וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שגרירות ישראל בקהיר תיפתח מחדש בשבועות הקרובים

15.8.2017 / 13:11

חודשים ארוכים אחרי שצוות השגרירות, בראשות השגריר דוד גוברין, הוחזר לארץ בשל חשש ביטחוני, בירושלים מעריכים שהם ישובו למצרים בקרוב. זאת אחרי ביקור של משלחת ביטחונית של משרד החוץ במדינה, שדנה בהסדרי האבטחה

מפגינים חוגגים בקהיר לאחר הפילו את החומה בשגרירות המצרית. רויטרס
השגריר שב בשל איומים ביטחוניים. הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר/רויטרס

משלחת ביטחונית של אנשי משרד החוץ ביקרה השבוע בקהיר ודנה בסידורי האבטחה שיאפשרו את שובו של צוות השגרירות למצרים אחרי חודשים ארוכים. בעקבות זאת, בירושלים מעריכים שהשגרירות בקהיר תיפתח מחדש בשבועות הקרובים, כפי שפורסם לראשונה ב"הארץ".

צוות השגרירות, בראשות השגריר דוד גוברין, הוחזר לישראל בסוף השנה שעברה. ואולם, בחודשים האחרונים התקיימו מגעים עם גורמי הביטחון במצרים, בניסיון לגבש נהלי אבטחה שיאפשרו את עבודתה התקינה של השגרירות. בתחילת השבוע הושגו הסיכומים עם המצרים וההחלטה ממתינה כעת לאישור השב"כ וגורמי הביטחון.

גוברין, שדובר ערבית שוטפת, נכנס לתפקידו בקיץ שעבר אחרי שהחליף בתפקיד את חיים קורן, שביקש לשוב לישראל אחרי שנתיים בתפקיד. גוברין כתב דוקטורט על ליברליזם ערבי ופרסם סרטון ביוטיוב בחודש יולי הקודם, שבו הציג את עצמו בפני הציבור המצרי ושוחח על חיבתו למדינה ועל תקוותו להידוק היחסים בין מצרים לישראל.

בנוסף למצרים, גם השגרירות בירדן לא מאוישת בימים אלו, בעקבות התקרית הביטחונית שבה ירה המאבטח זיו מויאל בשני אזרחים ירדנים. בעמאן דורשים מירושלים להעמידו לדין ובשלב זה אין צפוי לשובה של השגרירה ושל הצוות הדיפלומטי.

לקריאה נוספת בנושא
השגריר במצרים הוחזר לישראל לפני כחודשיים בשל חשש ביטחוני
דיווח: ישראל התבקשה לעכב את החזרת צוות השגרירות לעמאן

דוד גוברין, דיפלומט ישראלי. יוטיוב, צילום מסך
דובר ערבית שוטפת. השגריר גוברין/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully