וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של ראאד סלאח הוארך: "חשד שנאומו הוביל למעשה אלים"

15.8.2017 / 15:00

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בשלושה ימים, אך נזף במשטרה על כך שלא הציגה את כל החומרים הדרושים. "זאת רדיפה פוליטית", אמר סלאח בדיון

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

מעצרו של מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית ראאד סלאח, החשוד בהסתה, הוארך היום (שלישי) בבית משפט השלום בראשון לציון בשלושה ימים. זאת, לפי השופט, בחשד שדברים שאמר הובילו למעשה אלימות. עם זאת, הוא נזף במהלך הדיון במשטרה על כך שלא חשפה את כל החומרים הסודיים, אלא "הציגה רק את אלו שהיו נוחים לה".

סלאח נעצר במהלך הלילה בביתו באום אל-פחם בעקבות ריאיונות לשלוש רשתות שידור ערביות לאחר הפיגוע שבו נהרגו שני שוטרים בהר הבית בחודש שעבר. בדבריו שיבח את פעילותם של המחבלים, והגדיר אותם שהידים.

"זו רדיפה פוליטית במטרה להסיט את דעת הקהל שתעסוק במעצר שלי ולא אירועים אחרים", אמר סלאח במהלך הדיון.

לקריאה נוספת בנושא
השייח ראאד סלאח נעצר בחשד להסתה לטרור לאחר ששיבח מחבלים
שב"כ חשף חולייה של התנועה האסלאמית שתכננה לפגוע בחיילים בנגב

"רדיפה פוליטית" - החל הדיון בהארכת מעצרו של מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית החשוד בהסתה. אבי כהן
טוען לרדיפה פוליטית. סלאח בדיון בבית המשפט, היום/אבי כהן

השופט איתן מזרחי אמר במהלך הדיון כי נאומיו של סלאח כוללים "דברים שמעלים יסוד סביר לכך שמדובר בהסתה". עם זאת, הוא סייג: "אני אומר את הדברים בזהירות רבה משום שמדובר בעבירות שקיים חשש שנושקות לזכות החוקתית".

לדבריו, במהלך הדיון "נחשפתי לראייה שלכאורה מלמדת על אדם ששמע את נאומיו של החשוד ונאום זה הוביל אותו למעשה אלים דבר שיכול להעיד על מסוכנותו של החשוד". עם זאת, הוא השופט הדגיש כי ייתכן שמדובר רק "בתמונה חלקית", וייתכן שמניעים אחרים גרמו לאותו אדם לבצע את המעשה האלים.

סלאח השתחרר בינואר האחרון מכלא רמון, שם נשא עונש מאסר של תשעה חודשים בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות. על סלאח נגזרו תחילה 11 חודשי מאסר, אך לאחר הגשת ערעור החליטו שופטי בית המשפט העליון כי יש להקל בעונשו, והפחיתו את מספר חודשי המאסר לתשעה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
המשטרה פשטה על ביתו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ועצרה אותו לחקירה. מערכת וואלה! NEWS
כוחות פושטים על ביתו של סלאח במהלך הלילה/מערכת וואלה! NEWS

גורמים במשטרה אמרו כי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וראש השב"כ נדב ארגמן אישרו את מעצרו, וגם כי הדרג המדיני היה מודע לדבר מעצרו. במשטרה מעריכים כי לא יפרצו מהומות בקרב ערביי ישראל בעקבות מעצרו של סלאח, ובכל מקרה, אמר גורם בארגון אמר כי המשטרה ערוכה לתרחישים שכאלה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר לאחר מעצרו כי "סלאח הנהיג תנועה שהוצאה מחוץ לחוק בשל האידיאולוגיה הקיצונית שגרמה לרצח וטרור. לא בכדי קידמתי והבאתי להוצאת תנועתו מחוץ לחוק. סלאח התבטא באופן שמעודד קיצוניות והבנה לאלימות ומעשי רצח שפלים והוא מהווה סכנה לציבור. אני מקווה שימצו עמו את הדין והוא יישלח לזמן ממושך מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully