וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מהתבססות איראן בסוריה: משלחת ביטחונית בכירה תצא לארה"ב

15.8.2017 / 9:09

ראש המוסד וראש אמ"ן יובילו את המשלחת, שאמורה להיפגש השבוע עם בכירים בממשל טראמפ ולדון עמם בהסתייגות ישראל מהסכם הפסקת האש. גורם מדיני בכיר: "הבעיה הדחופה ביותר על סדר היום האסטרטגי של ישראל"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

משלחת ביטחונית בכירה צפויה לצאת השבוע לביקור בבית הלבן ולפגישות עם בכירי הממשל האמריקני, שיתמקדו בחשש הישראלי מהתעצמות איראן במרחב הסורי. המשלחת, בראשות ראש המוסד יוסי כהן ובהשתתפות ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי, צפויה להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמסטר וסגניתו דינה פאוול, וכן עם השליח המיוחד של הנשיא ג'ייסון גרינבלט. לדברי פקיד בבית הלבן, השיחות צפויות להתמקד במצב בסוריה ובלבנון, ואלו אורגנו על ידי גרינבלט וחתנו של הנשיא ג'ראד קושנר.

נסיעת המשלחת, שעליה דווח לראשונה ב"הארץ", היא חלק מדיאלוג מתמשך ושיחות שגרתיות בין ישראל והבית הלבן בנושאי ביטחון ואסטרטגיה. עם זאת, הנסיעה הזו מגיעה על רקע מחלוקת בין ישראל והממשל על הסכם הפסקת האש בדרום סוריה, שעליו הכריזו ארצות הברית ורוסיה בחודש שעבר.

ישראל הציגה את הסתייגויותיה להסכם, שבמסגרתו יוקמו אזורי חיץ בגבול בין סוריה לירדן ובגבול בין סוריה לישראל, מבעוד מועד, ודרשה מוושינגטון וממוסקבה שכל הסכם עתידי יכלול הוצאה של הכוחות האיראניים, כוחות חיזבאללה והמיליציות שיעיות מהאזור.

גם ראש המוסד יוסי כהן הגיע לחלוק כבוד למעצמה הגדולה בבית השגריר. רויטרס
מזהיר מפני התבססות איראן. ראש המוסד יוסי כהן/רויטרס

לדברי גורמים ישראליים בכירים, על אף שבשלב זה לא נרשם שינוי בעמדות רוסיה וארצות הברית בנושא, המאמצים להשפיע על תוכן ההסכם נמשכים ביתר שאת. "מדובר בבעיה הדחופה ביותר על סדר היום האסטרטגי של ישראל", אמר לוואלה! NEWS גורם מדיני בכיר.

הנושא האיראני וההסכם בדרום סוריה עמדו בראש סדר היום של הסקירה התקופתית של ראש המוסד לשרי הממשלה מוקדם יותר השבוע. כהן "האזור משתנה לרעתנו", אמר כהן והתריע כי איראן התחזקה אחרי הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ב2015. "ישראל מזהה לא רק נוכחות של איראן וחיזבאללה אלא גם של כוחות שיעים שאינם איראניים מכל רחבי העולם, העושים דרכם לאזור והמשימה מספר אחת היא לעצור את זה".

כהן התייחס גם להפסקת האש בדרום סוריה ואמר כי המאמצים לשינוי ההסכם נמשכים, אך "השאיפות הישראליות עדיין לא הופנמו בצד האמריקני". באות יום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר גם הוא כי "אנחנו מתנגדים נחרצות להתבססות הצבאית של איראן וגרורותיה, ובראש ובראשונה חיזבאללה בסוריה". בטקס חתימת הסכם גג באשדוד אמר נתניהו כי "דאעש יוצא, איראן נכנסת. פשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully