וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מימן משפחת המחבל שהיה מעורב ברצח החייל נחשון וקסמן

במבצע משותף לשב"כ ומשטרת ישראל נחשפו צירי מימון ששימשו את ארגון הטרור בעזה להעברת כסף למשפחות מחבלים במזרח ירושלים. בפשיטה שהתבצעה בכפרים באזור נתפס סכום כספי בגובה מאה אלף שקלים

צילום: דוברות משטרה
במבצע רחב היקף שבוצע הלילה פשטו כוחות המשטרה בשיתוף שב"כ על בתי משפחות מחבלים שקיבלו כספים, תמיכה ומימון  מארגון חמאס 15.8.17. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הכספים נתפסו במבצע מיוחד/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל הצליחו לחשוף צירי העברת כספים של חמאס לבני משפחותיהם של מחבלים במזרח ירושלים – כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. במסגרת פעילות הצירים העבירו פעילי חמאס ברצועת עזה כספים בשווי של 130 אלף שקלים למשפחות מראס אל-עמוד, בית חנינא, עיסאוויה וואדי ג'וז, כדי לספק להן גב כלכלי, בהן גם אמו של טארק אבו ערפה, שהיה מעורב בחטיפה וברצח החייל נחשון וקסמן ב-1994.

הלילה פשטו כוחות הביטחון על שמונה בתים באזור, זאת תוך התבססות על פעילות מודיעינית של שב"כ ומשטרת ישראל שאישרה כי משפחות המחבלים אליהם מגיעים הכספים מתגוררות במזרח ירושלים. בעקבות המידע שהועבר, אישר שר הביטחון אביגדור ליברמן את מבצע הפשיטה, שבמהלכו בוצע חיפוש בבתים ונתפס כסף מזומן בשווי מאה אלף שקלים, ותכשיטים וכלי רכב פרטי.

עוד בוואלה! NEWS:
בתום שעות של פעולות חילוץ: נקבע מותו של נהג המשאית שנמחץ בכביש 4
במהלך ריב על מקום חניה: ישראלי בן 23 נדקר למוות בארה"ב
דקות לפני התאונה בכביש 4: המשאית תועדה עם המנוף פתוח

חיפוש אמל"ח וביצוע מעצרים בעיר שכם שבחטיבה המרחבית שומרון הלילה, מאי 2016. דובר צה"ל
המידע הוביל למשפחות המחבלים במזרח ירושלים/דובר צה"ל

מלבד משפחתו של אבו ערפה, הכוחות פשטו גם על בית משפחת המחבל אחמד פתחי אבו שעבאן, שפצע אישה בפיגוע דקירה סמוך לתחנה המרכזית בירושלים באוקטובר 2015, וכן על בית משפחת המחבל חסן מהאני שביצע פיגוע דקירה ברחוב השישה עשר בפסגת זאב בחודש אוקטובר, בו נפצע נער באורח אנוש.

כלל הרכוש הכסף שנתפס חולט על פי צווי חילוט מנהליים. הפשיטה במזרח ירושלים מהווה המשך ישיר לפעילות שבוצעה בחודש פברואר במהלכה בוצע חיפוש בבתי משפחות מחבלים ונתפס כסף מזומן בסך כולל של כ-200 אלף שקלים בכסף ישראלי וזר, צ'קים, המחאות, משאית ותכשיטים שחולטו והוחרמו בצווי חילוט מנהליים ונעצרו 14 חשודים שהובאו לחקירה.

משב"כ ומשטרת ישראל נמסר כי הם "יוסיפו לפעול בנחישות על מנת לסכל פעילות טרור של ארגון חמאס וארגונים נוספים, לרבות פעילות הנוגעת להעברת כספי טרור לפעילים ולבני משפחותיהם בגין פעילותם, ויפעלו למיצוי הדין במעורבים בפעילות זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully