניים האלה אינם רצויים בבוסטון או בכל מקום אחרי ברחבי ארצות הברית".

עובדים מנקים זכוכית שבורה לאחר פסל שהושחת בבוסטון, מסצ'וסטס, ארה"ב, 15.8.17. רויטרס
עובדי תחזוקה מנקים באזור האנדרטה המושחתת בבוסטון/רויטרס
עובדים מנקים זכוכית שבורה לאחר פסל שהושחת בבוסטון, מסצ'וסטס, ארה"ב, 15.8.17. רויטרס
עובדי תחזוקה מנקים באזור האנדרטה המושחתת בבוסטון/רויטרס

ההשחתה אירעה על רקע צעדת הימין הקיצוני בווירג'יניה בסוף השבוע, שהסתיימה בדריסתה למוות של מפגינה נגד התהלוכה של ארגוני הימין הקיצוני. בתהלוכה השתתפו שורה של ארגונים קיצוניים, ובהם ניאו נאצים והקו קלאקס קלאס (KKK), שמחו על הסרה מתוכננת של פסלו של הגנרל רוברט לי, מנהיג הדרום במלחמת האזרחים.

אתמול, יומיים לאחר התקרית, גינה הנשיא דונלד טראמפ את המעשים ונקב לראשונה בשמות ארגוני הימין הקיצוני כאחראים לה. "גזענות היא רשע, ואלה שגרמו לה הם פושעים ובריונים - כולל ה-KKK, ניאו נאצים וקבוצות שנאה אחרות", אמר טראמפ בהצהרה מהבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully