וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחסום את המדינה": הנכים מחריפים את המאבק - ומשתקים צירים מרכזיים

15.8.2017 / 11:18

אחרי העימותים עם השוטרים והחסימות בכביש החוף, הנכים מבהירים כי ימשיכו לקיים הפגנות ללא רישיון, כפי שהבטיחו. "אולי רק כך אפשר להוציא את נתניהו וכחלון מאטימותם", אמרו

צילום: שלומי גבאי ונתיבי ישראל, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הפגנת הנכים בכביש החוף, אתמול)

לפני כשבועיים הבטיחו הנכים בהפגנה סמוך לביתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, כי הייתה זו ההפגנה האחרונה שקיימו ברישיון, וכי מעתה יחסמו צמתים מרכזיים ברחבי הארץ. מאז הם עמדו במילתם: המפגינים התייצבו בעורקי התנועה, חסמו אותה וגרמו לעומסים כבדים. כעת, אחרי שלוש חסימות בכביש החוף צפונה, ובכביש 4 לכיוון אשדוד, הם מבקשים לפנות לציבור. "אנחנו מתנצלים מראש בפני הציבור על כך שבשבועיים שלושה הקרובים נמשיך בפעולות אלו", אמרו הנכים לאחר שחסמו את כביש החוף לכיוון צפון. "לצערנו, רק כך אולי נצליח להוציא את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, מהאטימות שבה הם שבויים. נחסום את המדינה".

הנכים טוענים כי רק הפגנות ללא רישיון שישבשו את שגרת חייו של הישראלי הממוצע יוכלו להשיב בכל פעם את סוגיית העלאת קצבאות הנכים לסדר היום – בין אם בתקשורת ובין אם בזירה הפוליטית. "אם היינו חברת חשמל היינו מורידים את השאלטר, אם היינו ההסתדרות היינו משביתים את המשק, הנשק היחידי שיש לנו הוא שימוש בגוף שלנו, כי סתם הפגנה ברישיון לא מזיזה לאף אחד", הסבירה נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים, "המשטרה מתארגנת מראש, מכינה לנו 'מכלאות' ומכניסה אותנו לשם, הציבור לא רואה אותנו, לא שומע, וכך עוברים לסדר היום. אפילו התקשורת לא מתייחסת".

עוד בוואלה! NEWS:
בתום שעות של פעולות חילוץ: נקבע מותו של נהג המשאית שנמחץ בכביש 4
במהלך ריב על מקום חניה: ישראלי בן 23 נדקר למוות בארה"ב
דקות לפני התאונה בכביש 4: המשאית תועדה עם המנוף פתוח

הפגנת הנכים בכביש 2, כביש החוף- חוסמים את הכביש 14 באוגוסט 2017. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
הנכים חוסמים את כביש 2, אתמול/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

ואכן, בחודשים האחרונים נושא קצבאות הנכים נזרק בין בכירים בפוליטיקה הישראלית. כל אחד מנסה לזכות בקרדיט על גבם של הנכים, אך הנושא טרם הוכרע לשביעות רצונם. זה החל בוועדה בראשות של פרופ' ירון זליכה, שהגיש את המלצותיו לשר האוצר משה כחלון. אחר כך הנושא עבר לוועדה בראשות פרופ' אבי שמחון שהגיש את מסקנותיו לראש הממשלה, זאת בשל המתיחות בין כחלון וזליכה ללשכת נתניהו. יו"ר הקואליציה דוד ביטן הגה מעין איחוד בין כל ראשי הסיעות, מהרשימה המשותפת ועד לבית היהודי וש"ס, וניסה לתפור מתווה חדש. בסופו של דבר הכריע ראש הממשלה וקבע מתווה דיפרנציאלי שיטיב רק עם נכים המוגדרים כבעלי 90% נכות – מתווה שהנכים מתנגדים אליו באופן נחרץ.

"בתקשורת מסקרים אותנו רק כשיש דם, רק כשזה צהוב", טוענה מורביה. "רק במקרים כאלו יש סיקורים נרחבים. זה טבעי, שהו תפקידה של התקשורת. אני מפנה אצבע מאשימה אל שני אנשים במדינת ישראל: ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון, שממניעים שלחלוטין לא מובנים לי ביטלו את דרישת בית הנבחרים כולו להעלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. 82 ח"כים חתמו על הצעת החוק של ח"כ נאווה בוקר (ליכוד). גם הצעת החוק של ח"כ אילן גילאון (מרצ) בנושא עברה בקריאה טרומית. אלא שיו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף, הוא ממפלגתו של שר האוצר, מונע דיון בניגוד לחוק. הוא מייבש את הצעת החוק על המדף, עד עכשיו לא היה דיון אחד".

עוד באותו נושא

עשרות נכים הפגינו מול ביתו של ביטן: "ניפגש בכבישים ובכיכרות"

לכתבה המלאה
הפגנת נגד להפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה שאורגנה על ידי אנשי ליכוד, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
ניסה ליצור מתווה חדש. יו"ר הקואליציה דוד ביטן/ראובן קסטרו

מורביה הסבירה אתמול כי הנכים לא תכננו לחסום את כביש 4 לכיוון אשדוד לפני יומיים, אלא להגיע ולהפגין מול טקס חתימת הסכם הגג של ראש הממשלה ושר האוצר בעיר. אלא שלדבריה, המשטרה עקבה אחרי הקבוצה שהתאספה בגן יבנה ומנעה מהם להגיע לאשדוד מחשש שיפגינו מול הטקס. בתיעוד של "נתיבי ישראל" רואים את רכבי המשטרה חוסמים את כביש 4 בצומת בני דרור. אחר כך השוטרים הובילו את הנכים לירידה לאשדוד, שם חסמו אותם מלפנים ומאחור באמצעות דוקרנים. במקום התפתחו עימותים עם המשטרה, שהחלה בביצוע מעצרים.

"רצינו להגיע לטקס באשדוד בהשתתפות נתניהו וכחלון - שני האנשים היחידים שעומדים בינינו לבין העלאת קצבאות הנכים בגובה שכר המינימום", הסבירה מורביה. "אלא שהמשטרה ניסתה לחסום אותנו מלהגיע לשם, ובכך יזמה בעצמה את המהלכים לחסימת הכביש. לאחר מכן הוליכו אותנו למלכודת ושם ביצעו מעצרים קשים תוך הפעלת כוח בלתי סביר בעליל, כי לא היה שום צורך בהפעלת כוח ברוטלי כנגד אנשים נכים. יתרה מכך – הם הפעילו כוח נגד אנשים שהם נכי נפש, למרות שבכלל אסור לעצור אותם. אתמול 'הפנתרים של הצפון' חסמו את כביש החוף לכיוון צפון באזור יקום. אני מברכת אותם על כך שהם נטלו יוזמה, ואני מקווה שעוד ועוד גדודים של פנתרים ינקטו צעדים וניקח כולנו את גורל הנכים בידינו. מספיק, אנחנו לא מחכים יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה הציבה דוקרנים ועצרה את הנכים. כביש 4, לפני יומיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully