וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של שגריר ארה"ב עשתה עלייה: "היא תמיד אהבה את ישראל"

יותר מ-200 עולים שהגיעו בטיסה של ארגון "נפש בנפש" לנמל התעופה בן גוריון מצפון אמריקה, צפויים להתחיל הקיץ את חייהם החדשים בישראל. בין העולים - 70 צעירים שצפויים להתגייס בקרוב לצה"ל, וגם בתו של דיוויד פרידמן

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

233 עולים חדשים מארצות הברית ומקנדה נחתו הבוקר (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון, במסגרת טיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש", בשיתוף עם קרן קיימת לישראל, משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית לישראל, JNF-USA וגרעין צבר של תנועת הצופים.

בין העולים הייתה גם טליה פרידמן, בתו של שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שפגש אותה בנמל התעופה יחד עם רעייתו. פרידמן, אחות במקצועה, התגוררה עד כה בניו יורק וכעת עם מעברה לתל אביב היא מחפשת עבודה באחד מבתי החולים במרכז הארץ. השגריר פרידמן סיפר כי בתו תמיד חלמה לעלות לישראל, ואוהבת את המדינה, כמו כל המשפחה.

עוד בוואלה! NEWS:
"נחסום את המדינה": הנכים מחריפים את המאבק - ומשתקים צירים מרכזיים
בתום שעות של פעולות חילוץ: נקבע מותו של נהג המשאית שנמחץ בכביש 4
חמאס מימן משפחת המחבל שהיה מעורב ברצח החייל נחשון וקסמן

טליה פרידמן, 23, בתו של שגריר ארה"ב בישראל, נחתה בנתב"ג יחד עם מאות עולים אחרים. מאצ'י הוף
בין העולים - גם בתו של שגריר ארה"ב דיויד פרידמן/מאצ'י הוף
233 עולים חדשים מצפון אמריקה נחתו בנתב"ג בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש" 15.8.17. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
משפחת פרידמן בנתב"ג, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

מלבד בתו של השגריר, כ-70 מהעולים שנחתו היום בארץ הם צעירים שהתנתקו מחייהם הקודמים במרחק אלפי קילומטרים, ועתידים להתגייס בחודשים הקרובים ליחידות השונות בצה"ל. הצעירים יצטרפו ל-3,000 חיילים בודדים שעלו ארצה ומשרתים בצבא. העולים מתווספים ל-2,000 עולים נוספים שהגיעו מארה"ב וקנדה במהלך הקיץ.

בין העולים שנחתו היום היו 75 ילדים, מתוכם שישה זוגות תאומים, 21 משפחות ו-99 רווקים מגילאים שונים. צעיר העולים הוא תינוק בן שמונה חודשים וחצי, ואילו המבוגר שבהם – בן 79. 10% מהם צפויים להתגורר בירושלים ובערי הפריפריה, מבאר שבע בדרום ועד קיבוץ כנרת בצפון. היתר, יתפזרו בתל אביב, חיפה, בית שמש, מודיעין וערים נוספות.

תמהיל העולים שנחתו הבוקר כולל אנשי מקצוע, אנשי אקדמיה, חינוך, מומחים בתחומי הרפואה, אנשי שיווק, מהנדסים ועוד. לצד צעירים שעלו ארצה לקראת גיוס לצה"ל או כדי למצוא את אהבת חייהם, גם עולים מבוגרים המחפשים לבלות את גיל הזהב בארץ ישראל, וכן עשרות משפחות המעוניינות שילדיהן יחיו בישראל ולא רק יבקרו בה בחודשי הקיץ.

233 עולים חדשים מצפון אמריקה נחתו בנתב"ג בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש" 15.8.17. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
322 עולים נחתו בנתב"ג, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

"בתור ילד בארצות הברית, תמיד הסתכלתי בהערצה על אותם צעירים וצעירות לבושי מדי הזית", אמר אלכסנדר חיימוביץ, בן 21 מברוקלין שנחת הבוקר, וצפוי להתגייס בשבועות הקרובים לצה"ל. "עכשיו כשהתבגרתי, הבנתי שאני רוצה להיות אחד מהחיילים שזוכים לשמור על המדינה. אני מקווה להשתבץ בסיירת אגוז ולתרום את המקסימום שביכולתי לתת". אלכסנדר יגור בקיבוץ יבנה, כחלק מגרעין צבר.

הלל ועפרה גולדשטיין, שהגיעו ארצה הבוקר עם שלושת ילדיהם עמיחי, נעם ומעיין מתרגשים לקראת המעבר לביתם באבן שמואל: "תמיד חלמנו לעלות לארץ ולגדל את ילדינו במדינת ישראל. החלטתנו שעכשיו זה הזמן הכי נכון עבורנו לעלות לארץ ולהשתקע בדרום דבר שפותח עבורנו מספר רב של אפשרויות עבורנו ועבור עתיד ילדינו".

עולים מארה"ב הבוקר בנתב"ג עם השגריר דיויד פרידמן  15 באוגוסט 2017. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
בתו של השגריר בין העולים. הבוקר בנתב"ג/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם
233 עולים חדשים מצפון אמריקה נחתו בנתב"ג בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש" 15.8.17. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
נתן שרנסקי, יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. נתב"ג, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

ארגון "נפש בנפש", הפועל בשיתוף עם ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, העלה ב-13 שנות פעילותו יותר מ-50 אלף עולים חדשים מארצות הברית, קנדה ובריטניה. הארגון פועל להסרת המכשולים הכלכליים, הלוגיסטיים, התעסוקתיים והחברתיים שחווים עולים בתהליך הקליטה בישראל, ובכך הצליח לא רק לעלות בצורה דרמטית את מספר העולים, אלא גם להבטיח את קליטתם באופן מיטבי.

הרב יהושע פס, מנכ"ל ומייסד הארגון, בירך את העולים מיד לאחר נחיתתם: "גם אחרי 57 טיסות צ'רטר ויותר מ-50 אלף עולים אין דבר המשתווה להרגשה המיוחדת בליווי יהודים בדרכם להגשמת חלומם הציוני ושובם הביתה. אני מביט מסביבי ומתמלא שמחה ותקווה כשאני רואה קבוצת אנשים כה מגוונת של דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים, חיילי צה"ל ואזרחים, עולים חדשים וצברים, כולם הגיעו לכאן בשעות הבוקר המוקדמות בשביל אותה מטרה משותפת, לחגוג ולהראות לעולם שהציונות עודנה חיה ובועטת".

לדברים הצטרף גם דני עטר יו"ר קק"ל: "העלייה מבטאת לא רק את אהבת הארץ ואת הכמיהה לארץ ישראל אלא גם את הקשר הבלתי-ניתן לניתוק של כל יהודי העולם זה לזה. בחירתם האמיצה של בני הנוער לעלות ארצה ללא משפחותיהם ולהתגייס לצבא מרגשת ומוכיחה כי השקעה בחינוך ציוני ויהודי בדור הצעיר בחו"ל היא הדרך הטובה והאפקטיבית ביותר להגברת העלייה והשיבה הביתה".

233 עולים חדשים מצפון אמריקה נחתו בנתב"ג בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש" 15.8.17. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
העולים החדשים בנתב"ג/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר בירכה אף היא את העולים. "ברוכים הבאים עולים יקרים למדינת ישראל", אמרה. "אני מברכת גם באופן מיוחד את 70 בני הנוער שעזבו את בתיהם ומשפחותיהם כדי להתגייס לצה''ל. אני גאה בנחישותם להפגין שייכות לעם ישראל ורואה בכך נאמנות לרעיון הציונות". דברים ברוח דומה אמר גם נתן שרנסקי, יו"ר ההנהלה של הסוכנות היהודית: "העולים באים מתוך רצון והתלהבות לקחת חלק בפרויקט הלאומי הגדול של העם היהודי, שבו הם מוצאים חיזוק לזהותם. עלינו להבטיח שמדינת ישראל תמשיך להיות מקום שבו כל יהודי ירגיש בבית, ומקום שבו העולים מרגישים ביטחון בחיבור להיסטוריה, לשורשים ולזהות הלאומית של העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully